וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שייקה לוי: "ישראל היא דיקטטורה"

8.12.2014 / 13:29

שייקה לוי מציין 50 שנים להופעה הראשונה של הגששים ויום הולדת 75, אבל המצב במדינה מקשה עליו לחגוג. "השלטון דיקטטורי, ביבי מזיק, לא אמין ושולטת בו אישה, וחברי הכנסת דואגים לעצמם ולא לנו", אמר לוואלה! תרבות

כתב: שגיא בן נון, צילום: אבי כהן, עריכה: מאיה בן ניסן

שייקה לוי ציין בסוף החודש שעבר 50 שנים להופעה הראשונה של הגשש החיוור, שהתקיימה במועדון "הסנטר הכפול" ביפו, וביום שבת הקרוב יציין יום הולדת 75. אולם המצב במדינה מקשה עליו לחגוג. התנהלות ראש הממשלה ורעייתו, חברי הכנסת והשלטון מכעיסה אותו מאוד. "אני חושב שביבי הוא בן אדם לא אמין", אומר שייקה לוואלה! תרבות, "שולטת בו אישה שהיא לא כוס התה של אף אחד מאיתנו. ונשים די משפיעות. האנשים מחזיקים אותו לא בגלל שכל כך אוהבים אותו. נוח להם שיש בובה כזאת. 'רק לא ביבי' זו סיסמה טובה. השלטון לגמרי דיקטטורי, ביבי לא אמין, מה שמעניין אותו זה להישרד. בכלל, רוב חברי הכנסת הם לא אנשים שבאים לדאוג לנו. הם באים לדאוג לעצמם, יש להם משכורת טובה, יש להם פנסיה טובה, יש להם אוטו. כנסת זה ג'וב טוב".

וכך, 30 שנים לאחר השתתפותה של להקת "הגשש החיוור" בתעמולת המערך, אחד משלושת כוכבי השלישייה האגדית שוב תוקף בחריפות את שלטון הימין על רקע מערכת הבחירות. "הבחירות האלה לא מחוייבות המציאות, בכלל לא", הוא אומר. על השתתפות הגששים בתעמולת הבחירות בשנת 1984 אומר שייקה: "אולי פגענו בציבור שלנו. בציבור היותר ימני, המזרחי, כי הם היו בטוחים שאנחנו ליכוד. ופתאום זו היתה הפתעה, הם נכנסו להלם אולי שאנחנו עשינו למערך". השנים עברו, והחומרים של הגשש נשארו רלוונטיים כתמיד, אומר שייקה. "כל נושא שהעלינו תקף עד היום. מילה זו לא מילה, הכניסו לך את האלמנט, על החתונות, הכל אקטואלי היום. כולל הדברים של הבחירות, אתה רואה איך שזה אותו דבר".

בריאיון דיבר שייקה בין השאר גם על כך שצעירים רבים לא מכירים את הגששים כיום, על גסותם של סטנד-אפיסטים לעומת חוסר הגסות של השלישיה המיתולוגית ועל תחושותיו לגבי הגיל אליו יגיע בסוף השבוע - 75.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully