וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית התקליט עם גיא ויהל, אמיר דדון ודודי לוי

21.12.2014 / 10:56

לקראת מופע משותף בו גיא ויהל יארחו את אמיר דדון ודודי לוי, בחרו הארבעה את האלבומים שלא מפסיקים להתנגן עד עצם היום הזה. האזינו לבחירות

גיא ויהל. נועם יוסף, מערכת וואלה! NEWS
מאחרים את אמיר דדון ודודי לוי. גיא ויהל/מערכת וואלה! NEWS, נועם יוסף

יהל דורון:

Bon Iver - For Emma, Forever Ago

"אלבום הבכורה של הרכב אמריקאי שיצא והוקלט בצורה הכי עצמאית. אלבום שהתחברתי אליו מהשמיעה הראשונה, לפשטות שלו, לסאונד של הגיטרות הישנות והכיוונים המיוחדים, ולשירת פלצט עם ההרמוניות שמזוהות איתם. האלבום נכתב אחרי פרידה והתבודדות בבקתה שם כתב ויצר אותו ג'סטין ורנון. נראה לי שזה האלבום שהולך איתי הכי הרבה שנים, אני יכול לשמוע אותו תמיד והוא יעשה לי מה שהוא עשה לי בפעם הראשונה ששמעתי אותו".

ברי סחרוף - נגיעות

"ברי סחרוף הוא בעיני נושא לפיד הרוק הישראלי יחד עם אהוד בנאי שמחברים בין המערב למה שקורה כאן במזרח התיכון. האלבום הזה, רביעי במספר, של ברי הביא בדיוק את החיבור הזה של אלקטרוניקה וסימפולים, כינורות ערביים, גרוב, וגיטרות מפציצות והכי חשוב הרבה שירים טובים. הוא מהאלבומים שנשמעים עדכניים בסאונד שלהם גם אחרי 16 שנים זה רק מראה כמה הוא טוב".

גיא מנטש:

Elbow - The Seldom Seen Kid

"אלבום מופת של הלהקה האנגלית. גיליתי אותו לפני כמה שנים ומשמיעה ראשונה התאהבתי. גאי גארוי, סולן הלהקה, הוא אחד הזמרים שאני הכי אוהב. והמלודיות שלהם הכי מיוחדות שיש".

Oasis - Dig Out Your Soul

"רוק בועט ונושך כמו שרוק צריך להיות. אלבומם השביעי והאחרון של הלקה האגדית. אחד האלבומים האהובים עליי בשנים האחרונות. בעמדת התופים צירפו הפעם את הבן של רינגו סטאר, זאק סטארקי. בעיני האלבום הזה מהווה בית ספר לסאונד, בית ספר למתופפים, בית ספר לרוק. תענוג צרוף".

אמיר דדון:

Pink Floyd - The Dark Side of the Moon:

"תקליט ראשון שקיבלתי בגיל 14 מבן דודי שהגיע לביקור מחו"ל. תקליט גדול שהשפיעה עלי המון. הרבה לילות לבנים העברתי עם התקליט הזה בצלילות עמוקות של נחמה. עד היום דויד גילמור והגיטרה זה תמיד צמרמורת בטוחה".

האוסף הכפול של הביטלס

"התקליט השני שקיבלתי בחיים בגיל צעיר. אני חושב שהתקליט הזה הוא הבית ספר הכי גדול שלי למוזיקה כי יש בלהקה הזאת הכל מהכל. כשטיילתי בעולם יצא לי לנגן ברחוב די הרבה, פעם אחת היתה בעיירה קטנה ביפן כשהצטרפתי לשני יפנים ברחוב. שרנו בשלושה קולות וזה הרגיש הכי טבעי בעולם. תוך דקות נעמדו סביבנו המוני יפנים סקרנים. שם הבנתי כמה כוח יש למוזיקה וכמה היא הדבר הכי מחבר שיש לנו בעולם".

דודי לוי:

שלום חנוך - חתונה לבנה

"יש משהו באלבום הזה שמסרב להיגמר לי ואני רוצה להיות כן. אני חושב שהאלבום הזה לא נשמע טוב. הוא עמוס מידי, לוחץ מידי, הפרופורציות שלו מוגזמות ואני לא ממש נהנה לשמוע אותו בחתיכה אחת. יחד עם כל זה וכנראה שגם בגלל כל זה האלבום הוא מופתי. הטקסטים, הלחנים, העוצמה והנחישות -משהו שם כל הזמן בוער עם שירים שלא ממש נגמרים".

Peter Gabriel - Scratch my back

"האיש הוא מאסטר ולא מהיום. באלבום הזה הוא מבצע שירים של אמנים אחרים יחד עם תזמורת קלאסית ענקית, אין שם גיטרה חשמלית, תופים, בס או איזה לופ. פשוט עיבודים מקסימים שלא חוששים לקחת את השירים למקומות חדשים לגמרי עם מבצע גדול"

הופעות קרובות:

ב-27 בדצמבר במסגרת סדרת חורף חם בחולון יארחו גיא ויהל את אמיר דדון ודודי לוי בשטיינברג - במה למוזיקה חיה חולון. לרכישת כרטיסים הקליקו כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully