וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי בחירת המבקרים: "בירדמן" מוביל במועמדויות

15.12.2014 / 19:16

המועמדויות לפרסי בחירת המבקרים הוכרזו; "בירדמן" מוביל עם 13 מועמדויות, "מלון גרנד בודפשט" הדהים עם 11 מועמדויות ו"התבגרות" הסתפק בשמונה מועמדויות בלבד

יח"צ - חד פעמי

רגע לפני שהוליווד מתחילה לצאת לחופשת חג המולד, פורסמו היום המועמדויות לפרסי בחירת המבקרים. אלה מחולקים בידי קבוצה של כ-300 עיתונאים אמריקאים, והם נחשבים אליטיסטים פחות ופופוליסטים יותר מהגילדות של ניו יורק, לוס אנג'לס וכדומה, כך שהם בדרך כלל מהווים אינדיקציה לא רעה לקראת האוסקר.

הסרט המוביל במספר המועמדויות הוא "בירדמן" של אלחנדרו גונזלס אינאירטו, עם לא פחות מ-13 כאלה. "מלון גרנד בודפשט" של ווס אנדרסון הדהים עם 11 מועמדויות, אפילו יותר מ"התבגרות" של ריצ'רד לינקלייטר שהסתפק בשמונה. "בין כוכבים" של כריסטופר נולן, שעד כה לא בלט בעונת הפרסים, נהנה משבע מועמדויות, ו"נעלמת" של דיוויד פינצ'ר קיבל אחת פחות, כמו גם "משחק חיקוי" הבריטי.

לפרס הסרט הטוב ביותר מועמדים "בירדמן", "התבגרות", "נעלמת", "בודפשט", "משחק החיקוי", "חיית הלילה", "סלמה", "התיאוריה של הכל", "לא נשבר" ו"וויפלאש".

בקטגוריית הבימוי מועמדות, באופן חריג ביחס להיסטוריה הוליווד, שתי נשים – אנג'לינה ג'ולי על "לא נשבר" ואווה דוורני על "סלמה". הם יתחרו באינאירטו, אנדרסון, לינקלייטר ופינצ'ר.

בקטגוריית השחקן הראשי נפלה הפתעה, בשעה שסטיב קארל מ"פוקסקצ'ר" איבד את מקומו לריף פיינס מ"מלון בודפסט", דבר שאיש לא צפה, אך עתה כבר צריך להתכונן לאפשרות שהוא יחזור על עצמו באוסקר. בשאר הקטגוריות, אין הפתעות, וגם הפייבוריטים נותרים בעינם – ג'וליאן מור מ"עדיין אליס" לפרס השחקנית הראשית, ג'י.קיי סימונס מ"וויפלאש" לפרס שחקן המשנה ופטרישיה ארקט מ"התבגרות" לפרס שחקנית המשנה.

בקטגוריית הסרט הזר, לא נכלל "גט" הישראלי בין המועמדים. במקומו העדיפו המבקרים את "אידה" הפולני, "פורס מאז'ור" השוודי, "לוויתן" הרוסי, "יומיים ולילה" הבלגי ו"סיפורים פרועים" הארגנטינאי.

פרסי בחירת המבקרים מחלקים פסלונים גם בקטגוריות שלא קיימות באוסקר, כך שאצלם מככבים גם להיטי ז'אנר שהאקדמיה סנובית מדי בשבילם. בקטגוריית סרט האקשן מועמדים "קפטן אמריקה: חייל החורף", "צלף אמריקאי", "קצה המחר", "זעם" ו"שומרי הגלקסיה". בקטגוריית הקומדיה מועמדים "רחוב ג'אמפ 22", "וינסנט הקדוש", "טופ פייב" של כריס רוק, "בירדמן" ו"מלון בודפשט" ובקטגוריית המד"ב/אימה החמישה היא "כוכב הקופים: השחר", "רכבת הקרח", "מתחת לעור", "בין הכוכבים" ו"הבבדוק". עתה נותר לחכות לטקס חלוקת הפרסים, שייערך ב-15.1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully