וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטב מאוחר: "חלף עם הרוח" הוחזר לספרייה באיחור של 65 שנה

4.12.2014 / 12:54

הספר הושאל ב-1949 בספוקיין שבמדינת וושינגטון והתגלגל אל עליית גג בצדה השני של ארה"ב. הקנס על איחור הוא 2 סנט ליום, מה שהצטבר לסכום נאה, אבל הספרייה הסכימה לוותר עליו

חלף עם הרוח. GettyImages
רט באטלר וסקרלט אוהרה בגילומם של קלארק גייבל ו-ויויאן לי. "חלף עם הרוח"/GettyImages

יום אחד יכתבו על זה ספר: 65 שנה אחרי שהושאל מספריית תיכון בספוקיין שבמדינת וושינגטון, הוחזר הספר "חלף עם הרוח" אל מדפיו המתגעגעים. הספר נלקח ב-1949 ומאז נעלמו עקבותיו, ורק לאחרונה נמצא בעליית הגג של גבר במיין, צדה השני והמרוחק של ארה"ב, עם חותמת הספרייה המקורית שלו.

העותק של הספר, שב-4 בינואר 1949 שאלה אותו תלמידת בית הספר בשם בטי מנדרשיד, שווה כיום כ-350 דולר. האדם שמצא אותו שלח אותו אל הספרייה בדואר אחרי שבירר כי אכן מדובר במקום הנכון, ומאז שחזר הספר הביעו תלמידים רצון לקרוא אותו למרות שכבר ישנם שני עותקים קיימים בספרייה. הקנס על איחור בהחזרת הספר הוא 2 סנט ליום, מה שהצטבר ל-475 דולר, אבל הספרייה בטובה הסכימה לוותר עליו.

"חלף עם הרוח", ספרה של מרגרט מיצ'ל ראה אור לראשונה ב-1936 וזכה להצלחה עצומה, שרק התגברה כאשר ב-1939 יצא הסרט על פיו בכיכובם של קלארק גייבל וסקרלט אוהרה, עיבוד שהפך לסרט המצליח ביותר ביותר בתולדות הקולנוע (ואף נותר כזה עד ימינו כאשר מפחיתים את עליית האינפלציה). עלילתו מתארת את סיפור אהבתם של רט באטלר השרמנטי וסקרלט אוהרה המפונקת בדרום ארה"ב על רקע מלחמת האזרחים. בימים אלה מציינים בארה"ב 75 שנה לצאתו של הסרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully