וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: מוזר ומעניין - ההוביט גדול אבל קטן

21.12.2014 / 10:22

הסרט השלישי בסדרת "ההוביט" מתייצב בראש טבלת שוברי הקופות של ארה"ב אבל עם נתון גרוע יותר מקודמיו בסדרה. ומה קרה ל"אקסודוס: אלים ומלכים"? ובכן, כלום

יח"צ - חד פעמי

עונת הכריסמס הגיעה במלוא עוזה לחופי ארצות הברית, עם סרט "ההוביט" חדש ועוד כמה להיטים פוטנציאליים, ובמצב נורמלי כולם היו מדברים אך ורק עליהם. במקום זאת, הסרט המדובר ביותר בסוף השבוע האחרון היה, כמובן, סרט שלא יצא. פרשת ביטול הפצת "ראיון סוף" זינקה ממדורי הרכילות והבידור הנישתיים אל הכותרות הראשיות, כשאפילו הנשיא אובמה נדרש לסוגיה. על כמה סרטים ניתן לומר שנשיא ארצות הברית דיבר עליהם לפני הפצתם? כל תשומת הלב הזאת היתה יכולה להוות זהב קופתי ל"ראיון סוף" - אילו הוא רק היה יוצא לאקרנים. אבל הוא לא.

היעלמותו של "ראיון סוף" מבליטה עוד יותר את חולשתה של העונה הנוכחית בקופות. חודש דצמבר צפוי להיות חלש מאוד ביחס לשנים קודמות. סרטים עושים כסף אבל פחות. "ההוביט: קרב חמשת הצבאות" הוא הדוגמה הבולטת. הסרט הסוגר את טרילוגית "ההוביט" נמצא במקום הראשון בטבלת סוף השבוע – אלא מה – אבל הוא כבש אותו באופן פחות מרשים מקודמיו. לעומת סדרת "שר הטבעות", שצברה פופולריות ככל שהתמשכה וכל סרט בה פתח עם סכום גבוה יותר מקודמו, ב"ההוביט" המצב הפוך: הסרט הראשון בטרילוגיה השיג בסוף השבוע הראשון שלו, ב-2012, 85 מיליון דולר; הסרט השני פתח עם 74 מיליון; ו"קרב חמשת הצבאות", הסרט השלישי, השיג השבוע כ-52 מיליון דולר "בלבד". חשוב לציין שההשוואה אינה לגמרי הוגנת, מכיוון שבניגוד לקודמיו, "קרב חמשת הצבאות" יצא לאקרנים בארצות הברית כבר ביום רביעי; הוא הכניס כ-34 מיליון דולר ביומיים הראשונים להפצתו, אבל זה בוודאי פגע בהכנסותיו בסוף השבוע. במקביל, הסרט יצא כמעט בכל העולם, והספיק להכניס 122 מיליון דולר מחוץ לגבולות ארצות הברית. אין ספק ש"ההוביט" השלישי יהיה סרט מצליח, אבל הוא כנראה יכניס פחות מקודמיו בסדרה.

את תופעת הסרט השלישי המאכזב ביחס לקודמיו אנחנו פוגשים שוב מיד: "לילה מוטרף במוזיאון: סוד הקבר", שבמקום השני, הכניס בסוף השבוע כ-20 מיליון דולר. ההשוואה לסרטים הקודמים מאוד לא מחמיאה: "לילה מוטרף" הראשון פתח עם 30 מיליון דולר ב-2006, והסרט השני פתח עם 54 מיליון. במקרה הזה, עצם הפקת סרט נוסף בסדרה אחרי כל כך הרבה זמן היתה החלטה מפוקפקת.

אל המקום השלישי נכנסה "אנני" – רימייק למיוזיקל מ-1982, הפעם עם קוונז'יין ואליס – השחקנית הזעירה שקיבלה מועמדות לאוסקר על "חיות הדרום הפראי" – בתפקיד היתומה שמאומצת על ידי מיליארדר. עוד לפני ש"אנני" יצא, ואליס כבר הספיקה לקבל מועמדות לגלובוס הזהב על משחקה בו. מחזות זמר אינם נוטים לפרוץ בגדול בימינו, וביחס לציפיות, "אנני" הצליח באופן סביר: הסרט הכניס כ-19 מיליון דולר בסוף השבוע.

"אקסודוס" נופל כמו אבן. הסרט על יציאת מצרים בגרסת באטמן שהה במקום הראשון בשבוע שעבר, אבל השבוע נופל למקום הרביעי עם צניחה של 67% בהכנסותיו, ל-8 מיליון דולר. עכשיו כבר ברור ש"אקסודוס" הוא פלופ יקר. לא רחוק מאחוריו, סרט קטן בהרבה כמעט שמשיג אותו: "הולכת רחוק" בכיכובה של ריס וויתרספון, הוא סיפורה של אישה אחת שיוצאת למסע רגלי לאורכה של ארצות הברית. התחזיות מדברות על מועמדות לאוסקר לוויתרספון על הסרט והצלחה נרשמת גם בקופות – אף שהוא מוצג בכשליש ממספר בתי הקולנוע של "אקסודוס" – הסרט הכניס כ-7 מיליון דולר בסוף השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully