וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחינועם ניני: "אני קוראת לאהבת אדם. עמיר בניון לגזענות, לשנאה ולהסתה"

30.11.2014 / 10:00

"אין השוואה ביני לבין עמיר בניון", כתבה אחינועם ניני בפייסבוק, "זה כמו להשוות בין גבר אלים ומכה לאישה הנאבקת על זכותה לחיות ללא אלימות! טירוף פקד את כל המדינה"

עמיר בניון, ברק אובמה. AP, אוהד רומנו, עיבוד תמונה
נשיא המדינה ראוי להערצה על כל מעשיו ביחס להוקעת הגזענות!" אחינועם ניני ועמיר בניון/עיבוד תמונה, AP, אוהד רומנו

אחינועם ניני מותחת ביקורת חריפה כנגד עמיר בניון, לאחר שבשבוע שעבר סערה הארץ כשהוציא את השיר "אחמד אוהב ישראל", מה שהוביל בין היתר לביטול הופעתו בבית הנשיא. "הנה משהו שבוער בי לכתוב כבר זמן רב", כתבה ניני. "לכל אלה שחושבים שהם יכולים להשוות ביני לבין עמיר בניון, כאילו אנחנו 'שני צדדים של אותה הבעיה'... מצטערת לפוצץ לכם את הבועה הצדקנית. אין השוואה. ואינני מתייחסת כאן לאומנות. עמיר בניון ככותב ומבצע, כבודו במקומו מונח. כאדם שבוחר להשתמש באומנותו כפלטפורמה לביטוי ערכי ופוליטי? ובכן, כאן התהום נפערת ביני לבינו, כמו בדיוק ביני לבין אריאל זילבר שגם בין שנינו, בהיבט הזה, אין מה להשוות. אני קוראת לאהבת אדם, ואהבת לרעך כמוך, אני אומרת ושרה ש'חייבת להיות דרך אחרת', שלכל אדם באשר הוא הזכות לחיות בחופש ובכבוד, שאין אדם, או עם, נעלה יותר או ראוי יותר מהאחר. האם בהתבטאויותיי אי פעם היתה אפילו נימה פצפונת או מוצפנת של שנאה? של אלימות כל שהיא? של הסתה?? לא ולא! אך אצל בניון וזילבר? כן , ועוד איך!

"האמת, בניון הוא תינוק רך בשנים ביחס לזילבר, ששר 'כהנא צדק', ששר 'ברוך הגבר' בהתייחסו לברוך גולדשטיין הרוצח, שתומך בשחרורו של רוצח ראש ממשלה, שהתבטא נגד חיילי צה"ל, נגד הקהילה ההומו לסבית, והלאה והלאה. כמעט ואין אדם שנמלט מביטויי השנאה שלו! משותפים לו ולבניון השנאה לערבים ושמאלנים. כן, אנחנו כולנו בוגדים, שונאים ורוצחים! סכין בגב המדינה!

"חברים", הוסיפה ניני, "אין מה להשוות בין תפיסת העולם שלי ושכמותי, תפיסת עולם הדוגלת בשוויון, בכבוד לכל אדם, ובהסדר מדיני שיוביל לשלום ולעתיד טוב יותר לילדינו שלא יחיו על חרבם לנצח, לבין תפיסת עולם רווית שנאה וגזענות שאימצו בניון וזילבר. 'את לא מוכנה לעמוד על אותה במה עם אלה שלא שותפים לדעתך', האשימו אותי. שטויות. נמאס לי כבר מהמשפט המטומטם הזה. האם אנחנו מדברים כאן על דעות? אחד מעדיף חומוס והשני סושי? אחד אוהב כדורגל והשני כדורסל? לא מדובר פה בדעות, אלא בתפיסות עולם שונות בתכלית, האחת מקדשת את החיים באשר הם, דוגלת באהבת האדם ובערכים האוניברסליים והיהודיים הגבוהים ביותר, והשנייה מקדשת את הדת והלאום גם על חשבון החיים! מוכנה להקריב את כולנו על מזבח הלהט המשיחי הפסיכוטי! נשארת באטימות שלה, לא מקשיבה, לא שומעת, אין עם מי לדבר, ואנחנו והם לעדי עד!"

אחינועם ניני ואריאל זילבר. עומר מירון, בן קלמר, עיבוד תמונה
"בושה לחברה שמגינה, מלטפת ומחבקת גזענות ואלימות!" אחינועם ניני ואריאל זילבר/עיבוד תמונה, עומר מירון, בן קלמר
ניני: "יש השוואה? אין! זה כמו להגיד שאני ומירה ששרנו באירוויזיון ביחד, שוות ל'צל' שיוצא עם אלות ל'קרוע' שמאלנים!!"

"זה כמו להשוות גבר אלים ומכה עם אישה הנאבקת על זכותה לחיות ללא אלימות! יש השוואה? אין! או להגיד שעמל מורקוס וביתה המפגינות בחיפה בצורה לא אלימה נגד הגזענות, הן בדיוק באותו מישור כמו הימני שזרק אבן לעברן במטרה לפצוע אותן! יש השוואה? או שאני ומירה (עווד – ש.ב.) ששרנו באירוויזיון ביחד, שוות ל'צל' שיוצא עם אלות ל'קרוע' שמאלנים!"

"אלוהים אדירים", כתבה ניני," אינני מסוגלת להבין את הטירוף שפקד את כל המדינה הזאת. איבדנו את דעתנו, את חמלתנו, את חושינו, את ערכינו? מה יש להגן על זילבר ובניון? להגן על גזענות? על שנאה? על הסתה? או שמא אנחנו רוצים עוד יגאל עמיר בקרבינו, שטוף מוח ומוסת? למה לכבד רגשותיהם של גזענים ושונאים? הרי תפקידנו להקיא אותם מקרבינו! אפשר להביע דעות שונות גם בלי להסית לשנאה. הגברת פרנקל ששכלה את בנה, היא גיבורה! נשיא המדינה, שדעותיו שונות מאד מדעותיי במישור המדיני, הוא ראוי להערצה על כל מעשיו ביחס להוקעת הגזענות! מתנחלים רבים חיים את חייהם עם תפיסת העולם שלהם בלי להטיף לשנאה! לא כולם נוער הגבעות".

"זילבר הוא מוזיקאי נפלא, שיריו ריגשו אותי משחר ילדותי, אך הוא בחר בדרך איומה, דרך השנאה והגזענות וגם שם את אומנותו בשירות מסרים אלה, ואין לזה קשר לדתו, לא כל הדתיים חושבים כמוהו! אני גאה בהתנגדות שלי לעמוד לצידו במעמד שבו החברה ראתה לנכון לעשות אותו גיבור תרבות! איזה מסר ההחלטה הזאת שולחת לעם? הוא, וגם בניון, שמו את אומנותם בשירות העקרונות הנלוזים ביותר הידועים לאנושות, אלה שהביאו לאלימות ולזוועות הנוראיות ביותר בהיסטוריה האנושית, ולא רק כלפי היהודים, למרות שהיהודים מכירים היטב את המפלצת הזאת ותוצאותיה".

"בושה! בושה לחברה שמגינה, מלטפת ומחבקת גזענות ואלימות! בושה, לממשלה שמחוקקת חוקים גזעניים ורוויי שנאת זרים! בושה לחברה שלא מתקוממת נגד זה, מתקרנפת, משתפנת, מתרפסת בפני ה'חזקים', מפוחדת ורופסת. בושה וחרפה! יש ישראלים שחושבים אחרת, יהודים וערבים, הם המחנה שלי, ואיתם אעבוד עד שנביא שינוי!"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully