וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחייאת, תן שקל, אני חייב להגיע לגלילות

8.11.2000 / 12:26

יהושע סימון על "חשיפה", תערוכת רכישות אחרונות מאוסף דורון סבג, הממשיך לקטוף את המובחר שביבול האמנות העולמי

אחרי שמכר חלקים מאוסף האמנות שלו בבית המכירות של כריסטי'ס בשנה שחלפה ועורר את קנאתו של עולם האמנות הישראלי בהתחשב בסכומים הגבוהים שגרף, דורון סבג מתפנה להציג את אוסף האמנות העכשווית שלו במוזיאון תל אביב.

באוסף מוצגים אמנים מרחבי העולם (בין השאר נאן גולדין, מאריקו מורי, וולפגנג טילמנס, פיפילוטי ריסט, וגם עדי נס והילה לולו-לין המקומיים); כמעט כולם ממוקמים על הסקאלה של מה שנהוג לכנות "אמנים צעירים". בולטת באוסף הנוכחות הגבוהה של צילום ווידאו, יש בו מעט פסלים, ומקומו של הציור כמעט נפקד ממנו, למעט עבודה של ר.ב קיטאי 'הן'. קיטאי זה הוא יוצא הדופן בתערוכה גם בשל העובדה שהוא שייך לדור אחר - ספרו "המניפסט הראשון של איש פזורה" יצא לאור ב-1989, שעה שרוב האמנים המציגים עדיין לא הגישו את טפסי ההרשמה לבית הספר לאמנות.

האוסף של סבג, באצירתה של איה לוריא, הוא ללא ספק התערוכה הטובה ביותר המוצגת היום בניין המוזיאון בשדרות שאול המלך. בין כל העבודות הטובות בולט במיוחד פסלו של האמן האמריקאי סטפן בלקנהול - דמות של גבר הנושא ילד על כפיו ומברך את הבאים בכניסתם לחלל התצוגה. הפסל, שנחצב כולו מגזע עץ אחד, מוצלח בעיקר בזכות הפער בין הטקסטורה הגסה והמחוספסת ובין התוצאה, שהיא נוגעת ללב, רכה ועדינה.

שמועות אומרות שבקרוב יפתח סבג חלל במרכז גולדה, בבניין שבו ממוקמת גם גלריה אלון שגב, ושם יציג את האוסף שלו באופן קבוע. האם יגיש סבג יין טוב יותר מזה של השכנים?

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully