וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאי מייק ניקולס מת

20.11.2014 / 14:27

מייק ניקולס, במאי "הבוגר" ו"מי מפחד מווירג'יניה וולף", הלך לעולמו בגיל 83. ניקולס נכנס להיסטוריה כאחד מן המעטים שזכו הן בגראמי, הן בטוני, הן באמי והן באוסקר

מייק ניקולס. GettyImages
נכנס להיסטוריה. ניקולס/GettyImages

לאחר שנה עמוסה בפרידות עצובות, הוליווד שוב התעוררה הבוקר (חמישי) לבשורות איוב: הקולנוען מייק ניקולס, במאי "הבוגר" וקלאסיקות אחרות, הלך לעולמו מסיבות שטרם התבררו והוא בן 83.

ניקולס נולד בברלין למשפחה יהודית, ושמו המקורי היה מיכאל איגור פצ'קובסקי. הוא נשלח לארצות הברית כילד לפני פרוץ מלחמת העולם השנייה, והשתקע באמריקה- חוליה נוספת בשרשרת מפוארת של יוצרים אירופאיים דוברי גרמנית שנמלטו לארצות הברית באותה תקופה, ובה גם ווילדר ולוביטש. את תחילת דרכו עשה כמחזאי וכבמאי תיאטרון, אמנות שהצטיין בה מצעירותו ועד ערוב ימיו – היוצר המנוח נכנס להיסטוריה כאחד מן המעטים שזכו הן בגראמי, הן בטוני, הן באמי והן באוסקר.

אך עם כל הכבוד לעבודתו התיאטרלית, ניקולס התפרסם בעיקר כבמאי קולנוע, והוא נרשם בדברי הימים של הוליווד כבר בזכות שתי עבודותיו הראשונות – "מי מפחד מווירג'יניה וולף" מ-1966 ו"הבוגר" מ-1967, שלא רק היו להיטים בזמנו והפכו גם לקלאסיקות פולחניות ועל-זמניות, אלא שטילטלו את התעשייה בתכניהם ובסגנונם ונחשבים לשניים מהסרטים המשפיעים ביותר בתולדות הקולנוע האמריקאי.

אף סרט שעשה ניקולס לאחר מכן לא שיחזר את ההצלחה ואת המהפכנות של שני אלה, אבל הוא היה חתום על עוד שלל להיטים או פנינים בהמשך, ובפילמוגרפיה שלו מככבים בין השאר "מלכוד 22", "ידע הבשרים", "נערה עובדת" ועוד. שני סרטיו האחרונים היו "קרוב יותר" עם נטלי פורטמן מ-2004 ו"מלחמתו של צ'רלי ווילסון" מ-2007, שזכו שניהם לשלל מועמדויות בעונת הפרסים. בעשור האחרון לחייו גם היה אחראי למיני-סדרה המוערכת "מלאכים באמריקה" וביים שלל הפקות תיאטרון מדוברות, ובהן "מותו של סוכן" ו"בגידה".

ניקולס התחתן ארבע פעמים והותיר אחריו את אשתו הרביעית, מגישת הטלוויזיה דיאן סוייר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully