וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריון טוען: אמו של לאונרדו דה וינצ'י היתה משרתת סינית

1.12.2014 / 10:23

האם אמו של לאונרדו דה וינצ'י היתה משרתת סינית שנקראה קטרינה? כך טוען ההיסטוריון אנג'לו פרטיקו בספר חדש. "יש להוציא מהקבר גופות קרובי משפחה כדי לוודא", אומר פרטיקו

המונה ליזה. AP
נראית מעט אוריינטלית/AP

האם תעלומת המונה ליזה עומדת להיפתר? ההיסטוריון אנג'לו פרטיקו טוען בספר חדש כי הציור המפורסם של לאונרדו דה וינצ'י הוא מחווה לאמו של דה וינצ'י שהיתה משרתת סינית שנקראה קטרינה.

לפי פרטיקו, מסמכים שמצא במסגרת התחקיר לספרו "Leonardo Da Vinci: A Chinese scholar lost in Renaissance Italy" שייצא לאור בשנה הבאה, מעידים על הקשר בין דה וינצ'י למזרח הרחוק. פרטיקו מספר כי לאחד מלקוחותיו של אביו של דה וינצ'י היתה משרתת שנקראה קטרינה ושלאחר שנת 1452, השנה בה נולד דה וינצ'י, קיומה של קטרינה נמחק מהמסמכים. פרטיקו מוסיף כי העובדה שדה וינצ'י היה צמחוני וכי נטייתו לכתוב משמאל לימין, מעידות על זיקה אוריינטלית של האמן הגדול. "פניה גם נראות סיניות", מסיים פרטיקו.

פרטיקו טוען כי על מנת לוודא את התאוריה שלו, יש להוציא מהקבר גופות קרובי משפחה של דה וינצ'י הקבורות בפירנצה ולנתחן.

זוהי לא הפעם הראשונה בה שאלת מוצאו של דה וינצ'י עולה. בשנת 2002 נטען כי לפי מסמכים שנמצאו, אמו של דה וינצ'י היתה משרתת מהמזרח התיכון ובשנת 2007, צוות חוקרים מאוניברסיטת צ'ייטי בחן טביעת אצבע שהותיר אחריו דה וינצ'י וקבעו כי מוצאו של האמן הוא ערבי.

  • עוד באותו נושא:
  • מונה ליזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully