וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לאוסקר: איגוד המבקרים הניו יורקי בחר ב"התבגרות"

1.12.2014 / 20:30

"התבגרות" של ריצ'רד לינקלייטר סחף את איגוד המבקרים הניו יורקי וחיזק את מעמדו כפייבוריט לאוסקר. וגם: הפולנים ניצחו את "גט" ומריון קוטיאר הפתיעה

יח"צ - חד פעמי

עונת הפרסים העבירה היום (שני) הילוך עם פרסום הבחירות של איגוד המבקרים הניו יורקי לשנת 2014. מן הסתם, העיטורים של התפוח הגדול הם מן היוקרתיים בעולם תקשורת הקולנוע, אך בנוסף לכך, באופן מסורתי מדובר באינדיקטור לא רע לקראת הצפוי בטקס האוסקר.

הזוכה הגדול של האיגוד היה "התבגרות", שגרף את הפרסים לסרט הטוב ביותר, לבמאי ריצ'רד לינקלייטר ולשחקנית המשנה פטרישיה ארקט. כרגע, הוא פייבוריט לשחזר את שלוש הזכיות הללו גם באוסקר.

הפרסים בקטגוריות המשחק הלכו לשמות קצת יותר מפתיעים, שניהם לא אמריקאים: מריון קוטיאר הצרפתייה גברה על הפייבוריטית ג'וליאן מור וקיבלה את הפרס מהאיגוד הניו יורקי על הופעותיה ב"המהגרת" וב"יומיים ולילה", ואף שאיש לא ספר אותה עד עכשיו לקראת האוסקר, היא כעת הפכה מועמדת רצינית לפחות לקבל מועמדות. טימותי ספאל הבריטי גבר על כוכבים בסדר הגודל של מייקל קיטון וסטיב קארל וקיבל את הפרס על הופעתו ב"מר טרנר" של מייק לי. גם הוא הגדיל את סיכוייו להשתחל לחמישיית המועמדים לאוסקר.

מריון קוטיאר לובשת דיור קוטור בפסטיבל קאן, 21 מאי 2014. Michael Buckner, GettyImages
פריז-ניו יורק. מריון קוטיאר/GettyImages, Michael Buckner

את פרס שחקן המשנה קטף ג'יי.קיי סימונס מ"וויפלאש", שחיזק עוד יותר את מעמדו כפייבוריט לפסלון המוזהב בקטגוריה זו. דברים דומים אפשר לומר על ""סיטיזן פור" על אדוארד סנודן שזכה בפרס הדוקו, על "סרט הלגו", הזוכה בפרס לסרט האנימציה הארוך, ועל "אידה" הפולני הזוכה בפרס לסרט הזר, בין השאר על חשבון "גט" הישראלי.

את פרס התסריט הטוב ביותר העניקו המבקרים הניו יורקים ל"מלון בודפשט הגדול" של ווס אנדרסון, ואילו פרס הצילום הלך במפתיע לדריוס קונג'י, הצלם הנפלא של "המהגרת". לסיכום, את הפרס לסרט ביכורים, שכמובן קיים אצל האיגוד של התפוח הגדול אך לא באוסקר, קיבל "The Babadook" של ג'ניפר קנט, סרט אימה אוסטרלי מצוין שלא הופץ בארץ ומומלץ לחפשו בפורמט ביתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully