וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוסי לו: מתפתחת ב"אלמנטרי" וחולמת על "המפץ הגדול"

הטרוניות על ההעתקה מ"שרלוק" הבריטית לא עצרה את "אלמנטרי", ולכבוד עונתה השלישית שוחח כתב וואלה! תרבות עם לוסי לו, שסיפרה לו על האפשרות לרומנטיקה בין שרלוק לווטסון ועל הפנייה שלה לבימוי והפקה

העונה השלישית של "אלמנטרי" משודרת בימי רביעי, בשעה 22:45, בערוץ yes Action HD ובyesVOD
לו: "שם המשחק הוא לקחת סיכונים, כי אחרת לא הייתי מקבלת את 'המלאכיות של צ'ארלי' שיועד לשלוש בחורות לבנות. לפעמים הסיכון משתלם ולפעמים לא, אבל אם למשל הוריי לא היו לוקחים סיכון כשהיגרו לארה"ב, יכול מאוד להיות שבכלל הייתי גוררת ריקשה למחייתי

125 שנים מאז הופיע לראשונה בדפוס גיבור הרומנים הבלשיים פרי עטו של סיר ארתור קונאן דויל, לפני שנתיים הגיע שרלוק הולמס גם לדרמת פשע טלוויזיונית בשם "אלמנטרי". יוצר הסדרה רוברט דוהרטי בחר להעתיק את קורותיו של הולמס לניו יורק של ימינו והעניק לו סיפור רקע של יועץ לשעבר בסקוטלנד יארד, שנאבק בהתמכרות לסמים וכעת עובד בתקן דומה עבור המשטרה המקומית. לצד הביקורת שספגה הסדרה על הסמיכות בה עלתה לאחר "שרלוק" הבריטית, שהחלה ב-2010 בכיכובם של מרטין פרימן ובנדיקט קמברבאץ', מעריצי הולמס הוותיקים דווקא התעכבו על העובדה כי ווטסון, יד ימינו של הולמס, היא אישה בסדרה האמריקאית, וביטלו על הסף את הכוונה הנסתרת, לדבריהם, ליצור בין השניים קשר רומנטי.

לתפקיד ד"ר ג'ואן ווטסון ב"אלמנטרי", הספונסרית של הולמס (ג'וני לי מילר) בהתמודדות עם התמכרויותיו שמתלווה אליו לפענוח התעלומות המגיעות לידיו, לוהקה לוסי לו. מי שזכורה כעו"ד לינג וו ב"אלי מקביל", תפקיד שזיכה אותה במועמדות לאמי, כלוחמת היפנית או-רן אישי ב"להרוג את ביל" של קוונטין טרנטינו ובתור אחת משלוש "המלאכיות של צ'ארלי", לצד קמרון דיאז ודרו ברימור, בשני הסרטים שיצאו לקולנוע בעשור הקודם. בראיון שמתקיים איתה במלון ההילטון בבוורלי הילס לטובת קידום העונה השלישית המשודרת אצלנו במקביל לארה"ב, לו מעדיפה לשמור על עמימות בכל הקשור למה שצופן העתיד עבור שרלוק וג'ואן.

"הביקורת סביב הפוטנציאל הרומנטי דעכה מאז שהסדרה עלתה, ויש גם כאלו שדווקא כן רוצים לראות אותם יחד עכשיו, אבל יוצר הסדרה דבק במקור הספרותי באשר לדינמיקה בין השניים, גם אם ברוב התרחיש שלנו שונה לחלוטין", מסבירה לו, "הקשר ביניהם הוא ללא ספק הבסיס לכל ההתרחשויות בסדרה וגם בספרים, עבורי כקוראת מצאתי שהחברות שלהם היא שממשיכה לרתק לכל אורך עלילותיהם. לא משנה מה קורה בחייהם האישיים ככל שהזמן עובר, תמיד הם נרתמים יחד לפענוח עלילה מסתורית נוספת, הצימוד נותר איתן. אז נכון שמאוד מתבקש שבין דמויות של גבר ואישה תתפתח עם הזמן זוגיות רומנטית, אבל יותר מעניין הוא המסע שהם עוברים יחד והמתיחות הלא ממומשת באוויר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכל מתחיל ונגמר בכתיבה. לוסי לו, "אלמנטרי"/מערכת וואלה!, צילום מסך
לו: "הביקורת סביב הפוטנציאל הרומנטי דעכה מאז שהסדרה עלתה, ויש גם כאלו שדווקא כן רוצים לראות אותם יחד עכשיו, אבל יוצר הסדרה דבק במקור הספרותי"

בעונה החדשה יש בכלל נתק ביניהם.
"נכון והריחוק שנוצר הוא רעיון טוב כי זו אתנחתא דרמטית לצופים ולנו גם יחד. המהמורות הן שמוסיפות עניין והכימיה היא בבסיס, כיוון שג'ואן דוחפת אותו לקחת אחריות על חייו ומתנתקת ממנו, כי דווקא במרחב החדש שיווצר לו הוא יבין את עצמו יותר לעומק".

מה ידעת בהתחלה שצפוי לג'ואן?
"לא הרבה, רק שהיא תעסוק בעבודת בילוש. היא החלה כספונסרית שנשכרה על ידי אביו של שרלוק והידידות ביניהם נבנתה עד לכדי שותפות מקצועית במהלך העונה הראשונה, הוא היה המנטור שלה. בעונה שעברה כבר ראינו אותה בפעולה והעונה היא כבר פורשת כנפיים לדרך עצמאית בעבודת בילוש משל עצמה. גם עבורי ישנה צמיחה ככל שהסדרה נמשכת ובעונה הקודמת ביימתי את אחד הפרקים, וביקשו ממני לביים גם את אחד הפרקים הבאים. לכל הפחות זה אומר שמשהו אני עושה בסדר (צוחקת). בתור שחקן אתה מפנים את דרכי העבודה עם אנשים סביבך כשאתה על סט צילומים או אפילו בחזרות להצגה, כי האינטראקציה הזו היא מהות המקצוע. אני בשלב בקריירת המשחק בו אני לא רק מצלמת סצנה אלא גם מוכרחה להיות עירנית למתרחש מאחורי הקלעים כדי להבין טוב יותר את עבודת הבימוי. אני צופה שגם אתחיל להפיק בקרוב".

מה סוד ההצלחה של עיבוד לסדרת ספרים כה ידועה ומאופיינת כמו "שרלוק הולמס"?
"זה עניין מורכב מאוד כשהנפשות הפועלות מניחות שאם משהו עובד טוב אין סיבה שהוא לא ימשיך לספק את הסחורה בקונסטלציה חדשה, והכל מתחיל ונגמר בכתיבה. קח לדוגמא את 'המלאכיות של צ'ארלי' שכולם חזו שיהיה כישלון מסחרר בגלל שמישהו העיז לגעת בקלאסיקה, אבל דווקא כי יצא סרט ססגוני ומלא אקשן שהיה הצלחה קופתית, נפרץ בעצם הסכר לכוח נשי בקולנוע, מה שהיום כבר הפך לסטנדרט עם להיטים כמו 'משחקי הרעב' או 'מפוצלים', הזמנים השתנו. כשמדובר בסדרה שדורשת תקציב שבועי ל-24 פרקים אתה מוכרח לעשות טלוויזיה מעניינת והאתגר הרבה יותר קשה. שם המשחק הוא לקחת סיכונים, כי אחרת לא הייתי מקבלת את 'אלי מקביל' ולא את התפקיד ב'המלאכיות של צ'ארלי' שיועד לשלוש בחורות לבנות, בטח שלא לאסיאתית. לפעמים הסיכון משתלם ולפעמים לא, אבל אני תמיד בעד להמר על כל הקופה כי אם למשל הוריי לא היו לוקחים סיכון כשהיגרו לארה"ב, יכול מאוד להיות שאני ואתה לא היינו יושבים ומדברים ובכלל הייתי גוררת ריקשה למחייתי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההליכון בבית נשאר מיותם. לוסי לו עסוקה, "אלמנטרי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לוסי לו נולדה לפני 46 שנים כבת זקונים לזוג מהגרים מטייוואן ברובע קווינס בניו יורק ולמדה אנגלית רק בגיל 5. כבר למעלה משני עשורים שהיא מלהטטת בין קולנוע לטלוויזיה; החל מהופעות אורח בתור המלצרית שמחליפה את ברנדון ב'פיץ' פיט' ב"בברלי הילס 90210" וכאמא לילד חולה איידס בשלושה פרקים של "ER" - שם מי שמטפל בבנה הוא ד"ר דאג רוס, אותו גילם ג'ורג' קלוני, שלימים על פי הדיווחים ניהלה איתו לו קשר רומנטי - ועד לסרטים "פייבאק" עם מל גיבסון והעיבוד הקולנועי למחזמר "שיקגו".

בזמן הפנוי שבין הפרוייקטים ההוליוודים היא פצחה בקריירה כאמנית ציור אבסטרקטי בשילוב תמונות סטילס והציגה בתערוכות בניו יורק ולוס אנג'לס. ההתערות בסצנה האמנותית במנהטן גם סידרה לה את בן זוגה בחמש השנים האחרונות, אספן האמנות הישראלי, המיליארדר נועם גוטסמן, בנו של דב גוטסמן, מגדולי אספני האמנות שכיהן בתור נשיא מוזיאון ישראל. עם מותו של האב בפברואר 2011, לו הגיעה עם גוטסמן לישראל. משכנם של הזוג הוא בתפוח הגדול. "אני מאוד אוהבת לעשות טלוויזיה לרבות כשזו סדרה שמצטלמת בניו יורק, בה גדלתי ומתגוררת עד היום", היא אומרת, "זו פריבילגיה להיות במעון קבע, ועדיין יש לי מזוודה ארוזה בארון כשיש לי גיחות ללוס אנג'לס לטובת ראיון או טקס כלשהו. בתור שחקן אתה אמור להיות זמין לעזוב ללוקיישן בהתרעה קצרה, לא משנה איפה בעולם, והיתרון הוא כמובן שאתה זוכה לבקר במקומות שונים. אבל אחרי 20 שנה בערך של התרוצצויות מפה לשם, זה מאוד מרגיע ומנחם להיות במקום אחד. בבית אני מרגישה הכי בטוחה".

מה הכי קריטי עבורך במעברים בין קולנוע לטלווויזיה?
"יש לי לו"ז אינטנסיבי שמשתנה בהתאם למדיום, כי בעבודה על הסרט זה פרק זמן של כמה חודשים שמסתיים עד לסרט הבא, ועבודה על סדרת טלוויזיה היא עשרה חודשים בכל שנה, כי אנחנו מצלמים 24 פרקים מדי עונה. אני משתדלת לשמור על איזון בעיקר בנושא הבריאות והכושר, למשל אני שותה כמה שיותר מים במהלך היום ומתאמנת על הבוקר כי אחרת ככל שהיום נמשך אני מתעייפת ואז אין סיכוי שאני אוכל להתאמן. מדי בוקר אני עושה מדיטציה ואחרי זה אימון אפילו רק של 20 דקות. הכי מעצבן זה שאני מתעוררת בשעות כל כך מוקדמות שמכון הכושר השכונתי שלי עוד לא נפתח, וכמובן שההליכון שרכשתי לדירה יושב מיותם".

לצפות בטלוויזיה את מוצאת זמן?
"אני בעיקר עושה Binge, מאוד אהבתי לאחרונה את 'פני דרדפול' ו'בלש אמיתי', שהיו בהן דמויות מרתקות. בתור ילדה מאוד אהבתי סדרות קומיות כמו 'שלושה בדירה אחת', אפילו שהוריי אסרו עליי לצפות בטלוויזיה, ועד היום אני נהנית בעיקר מסדרות קומיות. אני מעריצה גדולה של 'המפץ הגדול' וחולמת בסתר שיזמינו אותי לתפקיד אורח ביום מן הימים".

העונה השלישית של "אלמנטרי" משודרת בימי רביעי בשעה 22:45, בערוץ yes Action HD ובyesVOD

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully