וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתפלש בטראש: "פושרז" דוחפת את הטלוויזיה הישראלית לזבל

2.12.2014 / 7:37

לא ברור למה תוכנית כמו "פושרז" עולה לשידור רק עכשיו אבל העיקר ש"פושרז" עלתה לשידור. כי גם טראש טוב צריך לדעת איך לעשות וזה בדיוק מה שהצופה מקבל

יח"צ - חד פעמי

אפשר להריח את זה באוויר. הגזענות, ההסתה, הפרנויה, חגיגת העצמי וההתעלמות מהאחר. לא משנה איך נסתכל על זה, בסוף שנת 2014, מדינת ישראל מציגה את הגרסה הכשרה והנימולה לימי פומפיי האחרונים. ובאופן טבעי ומתבקש, מגיעה "פושרז", הגרסה המקומית האמיצה לז'אנר הטראש ששטף את ארה"ב בשנים האחרונות. סוף סוף, אחרי שנים ארוכות, ההורים בישראל איבדו את הבושה והגאווה הישראלית התקלפה. לא רק שנהיינו ככל העמים, אנחנו אפילו יותר גרועים מרובם.

"פושרז", לפי יוצריה, עוקבת אחרי משפחות שמשקיעות כספים רבים ושעות רבות בילד בניסיון לקדם לו את הקריירה. וכשבהודעה לעיתונות מופיע הטקסט "משקיעות כספים רבים ושעות רבות" הכוונה היא להתעללות נפשית מצולמת ומתועדת שאורכת שעות רבות. ההורים אולי רוצים לטפח את הקריירה של הילד (הלא ממש) המוכשר אבל בינתיים הם עסוקים בהעלבתו. אב אחד למשל, משווה את בתו לסוס. אם אחרת, אומרת שבתה השמינה ולכן בגד מסוים "פחות יחמיא כרגע". ללא ספק, אמרות השפר האלה יקדמו את הקריירה של הילד. ויממנו יופי של תואר ראשון לילדי הפסיכולוג המאושר שיטפל באותו ילד בעתיד.

פושרז. אלדד רפאלי,
כמו סוס. "פושרז"/אלדד רפאלי

לא ברור למה תוכנית כמו "פושרז" עולה לשידור רק עכשיו. אולי היה קשה למצוא הורים שירשו לתעד את הטירוף. אבל העיקר ש"פושרז" עלתה לשידור. כי גם טראש צריך לדעת איך לעשות ויוצרות "פושרז" רינת קליין וטליה ענבר יודעות לעשות טראש. ליהוק ההורים (והילדים) הוא מושלם בצורה גרוטסקית. עבודת הצילום שמתעדת את ההתרחשויות (המבוימות) השונות היא גאונית ורק במקרה אחד בו אחת האמהות מזיזה שוב ושוב מחסום משטרתי כמשל למכשולים שמזיזים ההורים מדרכם של הילדים, הסאב-טקסט חורג מגודלו הטבעי ומתפרץ למסך.

רוב הילדים ב"פושרז", צריך לומר זאת, לא באמת מוכשרים. וזה באמת בסדר גמור. כי מרבץ הטראש הזה, שגרם לסדרות כמו "רקדניות קטנות" לזנק לתודעה, לא אמור להתבסס על הילדים. הסיפור האמיתי הוא ההורים, אותם אנשים עצובים שמרגישים, בצדק או שלא, שהחיים עברו לידם. ההזדמנות פוספסה. עוד רגע והם יישכחו מהתודעה. האנשים האלה יכולים לעשות רק דבר אחד: לחיות דרך ילדיהם. משפטים כמו "הכל בשבילך ולטובתך" מושלכים לאוויר בתדירות די גבוהה אבל הבעות הפנים המאוכזבות של הילדים מספרות הכל: כמו הצופים, גם הילדים יודעים שהכל בשביל ולטובת ההורים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
פושרז. אלדד רפאלי,
האריק איינשטיין הבא. "פושרז"/אלדד רפאלי

לא צריך לרחם על אותם הורים. סביר להניח שברגע זה ממש הם זוכים לקרוא טוקבק שלילי נוסף על אודותיהם. הישראלים, כמו כל העמים, לא אוהבים שמפנים לעברם מראה שמציגה את כל הפצעונים ואת כל החתכים. אבל להורים האלה הטוקבקים לא מפריעים. להיפך, הם עושים להם רק טוב. עם קצת מזל גם תיפתח עצומה נגד התוכנית ואולי מישהו ישלח מכתב זועם ליצחק קדמן. אתם יכולים לדמיין את הפרסום לו יזכה הילד המצולק? נו, המטרה מקדשת את האמצעים. ועכשיו, בואו נבחר ביחד בגד "מיוחד אבל לא מגדיל ומשמין".

מה אתם חשבתם על "פושרז"? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • פושרז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully