וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סיפור עם השלכות עצומות על הציבור": ביקורת רבה בהוליווד על החלטת סוני לבטל את הפצת "ראיון סוף"

18.12.2014 / 10:44

ג'אד אפטאו, ארון סורקין, ג'ימי קימל, ניוט גינגריץ' ורבים אחרים הביעו תרעומת רבה על החלטה של סוני לא להקרין את "ראיון סוף": "אקט לא-אמריקאי של פחדנות, שנותן תוקף לפעולות טרוריסטים ויוצר תקדים מפחיד"

פוסטר הסרט ראיון סוף.
ג'יימס פרנקו וסת' רוגן, כרזת "ראיון סוף"
הדוקומנטריסט מייקל מור: "האקרים יקרים, עכשיו כשאתם מנהלים את הוליווד, ארצה גם קצת פחות קומדיות רומנטיות, פחות סרטים של מייקל ביי ולא עוד 'רובוטריקים'"

חברת סוני הודיעה אמש (רביעי) כי סרט הקומדיה "ראיון סוף", בכיכובם של סת' רוגן וג'יימס פרנקו, שעוסק בהתנקשות במנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, לא יעלה לאקרנים בשבוע הבא וכי היא מבטלת את הפצתו. זאת לאחר שבתי קולנוע רבים ברחבי ארצות הברית הודיעו כי לא יקרינו את הסרט לנוכח איומים של האקרים לבצע פיגועים במקומות שבהם הוא יוצג.

"לאור ההחלטה שהתקבלה על ידי רוב בתי הקולנוע שמציגים את סרטינו שלא להציג את הסרט, החלטנו לבטל את השקתו שתוכננה להתקיים ב-25 בדצמבר", נכתב בהצהרה רשמית שפרסמה סוני. החברה כינתה את פעולות ההאקרים "מעשה חצוף שנועד למנוע את הפצת הסרט תוך כדי גורם נזק לחברה שלנו, לעובדינו ולציבור האמריקני". גורמים ביטחוניים בארה"ב אישרו כי ממשלת קוריאה הצפונית מעורבת ישירות במתקפה.

ההחלטה של סוני הקימה עליה רבים בארה"ב, הן מקרב אנשי הוליווד והן פוליטיקאים. ארון סורקין, שכבר הביע את זעמו בשבוע האחרון לנוכח העובדה כי התקשורת בארה"ב פירסמה תכתובות פנימיות של סוני שהודלפו על ידי ההאקרים, פרסם הצהרה שבה הוא מאשים גם את התקשורת שהובילה לכך. "היום ארה"ב נכנעה למתקפה חסרת תקדים על העיקרון היקר והיסודי ביותר של חופש הביטוי, על ידי קבוצת טרוריסטים צפון קוריאנים שאיימו להרוג את באי הקולנוע במטרה לעצור את הפצת הסרט", כתב סורקין. "משאלתם של הטרוריסטים התמלאה בין היתר בגלל חברים בעיתונות אמריקאית שדעתם מוסחת בקלות, שבחרו ברכילות ובדיווח רווי שמחה לאיד על פני סיפור עם השלכות עצומות על הציבור - סיפור שהתפתח ממש לנגד עיניהם. אהדתי העמוקה נתונה לאולפני סוני, סת' רוגן, אוון גולדברג וכל מי שעבד על 'ראיון סוף'".

ניוט גינגריץ', לשעבר יושב ראש בית הנבחרים, אמר ל-TMZ שזוהי התבוסה המובהקת הראשונה של ארה"ב במלחמת הטרור הקיברנטי, ושאם מספר האקרים במדינה דמוקרטית יכולים לגרום כך לארה"ב להתקפל בגלל מה שמוצג אצלה בקולנוע או בטלוויזיה או מפאת דרך החיים של אזרחיה, הם ניצבים בפני בעיה גדולה".

נפגע נוסף ממתקפת ההאקרים והאיומים על סוני הוא סרטו החדש של גור ורבינסקי ("שודדי הקאריביים") בכיכובו של סטיב קארל. מדובר בעיבוד לנובלה הגראפית "Pyongyang" של גאי דילייל, מותחן המתאר את החודשיים שבהם שהה בקוריאה הצפונית. לנוכח ההתפתחויות בחזיתה של סוני, החליטו אולפני ניו ריג'נסי לבטל את הפקת העיבוד הקולנועי. ורבינסקי הגיב על ההחלטה לדדליין הוליווד ואמר, "אני מוצא את זה אירוני שפחד הוא הגורם לחיסול האפשרות לספר סיפורים המתארים את היכולת שלנו להתגבר על פחד". ואילו סטיב קארל כתב בטוויטר, "יום עצוב להבעה יצירתית" וחתם בהאשטג "פחד הורג את הנשמה".

שחקנים ומפיקים רבים נוספים הביעו בטוויטר את התרעומת שלהם על ההחלטה. ג'אד אפטאו, האיש שגילה וטיפח את סת' רוגן וג'יימס פרנקו מאז ראשית דרכם המקצועית, כתב בטוויטר (עוד לפני שארה"ב אישרה שממשלת קוריאה הצפונית מעורבת): "מה אם אדם אלמוני ייעלב ממשהו שבכיר בקוקה קולה יגיע. האם ניאלץ להפסיק לשתות קולה?". ג'ימי קימל הגיב לו: "מסכים בלב שלם. אקט לא-אמריקאי של פחדנות, שנותן תוקף לפעולות טרוריסטים ויוצר תקדים מפחיד".

ביל מאריי צייץ: "זה כל מה שנדרש, איום אנונימי, כדי לזרוק את חופש הביטוי מתחת לגלגלי האוטובוס?" וחתם בהאשטג, "#PussyNation". רוב לאו צייץ: "ראיתי את סת' רוגן בנמל התעופה JFK. שנינו מעולם לא ראינו או שמענו על משהו כזה. הוליווד הסבה גאווה לנוויל צ'מברלין היום". השחקן והקומיקאי פאטון אוזוולט כתב: "'ראיון סוף' עומד עכשיו לשבור את השיא העולמי ב'צפיית דווקא'".

הדוקומנטריסט מייקל מור כתב: "האקרים יקרים, עכשיו כשאתם מנהלים את הוליווד, ארצה גם קצת פחות קומדיות רומנטיות, פחות סרטים של מייקל ביי ולא עוד 'רובוטריקים'". והשחקן דיימון ווייאנס ג'וניור ("בחורה חדשה") צייץ: "אנחנו לא נושאים ונותנים עם טרוריסטים. אנחנו פשוט עושים בדיוק את מה שהם אומרים?".

  • עוד באותו נושא:
  • ראיון סוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully