וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייאוש לא נעשה יותר נוח: "המערכת" בדקה את הביטוח הלאומי וחזרה עם אחוזי נכות חלקיים

26.12.2014 / 0:00

מיקי חיימוביץ' יצאה לבדוק מדוע המוסד לביטוח לאומי מתעלל באנשים שזקוקים לעזרתו. היא חזרה ללא תשובות ועם תסכול רב. בדיוק כמו מה שיקרה למי שיצפה בתחקיר. מסיבות שונות כמובן

צילום מסך

מלחמת עולם אמיתית מתחוללת בימים האחרונים. על הפרק: התודעה הישראלית. מצד אחד, דו"חות עוני למיניהם. מצד שני, ראש ממשלה שאומר למהגרים חדשים שישראל היא מדינה שטוב לחיות בה. למי להאמין. לא פשוט. גם "המערכת" של מיקי חיימוביץ' מצטרפת לקלחת כשהיא דוהרת על תחקיר הביטוח הלאומי, עד לפני רגע גוף שרכש זמן פרסום לפני מהדורת החדשות. ככה זה בטלוויזיה המסחרית - פעם אחת מפרגנים, אחרי ברייק הזהב דוקרים.

סרטה של שרון קרני על הביטוח הלאומי מבוסס על אותם אבות מזון עליהם מבוססים רוב התחקירים ב"המערכת". אם האדם הממוצע צורך סוכר בכמויות גדולות מדי, "המערכת" צורכת דמגוגיה בכמויות גדולות מדי. בניגוד לתחקירים קודמים, האנשים בתחקיר הביטוח הלאומי הם באמת, כפי שמעיד מנכ"ל המוסד, אנשים מסכנים. לא מדובר באנשים טיפשים שהתרשלו בחייהם אלא באנשים מסכנים, באמת ובתמים. אנשים שנדפקו ע"י המערכת. אנשים שאף אחד לא רוצה להיות כמותם. אנשים שגורמים לכולם להסב את הראש לצד השני כשהם עוברים ברחוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמה טוב שיש ביטוח לאומי/מערכת וואלה!, צילום מסך
במקום להוציא ממור יוסף כיוון חקירה נוסף ואמיץ, חיימוביץ' מסתפקת בתשובה עמומה. די הולם. בדיוק כפי שהביטוח הלאומי לא מעדכן את ספר הליקויים ומותיר נכים ללא תרופה, "המערכת" לא מעדכנת את ספר התחקירים ומוותרת על חשיפת האמת

זהו ללא ספק התחקיר הכי מרתיח שהגיע למסך בזמן האחרון. מרתיח כי הלב נכמר על האנשים שנזקקים לעזרת הביטוח הלאומי והוא בתגובה, ובכן, לא מגיב. חיימוביץ' מספרת שהביטוח הלאומי הוא המוסד הכי שנוא בארץ ושהוא שם נרדף לביורוקרטיה ולאטימות. ומה הפלא, כבר בשנת 2003 ועדת בדיקה פנימית קבעה שכל תלונה שנייה נגד הביטוח הלאומי מוצדקת. 11 שנים עברו מאז, לא הרבה השתנה. כל הערכים הופרטו ולנו נותר רק לקפוץ אגרופים.

זהו גם ללא ספק התחקיר הכי מייאש שהגיע למסך בזמן האחרון. מייאש כי למרות האומץ שהיא מפגינה לאורך הסרט, כשמיקי חיימוביץ' יושבת לשיחה עם פרופ' שלמה מור יוסף, מנכ"ל הביטוח הלאומי, לאחר שידור הסרט, היא נותנת למנכ"ל לברוח לה מבין האצבעות. חיימוביץ' כן מנסה לגרום למנהל לשעבר של ביה"ח הדסה, עוד גוף כושל שאמור לסייע לאנשים שזקוקים לעזרה, להודות שהוא מנהל מוסד אטום אבל כשמור יוסף מנסה להסביר מדוע הביטוח הלאומי לא הולך לקראת הנזקקים ואומר ש"גופים בעלי עוצמה" עוצרים זאת, חיימוביץ' לא עושה את המעשה המתבקש והטבעי: לתהות מי הם אותם "גופים בעלי עוצמה". האם מדובר בבונים החופשיים? באילומינטי? במקום להוציא ממור יוסף כיוון חקירה נוסף ואמיץ, חיימוביץ' מסתפקת בתשובה עמומה. די הולם. בדיוק כפי שהביטוח הלאומי לא מעדכן את ספר הליקויים ומותיר נכים ללא תרופה, "המערכת" לא מעדכנת את ספר התחקירים ומוותרת על חשיפת האמת.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין עם מי לדבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

וכשאין אמת, נותר רק לבדוק עם מה אנחנו הולכים לישון. רוב המשתתפים בתחקיר לא זכו לקבל את מה שאמור להיות מגיע להם. חלקם כן. ההצלחה של אחת ממשתתפות הסרט, ששכרה עורך דין וערערה על החלטת הביטוח הלאומי שלא להעניק לה סיוע למרות שאינה יכולה להשתמש בידיה, מלמדת שכדי לקבל את מה שזכאים, צריך להילחם. תמיד בישראל צריך להילחם. זהו האתוס עליו גדלים ילדינו מינקות. ב"המערכת" טען אחד המרואיינים כי המוסד לביטוח הלאומי איבד את דרכו. הוא לא. הוא פשוט אימץ את דרכה של מדינת ישראל.

מה אתם חשבתם על תחקיר הביטוח הלאומי? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully