וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: משה רבנו יצא ממצרים והגיע לקולנוע

14.12.2014 / 10:00

"אקסודוס: אלים ומלכים" מתברג היישר למקום הראשון בשוברי הקופות בארה"ב אבל לא צריך לחגוג, מדובר בשבוע חלש למדי. דורון פישלר עוקב אחרי הפופקורן במזנון

יח"צ - חד פעמי

בין קטניס אוורדין לגנדלף הגיע משה רבנו. "אקסודוס: אלים ומלכים", הגירסה של רידלי סקוט לסיפור יציאת מצרים, הוא הסרט הגדול של השבוע בבתי הקולנוע בארצות הברית. האם סיפור תנ"כי יכול בימינו להיות שובר קופות כמו הגדולים? כן ולא, מתברר. "אקסודוס" אמנם תפס את המקום הראשון בטבלת הסרטים המכניסים ביותר בסוף השבוע, אבל יש לזכור שהוא הגיע כשהטבלה במצב חלש מאוד: "משחקי הרעב: עורבני חקיין, חלק ראשון" כבר בן חודש, ולאורך כל הזמן הזה לא הגיע סרט שיאיים על מעמדו. במצב כזה, גם הכנסות בינוניות הספיקו ל"אקסודוס" לכבוש את המקום הראשון. לפחות, כאמור, עד שההוביט וחמשת הצבאות שלו יגיעו.

על פי ההערכות המבוססות על ההכנסות ביום שישי, "אקסודוס" יסיים את סוף השבוע עם הכנסות של כ-24 מיליון דולר. ביחס למה שאמור להיות אפוס ענק, שהופק בתקציב של קרוב ל-150 מיליון דולר, זה לא סכום גדול, והעובדה שהסרט נקטל בביקורות מבשרת רע לגבי הכנסות הסרט בשבועות הבאים. למעשה, "אקסודוס" אפילו לא השיג את סוף השבוע הגדול ביותר של השנה לאפוס תנ"כי: "המבול" בבימוי דארן ארונופסקי פתח עם כ-44 מיליון דולר במרץ השנה. "המבול" הגיע להכנסות של 101 מיליון דולר בארצות הברית, אבל ההכנסות מחוצה לה היו טובות יותר (כולל בארץ – כאן הסרט היה להיט לא קטן), ובסופו של דבר הכניס 362 מיליון דולר ברחבי העולם. כעת רידלי סקוט צריך לקוות שדבר דומה יקרה גם לסרט שלו – אחרת, "אקסודוס" יירשם ככשלון מהדהד, גם קופתית.

יתר הטבלה שקטה. "עורבני חקיין" נדחק למקום השני עם 12 מיליון דולר הכנסות השבוע ו-276 מיליון דולר בהכנסות כוללות (סרט מס' 2 של השנה בארצות הברית, אחרי "שומרי הגלקסיה"). "הפינגווינים ממדגסקר" ו"6 גיבורים" עדיין בחמישיה, ממתינים בסבלנות לחופשת חג המולד שבה הם צפויים לעלות שוב. ביניהם, "Top Five", קומדיה של כריס רוק (שכתב, ביים ומככב בה), שהגשימה את התחזית שבשם הסרט כשהגיעה לטופ פייב (באופן יותר ספציפי, מקום רביעי, עם קרוב ל-7 מיליון דולר). באופן לא שכיח עבור קומדיות "שחורות", הסרט מקבל תגובות אוהדות מאוד מהביקורות, ובכל זאת הסבירות שנראה אותו אצלנו נמוכה מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully