וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוללים קדימה: ריאיון עם כוכב "NCIS" מארק הארמון

גם לאחר 12 עונות, "NCIS" ממשיכה להצמיד למסך עשרות מיליוני צופים. מארק הארמון מסביר לכתב וואלה! תרבות למה גם הצלחה היא לא ערובה לעבודה קלה

יח"צ - חד פעמי

גל סדרות האיכות של ערוצי הכבלים המובילים בארה"ב לא עושה חיים קלים לרשתות הטלוויזיה הארציות בשנים האחרונות. כאשר התחרות היא מול עונות מרוכזות של דרמות עתירות תקציב ובאזז בתקופה בה הרייטינג הוא ממש לא מה שהיה בעבר נוכח התחרות והפלטפורמות המשתכללות באופני צפייה מגוונים, חזית הדרמה בערוצים הוותיקים מאבדת פאסון – לראייה, קטגוריית סדרת הדרמה הטובה בטקס האמי שמאז 2012 כבר לא כוללת אף לא נציגות אחת לסדרה שאינה בערוץ כבלים כלשהו.

אולם בצל רוחות האיכות המנשבות, רשת CBS מצאה כוח לדרמות שלה בעולם הסדרות הפרוצודורליות, כלומר אותן דרמות עם תעלומה שבועית שנפתרת עד תום הפרק בסביבת גוף אכיפה כזה או אחר."NCIS" לדוגמה היא הדרמה הכי נצפית בארה"ב המושכת כ-20 מיליון צופים מדי שבוע – מספרים חלומיים בעשור השני של המאה ה-21.

"NCIS", אשר עונתה ה-12 החלה השנה בארה"ב בעוד אצלנו משודרת העונה ה-11 (ימי שבת, 21:45, HOT Zone), מגוללת מדי שבוע את עלילות שירות החקירות הפליליות של חיל הים, מפרשיות ריגול ועד לאיומי טרור, כאשר על הצוות מנצח ביד רמה הסוכן המיוחד גיבס, צלף בדימוס בחיל הנחתים האמריקאי, אותו מגלם השחקן הותיק מארק הארמון. הארמון גם נמנה בין מפיקי הסדרה, כמו גם בספין אוף השני מבית "NCIS" המתרחש בניו אורלינס ובכיכובו של סקוט באקולה ("זינוק לאתמול").

מארק הרמון. GettyImages
החוקים של גיבס תמיד תקפים. הארמון/GettyImages
"כשרק התחלנו לעבוד על הסדרה נפגשתי עם כמה סוכנים מיוחדים אמיתיים, מה שהיה תענוג עבורי בתור שחקן כי יצא שמכל אחד מהם גנבתי משהו לדמות"

"הסדרה התחילה לצבור מומנטום בארה"ב בסביבות העונות הרביעית והחמישית כשבאמת היה לנו כבר קהל נאמן, אבל דווקא מעבר לים השגנו צופים אדוקים הרבה יותר במהירות", מספר הארמון בריאיון שמתקיים איתו בלוס אנג'לס, "האינדיקציה הפרטית שלי היא כשאני עובר בנמל תעופה כלשהו ואנשים לא נותרים אדישים ותמיד טורחים לפרגן ולזרוק הערה הנוגעת לעלילה כזו או אחרת באחד הפרקים האחרונים ששודרו. בנוסף לאלו שדואגים לצפות מדי שבוע יש גם כאלה שצופים בשידורים חוזרים בבתי חולים למשל או אנשים שלא מוצאים את השלט הרחוק כדי להעביר ערוץ ומוצאים עצמם מתמכרים. הנוכחות שלנו ניכרת בסוגים רבים של אנשים".

יש לך ריטואל שמסייע להיכנס לדמות?

"לא ממש, כשרק התחלנו לעבוד על הסדרה נפגשתי עם כמה סוכנים מיוחדים אמיתיים, מה שהיה תענוג עבורי בתור שחקן כי יצא שמכל אחד מהם גנבתי משהו לדמות. מאחד לקחת את המראה החיצוני או את התספורת ומאחר את המניירות ואפילו העובדה שאני נועל מגפיים בעונות הראשונות נעוצה בהשראה שלקחתי מסוכן אמיתי. אבל עם השנים הנחתי לזה, אני מחליף בגדים בחדר התלבושות מאה פעמים ביום, נמאס לי להקפיד על הפרטים השוליים".

אילו תובנות הבאת לסדרת הבת החדשה "NCIS ניו אורלינס"?

"שם באמת הצבתי סטנדרט גבוה מהיום הראשון, עלינו להיות במיטבנו כקבוצה אחת. יש אתגר לא פשוט להיות מעורב בסדרה נוספת, בגרסה של לוס אנג'לס (הספין אוף הראשון ל-NCIS. ד.כ) לא הייתי מעורב והפעם כן יש לי חותם בגרסת ניו אורלינס, או לפחות בשלבים ההתחלתיים עד שהם ימצאו את הקול הייחודי שלהם. התפקיד שלנו כמפיקים הוא להזניק את הסדרה עם צוות השחקנים הכי טוב שאפשר ולוודא שהם מצוידים בתסריטים טובים, משם הם יקחו את זה הלאה".

אתה צופה גם לסדרות הבת שנים רבות באוויר?

"אני רק יכול להגיד שזה מאוד לא פשוט. הסדרה שלנו התפתחה כל כך לאורך השנים וגם בפן האישי חוויתי עליות ומורדות כמו כל אדם, זה מאוד נורמלי. מה שפחות נורמלי זה להיות 12 שנים עם אותה סדרה שהפופולריות שלה רק הולכת וגוברת. כשהכל הולך חלק זו עבודה לא פחות קשה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מארק הרמון וקוטה דה פבלו. GettyImages
דה פבלו והארמון/GettyImages
"אני מעריך את ההצלחה של הסדרה כבר 12 שנים ואם אתה מעריך את המקום בו אתה נמצא זה המפתח להכל"

הארמון בן ה-63 התחיל בכלל בתור קווטרבק בקבוצת הפוטבול של אוניברסיטת UCLA בלוס אנג'לס בה גדל, לפני שפנה למשחק. הוא הופיע בעשרות סרטים וסדרות טלוויזיה וזכה לפריצה משמעותית בדרמת הבית החולים הטלוויזיונית "St. Elsewhere". הארמון המשיך להופיע בסדרות כמו "שיקגו הופ", "הבית הלבן" ו"ג'אג", ממנה יצאה "NCIS" והיה מועמד פעמיים לאמי על תפקידי משנה שעשה וארבע פעמים לגלובוס הזהב. מאז שנת 1987 בפן האישי, הארמון נשוי לשחקנית פאם דאובר, שזכורה בעיקר בתור הצלע הנשית לצד רובין וויליאמס בסיטקום "מורק ומינדי", ולזוג שני בנים.

אחת ההפתעות הפחות נעימות היתה עזיבתה הפתאומית של השחקנית קוטה דה פבלו בתחילת העונה ה-11. דה פבלו הצ'ילאנית גילמה במשך שמונה עונות את סוכנת המוסד זיוה דויד שבסוף דרכה ב-"NCIS" שבה לישראל ונפרדה מחבריה לשירות החקירות, כאשר מאחורי הקלעים השמועות עסקו במאבקה של דה פבלו על תנאי העסקתה. לפי השמועות, דה קוטה נענתה בשלילה על ידי המפיקים וראשי CBS שרצו שהיא תישאר, אבל רק תחת חוזה רגיל לעונה ולא ארוך טווח עם כל התוספות הכספיות הנלוות להן ציפתה.
הארמון הוא מעדיף שלא להתייחס ישירות לדה פבלו ונותן התייחסות קצרה וקרירה כשהוא נשאל אודות עזיבתה. "אני בסך הכל שחקן בסדרה ואני חושב שמי שיכול לתת את הדעת ביתר רצינות הם המפיקים שמנהיגים את הקו הקריאייטיבי של הסדרה", הוא אומר ומשנה את הפוקוס של התשובה שלו, "וארשה לעצמי לדבר בשם צוות השחקנים כולו ולדבר בשבחה של אמילי וויקרשאם (השחקנית שהצטרפה בעונה ה-11 במקום דה פבלו בתור אנליסטית מטעם הסוכנות לביטחון לאומי; ד.כ), שכולנו מאוד שמחנו על הצטרפותה. אני חושב שאם לא נשים דגש על אמילי כעת זה לא הוגן כלפיה, היא עושה עבודה מצוינת וכולנו כיחידה המשכנו הלאה".

אתה חושב שהסדרה יכולה להתקיים בלי גיבס?

"אני תמיד חשבתי שכל סדרה יכולה לשרוד בלי כל אחד מהשחקנים. הדלת תמיד פתוחה בסדרה שלנו, וזה אלמנט שונה מכל סדרה עליה עבדתי בעבר. מי שמכתיב את הנעשה הם התסריטאים והעונה למשל יש חומרים מעולים שלא נופלים מכל רגעי השיא שלנו לאורך השנים, אני מביט מהצד בכותבים בזמן הפסקת הצהריים וגם תוך כדי אכילה הם זורקים רעיונות. אני עצמי חתום על חוזה ומכבד אותו, לא משנה אילו שמועות נפוצו על עזיבתי לכאורה, אני מעריך את ההצלחה של הסדרה כבר 12 שנים ואם אתה מעריך את המקום בו אתה נמצא זה המפתח להכל".

אימצת משהו מהחוקים המפורסמים של גיבס?

"אני כמעט ולא זוכר אותם, אלא רק שברובם הם שעונים על היגיון בריא ואנחנו נהנים לשחק איתם מדי פעם. היחידי שעולה לי כרגע בראש הוא תמיד לשאת איתך סכין. כפי שאתה מבין, מדובר באדם מפחיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully