וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוסי אהריש: "אני לא מחבלת!"

30.11.2014 / 17:57

בפאנל בנושא חוק הלאום שנערך בבית ברל יצאה מגישת החדשות נגד החוק וקראה לסטודנטים הערבים שנכחו באולם להתנדב לשירות לאומי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא מחבלת. אהריש בפאנל חוק הלאום/מערכת וואלה!, צילום מסך

סערה בפאנל בנושא חוק הלאום. בפאנל שנערך בבית ברל ביוזמת קרן ברל כצנלסון בו השתתפו חה"כ אלכס מילר מישראל ביתנו, יו"ר קרן ברל כצנלסון, דורון אלחנני, משה בן עטר, מנהל המרכז הרעיוני - קרן ברל כצנלסון, פרופ' יוסי יונה, ד"ר עמיר פוקס, החוקר כרמל נאסר אדין, ראש מועצת דליית אל כרמל, לשעבר ולוסי אהריש, יצאה אהריש נגד חוק הלאום בתגובה לדבריו של חה"כ מילר.

"מדינת ישראל צריכה להיות מוגדרת בחוק נוכח התחזקותן של פלגים איסלאמים קיצוניים, ומפלגות כמו בל"ד - ואין מענה לכך. בעזרת השם בשבוע הבא בל"ד ודומיה יוצאו מחוץ לחוק. עד שנת 65 לא נתנו למפלגות שלא הכירו במדינת ישראל להיכנס לרשימה- היום זה אחרת וצריך לעצור את זה", אמר חה"כ מילר.

"אני לא מחבלת! בגלל חוק כזה עדיף לי לעזוב את הארץ!", אמרה אהריש בתגובה. "אני באתי לפה כישראלית – לא כנציגת המגזר הערבי. גדלתי בעיר בדרום - עיר עם רוב יהודי אבל כל חיי שמעתי מאנשים שיש לי 22 מדינות... מדינת ישראל ללא ספק יהודית לא צריך לנופף בזה בחוק. אני רציתי לשרת בצבא ולא נתנו לי. 75 אחוז מהערבים לא יסכימו לעבור למדינה מוסלמית ורוצים להישאר פה. המדינה לא יכולה להתעלם מ-20 אחוז מאוכלוסיית הלא יהודים הגרים פה. החוק הזה יהווה בסיס שיאפשרו לאנשים כמו פייגלין לחוקק חוקים כנגד ערבים. לעולה מצרפת יש יותר זכויות מאשר לי, שנולדתי פה. אנחנו אזרחים סוג ז'. אני לא מחבלת וחבריי המוסלמים המשרתים במג"ב ואשר משפילים אותם באוטובוסים, הם לא מחבלים. פצצה איראנית לא מבדילה בין דם יהודי לדם מוסלמי - כולנו אחד. אנחנו יושבים ומדברים וגם אם אני לא מסכימה עם 'ישראל ביתנו' אבל אתה חה"כ מילר - הנציג שלי. אתה גם חבר הכנסת שלי ואני מצפה ממך ומכם להנהיג אחריות לאומית. שריפה בגן, מהומות בבאר שבע זה חמור. צריך להפסיק עם זה! יש פערים עצומים במדינת ישראל". בנוסף, פנתה אהריש לסטודנטים הערבים שנכחו באולם וקראה להם להתנדב לשירות לאומי: "אנחנו לא קורבן - אתם לא קורבן. תהיו חלק משפיע ומכריע - גם אתם קחו אחריות".

חוק הלאום צפוי לעלות השבוע להצבעה במליאת הכנסת בקריאה טרומית, לאחר שנדחתה ההצבעה שהיתה אמורה להיערך בתחילה ביום רביעי. ביום שני הוחלט לדחות את ההצבעה בשבוע, לאחר שביום ראשון אישרו השרים את הצעות חוק הלאום ברוב של 14 לעומת שישה מתנגדים.

בדיון במליאת הכנסת, הבהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו את הסיבות לתמיכתו בחוק: "נוצר חוסר איזון מובהק בין שני היסודות במדינה: היהודי והדמוקרטי, ולכן יש צורך בשני חוקי יסוד. לדעתי היה צריך לחוקק את שניהם באותה עת. ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, ושל העם היהודי בלבד". לטענת נתניהו, לשם המחשה - מבקשי המקלט מאפריקה ש"חדרו למדינה" הם בני אדם, שיש להם זכויות לפי חוק כבוד האדם וחירותו - "אך האם הזכויות שלהם גוברות על אלו של היהודים במדינת הלאום שלהם? אותו הדבר עם איחוד המשפחות של הפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully