וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר'ה על הדשא: "איך להיפטר מהבוס 2" הוא סדנת אלתור מטופשת אך מגניבה

7.12.2014 / 0:03

"איך להיפטר מהבוס" לא היה יצירת מופת בשום תחום וספק אם מישהו דירג אותו כסרט השנה, אבל הוא היה חביב ודי מצחיק. גם סרט ההמשך הוא כזה בדיוק. אה, ואף אחד לא נפטר משום בוס

יח"צ - חד פעמי
זה כבר לא סרט על בוסים, אלא סתם עוד קומדיה בנוסח "הלא-יוצלחים הפשוטים מסתבכים במזימת פשע הגדולה עליהם". לא שיש משהו רע עם זה, כן?

יש סיבה לכך שסרטים נוטים יותר ויותר לבחור בשמות כלליים ופשוטים כמו "אווטאר" או "טד": זה מונע בעיות בסרט ההמשך. ברגע שאתם בוחרים בשם שהוא קצת יותר ספציפי בנוגע למה שמתרחש בסרט – תסתבכו בסרט ההמשך. הנה, היה סרט אחד, נחמד דווקא, שבו שלושה חבר'ה ניסו להיפטר מהבוסים שלהם. הוא די הצליח, אז עכשיו מגיע סרט ההמשך. בסרט הזה אף אחד לא ממש נפטר משום בוס, אבל השם, מה לעשות, נשאר. לפחות אף אחד לא עצר בווגאס הפעם.

"איך להיפטר מהבוס" לא היה יצירת מופת בשום תחום וספק אם מישהו דירג אותו כסרט השנה, אבל הוא היה חביב ודי מצחיק. גם סרט ההמשך הוא כזה בדיוק. הסרט הקודם נשען על קונספט די ברור – כל אחד משלושת הגיבורים עבד תחת בוס איום ונורא באופן כלשהו, והרי אין אדם שלא עבד פעם עם בוס כזה, כולם יכולים להזדהות עם הנושא. בסיבוב הנוכחי, השלושה מקימים חברה משל עצמם, בניסיון לייצר ‏מוצר חסר תועלת לאמבטיה, אבל בגלל איל-שיווק חסר רחמים (כריסטוף ואלץ) ובנו הנאה במידה לא הוגנת (כריס פיין) – וגם בגלל שהם מנהלים איומים ונוראים - הם מצליחים להפסיד את המכנסיים. מכיוון שהם חיים בקומדיה, הפתרון הוא חטיפה: לקחת את הבן הנאה במידה לא הוגנת ולדרוש כופר. זה בטוח יעבוד. בקיצור, זה כבר לא סרט על בוסים, אלא סתם עוד קומדיה בנוסח "הלא-יוצלחים הפשוטים מסתבכים במזימת פשע הגדולה עליהם". לא שיש משהו רע עם זה, כן?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טורפת גברים. אניסטון ב"איך להיפטר מהבוס 2"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כל הדמויות המשמעותיות מהסרט הראשון שעודן בחיים ‏חוזרות. קווין ספייסי נותן הופעת אורח, בעוד התפקיד של ג'ניפר אניסטון למעשה הוגדל והוקצן עוד יותר – במקום סתם מטרידנית היא הפכה לטורפת גברים אובססיבית. כך גם ג'יימי פוקס, ‏בתפקיד הכי סמואל ל. ג'קסוני שאי פעם גולם על ידי שחקן שאינו סמואל ל. ג'קסון, "מאד'רפאקר" ‏ג'ונס. כל זה בבחינת "לא לתקן את מה שלא שבור". זה עבד בפעם הקודמת – אז קחו עוד מאותו ‏הדבר. ייתכן שסרט המשך ל"איך להיפטר מהבוס" ממילא לא היה המקום הנכון לחפש בו ‏חדשנות.‏

מרכז הסרט הוא ג'ייסון בייטמן, ג'ייסון סודייקיס וצ'רלי דיי, וכל הבוסים, דמויות המשנה והעלילה שמסביב – משניים. שוב, זאת לא נוסחה מאוד מתוחכמת: פשוט לוקחים כמה קומיקאים טובים, שאוהבים ונהנים לעבוד זה עם זה, ונותנים להם להיזרק זה על זה וזה מזה. ככה עובדות רוב הקומדיות האמריקאיות בימינו: הסרטים של ויל פרל, סת' רוגן וחבורות חבריהם הם מין סדנאות אלתור, שבהן השחקנים מצחיקים זה את זה, ובסופו של דבר בוחרים את השורות שעבדו הכי טוב. זה נותן שפע של חומר למקבץ הפספוסים הבלתי נמנע שמגיע עם הקרדיטים. גם "איך להיפטר מהבוס" הוא כזה. חלק עצום מהסרט פשוט כולל את השלושה מלהגים, מפטפטים, מגיבים ומדברים שטויות – וזה גס, זול, מטופש מאוד ודי מצחיק. נחמד עם החבר'ה האלה.

התוצאה היא ששום דבר פה לא ממש מבריק, אבל זה בכל זאת נחמד. לא צפויות הרבה נפילות לרצפה בסרט, אבל תוכלו למצוא הרבה חיוכים וגיחוכים.

מה אתם חשבתם על "איך להיפטר מהבוס 2"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully