וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושות האיילות: הסיפור העצוב של "לילה מוטרף במוזיאון 3"

22.12.2014 / 0:05

החלק השלישי בסדרת סרטי "לילה מוטרף במוזיאון" הוא ההזדמנות האחרונה בה אפשר לראות את רובין וויליאמס משחק. וכל כך חבל שזו ההזדמנות האחרונה בה אפשר לעשות זאת

יח"צ - חד פעמי
"לילה מוטרף במוזיאון" הוא לא קלאסיקה או משהו, אבל בהחלט סרט שמעביר את הזמן

שאלה מתמטית: אם "לילה מוטרף במוזיאון" יצא בשנת 2006, סרט ההמשך – בשנת 2009, והסרט השלישי – על סף 2015, ובהינתן שהגיל המקסימלי אליו מיועדים הסרטים האלה הוא 12, כמה ילדים בעולם עשויים לצפות וליהנות מכל שלושת הסרטים האלה בקולנוע?

ב-2006, בן סטילר גילה שכל המוצגים במוזיאון הטבע בניו יורק התעוררו לחיים בלילות, בגלל איזו לוחית מצרית קסומה. המוצגים האלה כללו את רובין וויליאמס בתפקיד טדי רוזוולט, אוון ווילסון בתפקיד קאובוי זעיר, שלד ענק של דינוזאור, אטילה ההוני, סקג'וויה וקוף. היה בלאגן, היו אפקטים, והיה בסך הכל סרט סביר בהחלט לראות עם הילדים בחנוכה. לא קלאסיקה או משהו, אבל סרט שמעביר את הזמן. הרעיון של הסרט נראה כמו פתח לסדרה מגניבה: אפשר לקחת את הלוחית הקסומה בכל פעם למוזיאון אחר, ולקבל בכל פעם קבוצה שונה של דמויות מהנות מתולדות ההיסטוריה, האמנות או הטבע. קל מאוד לחשוב על רעיונות: למשל, מוזר שעוד לא לקחו את הלוחית למוזיאון לאמנות, ופגשו שם את המונה ליזה, הצעקה של מונק ומשה של מיכאלאנג'לו. בפועל, סרט ההמשך עסק בעיקר באותן הדמויות מהסרט הראשון, וגם הסרט השלישי לא מעז לגעת בנוסחה.

טריילר לסרט "לילה מוטרף במוזיאון: סוד הקבר".
מצאו את הבריטי
כשסטילר חוצה את האוקינוס הוא לא שוכח לקחת איתו את חבריו. מה הטעם להיגרר עם כל הפמליה הזאת?

הפעם, בן סטילר נוסע ללונדון ומבקר במוזיאון הבריטי. מטבע הדברים, סביר להניח שנראה שם מוצגים כמו שייקספיר, ווינסטון צ'רצ'יל, ואיזו אליזבת-שתיים או הנרי כלשהו, לא? ובכן, לא. הסרט כולל מוצג אחד בלבד מההיסטוריה הבריטית – האביר לנסלוט, בגילומו של דן סטיבנס – ולונדון כולה מכילה דמות אנושית בריטית אחת בדיוק (המגולמת על ידי אוסטרלית, רבל ווילסון, בהופעה חלשה). אבל זה לא אומר שריק במוזיאון. כשסטילר חוצה את האוקינוס הוא לא שוכח לקחת איתו את טדי רוזוולט, ג'ד ואוקטביוס הזעירים, המלך המצרי, אטילה ההוני, סקג'וויה והקוף. מה הטעם להיגרר עם כל הפמליה הזאת? קהל המעריצים היה מחרים את הסרט אם אטילה לא היה מגיע הפעם? שלא להזכיר את סקג'וויה, שאומרת לאורך הסרט כ-8 מילים בהערכה נדיבה, וכנראה נמצאת שם אך ורק בגלל שברשימה שוריין מקום לאישה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תה עם ביסקוטי, מישהו?/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז שום דבר לא השתנה: גם הפעם יש הרבה דמויות קטנות וגדולות שקופצות זו על זו בתירוצים עלילתיים קלושים, ובלוויית הרבה סלפסטיק ממוחשב, קצת הומור יהודי (כי זה בן סטילר) וקצת הומור של נפיחות ושתן, כי זה מה שהילדים אוהבים, אליבא דהוליווד. וזה בסדר. אף אחד לא מבריק כאן ואף אחד לא משתדל יותר מדי. "לילה מוטרף במוזיאון 3" מהווה כנראה את הופעתו האחרונה בקולנוע של רובין וויליאמס ז"ל, וחבל שהשחקן הענק הזה לא זכה לאקורד סיום הולם יותר מ"טדי רוזוולט משעווה".

כמו הסרטים הקודמים בסדרה, "לילה מוטרף במוזיאון: סוד הקבר" הוא בלתי מזיק, אבל לא עושה הרבה יותר מלהעביר את הזמן. אם משום מה אתם מאוד קשורים רגשית לסדרה, הוא מעניק לה סיום הולם, אבל בואו נודה בזה, "צעצוע של סיפור 3" זה לא.

ומה אתם חשבתם על "לילה מוטרף במוזיאון 3"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully