וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם זה הולך כמו ברווז: אל תצפו ב"מרוץ נגד הזמן"

23.12.2014 / 10:03

מה קורה כשניקולס קייג' מגלם סוכן CIA שרוצה לנקום בטרוריסט שחתך לו חלק מאוזנו? ובכן, מה שקורה זה שאחד הסרטים הגרועים של השנה מגיע לקולנוע

יח"צ - חד פעמי

שום ביקורת שתיכתב כאן על "מרוץ נגד הזמן" לא תוכל להיות נוקבת וקולעת כמו הביקורת שהשמיעו, ללא קול, הבמאי, המפיק ושני השחקנים הראשיים. פול שרדר, שביים את הסרט, פרסם בפייסבוק "פוסטר" שבו מפיעים הוא עצמו, ניקולס וינדינג רפן ששימש כמפיק הסרט, ושני השחקנים הראשיים – ניקולס קייג' ואנטון ילצ'ין. כולם לובשים טי-שירטס זהות, ועליהן מודפס הסעיף בחוזה שאוסר עליהם, למעשה, לומר מילה רעה על הסרט. במילים אחרות: אסור לנו לומר שום דבר רע... ולכן אנחנו לא נאמר כלום, כי שום דבר טוב בוודאי שאין לנו להגיד. שרדר טוען שהסרט נלקח מידיו ועבר עריכה מחדש, שינוי פסקול ואפילו שינוי של גווני הצבעים בתמונה, כל זה ללא שליטתו ומבלי שהיתה לו מילה כלשהי בנושא. לדברי שרדר, הסרט שיצא הוא, בניגוד למה שכתוב על הפוסטר, לא סרט שלו, וגם לא סרט טוב. וגם ניקולס קייג' חושב ככה.

מחאה מרוץ נגד הזמן. פייסבוק,
מחאה מרוץ נגד הזמן/פייסבוק
"מרוץ נגד הזמן" הוא אכן סרט נורא. אבל קשה להאמין שכל זה נובע רק משינויים ועריכה שנעשו אחרי שהסרט צולם

ובכן, אם ניקולס קייג' ופול שרדר אומרים, מי אנחנו שנתווכח? הם צודקים לחלוטין. "מרוץ נגד הזמן" הוא אכן סרט נורא. אבל קשה להאמין שכל זה נובע רק משינויים ועריכה שנעשו אחרי שהסרט צולם. קשה לדמיין "גרסת במאי" של הסרט הזה שהופכת אותו ליצירה משובחת, ובואו נודה, פול שרדר עצמו לא ממש הבריק בעשרו האחרון ("The Canyons" ו"דומיניון: פריקוול למגרש השדים". לא ראיתם? יופי לכם).

אולי הסרט באותה גרסת במאי דימיונית היה לפחות רע באופן מעניין. "מרוץ נגד הזמן" שבקולנוע הוא אפילו לא זה: הוא פשוט משעמם, סרט חסר השראה או עניין שנראה ומרגיש כאילו ראינו אותו כבר מאתיים פעם. ניקולס קייג' הוא סוכן CIA שמחפש טרוריסט שהתעלל בו, וגזר לו חתיכה מהאוזן, לפני 22 שנה. "הוא מת!" כולם אומרים לו, אבל קייג' מתעקש שהוא חי. והנה, הוא מקבל מידע על פיו ייתכן שהוא צודק. הוא מתחקה אחרי הטרוריסט עד לאפריקה כדי לנקום את נקמתו. קייג' סובל ממחלה שהורגת את מוחו באיטיות, וגורמת לו לבלבול ולהזיות; הטרוריסט סובל ממחלת דם נדירה שמגבילה גם את זמנו על פני האדמה. השאלה היא האם הם יצליחו להרוג זה את זה לפני שהטבע יקדים אותם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוד יום במשרד עבור ניקולס קייג'/מערכת וואלה!, צילום מסך
המתח ב"מרוץ נגד הזמן" לא מותח, קטעי האקשן הבודדים ערוכים באופן מביך. אם היו חלקים טובים לסרט הזה, הם ירדו בעריכה

האם אחד הסיפורים העתיקים ביותר בעולם יכול להפוך פתאום לחדש ומרתק אם רק מוסיפים לתיאור העלילה "...ושניהם חולים במחלות סופניות"? כנראה שלא. באמת שאין פה כלום: זה סתם עוד סוכן שרוצה נקמה באיש רע כלשהו, במה שהיה יכול להיות פרק של אחת מהרבה סדרות טלוויזיה. הסרט לא טורח להצדיק את השאיפה לנקמה שבבסיסו: הנבל לא הרג את אשתו או את הבן של הגיבור, הוא רק הרביץ לו ועשה לו חתך קטן באוזן; ג'ק באואר עובר עינויים קשים יותר בכל שעה בממוצע. ועל זה הסוכן קייג' מתבכיין 22 שנה? המתח ב"מרוץ נגד הזמן" לא מותח, קטעי האקשן הבודדים ערוכים באופן מביך. אם היו חלקים טובים לסרט הזה, הם ירדו בעריכה.

נוסף לכל, הסרט סובל מאחת המחלות הנפוצות בקרב הפקות הוליוודיות: ניקולס קייג'. השחקן הזה, שלא אומר "לא" לשום דבר, איכשהו נחשב עדיין לכוכב, ולא משנה כמה זבל הוא יעשה: בשנת 2014 לבדה הוא הופיע בארבעה סרטים שונים, ועל פי מדרגי האתר IMDb, אף אחד מהם לא מתהדר בציון של יותר מ-5 מתוך 10. כמובן, קייג' הוא קייג', ולכן כרגיל יש לו סצנות שבהן הוא מתחרפן ועושה פרצופים מדאיגים – אבל גם בכך הסרט לא מצטיין. אם כל שחקן אחר היה בוחר בטכניקת המשחק הייחודית הזאת היו שולחים אותו להסתכלות, כמובן, אבל אצל קייג' זה סתם יום באנרגיה נמוכה על הסט.

"מרוץ נגד הזמן" הוא כישלון משמים שאין שום סיבה לראות, אפילו לא בטלויזיה. אל תקשיבו לנו, תקשיבו לפול שרדר וניקולס קייג'. הם מבינים בזה; לשניהם יש הרבה ניסיון עם סרטים גרועים.

לא מסכימים? ספרו לנו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully