וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: ההפתעה של אנג'לינה ג'ולי, הכישלון של סת' רוגן

28.12.2014 / 9:03

כל העולם ציפה לראות מה "ראיון סוף" יעשה בסוף השבוע הראשון ליציאתו לאקרנים ואף אחד לא ספר את "לא נשבר" של אנג'לינה ג'ולי. זה נגמר במהפך

יח"צ - חד פעמי

חג המולד הוא חג שמח בקופות בארצות הברית. לאחר שחגגו עם המשפחה, בני האומה האמריקאית מוצאים עצמם עם חופש ארוך בין חג המולד לבין ראש השנה האזרחית, ומעבירים את הזמן, בין השאר, בצפייה בהרבה סרטים. זה קרה גם השנה, אבל זהות הסרטים שבהם האמריקאים בחרו לצפות קצת מפתיעה. וישנו גם העניין הקטן של סת' רוגן וג'יימס פרנקו ומאבקם בצפון קוריאה.

במקום הראשון גם בסוף השבוע הזה נמצא "ההוביט: קרב חמשת הצבאות". על פי הכנסותיו ביום שישי, מוערך כי הסרט יסיים את סוף השבוע עם הכנסות של כ-40 מיליון דולר – לא הרבה פחות מה-54 מיליון שהכניס בשבוע שעבר. ההבדלים בלוח השנה מקשים על ההשוואה בין הכנסות "ההוביט 3" לבין קודמיו: הימים הראשונים להקרנתו היו חלשים יחסית, אבל עכשיו הוא סוגר את הפער. על כל פנים, ברור שעם הכנסות כוללות של כ-167 מיליון דולר בארצות הברית ו-470 מיליון דולר בכל העולם עד כה – ועוד שבוע שלם של חופש לפניו - הסרט הוא אחד משוברי הקופות הגדולים של השנה, ויתקרב (אם לא יעבור) להכנסות קודמיו.

במקום השני – הפתעה. "לא נשבר" הוא סיפור ביוגרפי אמיתי על ניצחון רוח האדם, כלומר מתאים בדיוק לעונה, ובכל זאת לא מובן מאליו לראות סרט-מלחמה הכולל מראות קשים כובש את לב הקהל בכריסמס. "לא נשבר" מספר את סיפורו של לואיס זמפריני, אצן אולימפי ששירת בצבא האמריקאי ונפל בשבי היפני במלחמת העולם השניה. הסרט נטול כוכבי-ענק, והשם המפורסם ביותר המקושר אליו נמצא מאחורי הקלעים – את הסרט ביימה אנג'לינה ג'ולי. המבקרים לא עפו על הסרט הזה, והוא נחשב למתחרה חלש יחסית על האוסקר (בעיקר לאחר שלא קיבל שום מועמדות לפרסי גלובוס הזהב). ובכל זאת, מתברר שמה שהציבור האמריקאי רצה אחרי החג זה סבל וכאב. מי ידע. "לא נשבר" הכניס כ-33 מיליון דולר בסוף השבוע, וביחד עם הכנסותיו ביום חמישי מגיע כמעט ל-50 מיליון דולר – הרבה, הרבה מעל לציפיות.

Unbroken.
הפתעה

ממש לא רחוק מל"לא נשבר" מגיע סרט שהמשיכה שלו ברורה הרבה יותר: "אל תוך היער", עיבוד קולנועי לאחד ממחזות הזמר המצליחים ביותר בברודוויי בשנים האחרונות. הסיפור מאגד גיבורי אגדות שונות, והסרט עתיר כוכבים: אנה קנדריק, מריל סטריפ, ג'וני דפ ואמילי בלאנט מופיעים לצד כוכבי במה ששמם מוכר פחות לצופי הקולנוע. הבמאי הוא רוב מרשל, שהמחזמר "שיקגו" בבימויו ליקט שלל אוסקרים. בארצות הברית הכניס "אל תוך היער" בסוף השבוע כ-32 מיליון דולר; אם אתם רוצים לראות אותו בקולנוע בארץ, היאזרו בסבלנות – הסרט יופץ כאן רק ב-19 בפברואר.

גם בהמשך הטבלה נמצא שילוב של סרטים לכל המשפחה וסרטי אוסקר: "לילה מוטרף במוזיאון 3" (מקום 4) ו"אנני" (מקום 5) קיבלו דחיפה בזכות החג, ונמוך יותר בטבלה אפשר למצוא גם את "משחק החיקוי", הסרט הביוגרפי על אלן טיורינג, שצובר גובה באיטיות לקראת האוסקר.

אבל כמובן, מה שאתם רוצים לדעת זה איך הלך ל"ראיון סוף". אחרי שהגיע לכותרות הראשיות בכל העולם ואיים למוטט אולפן שלם ו/או ליצור משבר בינלאומי, "ראיון סוף" יצא לבסוף לאקרנים - בקול ענות חלושה. לאחר שביטלה את הפצתו ואז חזרה בה, סוני שיחררה לבסוף את הסרט לכ-330 בתי קולנוע בארצות הברית (לעומת מעל 3,000 שהיו אמורים להקרין אותו במקור). למרות מספר האולמות הקטן יחסית בהם הוקרן, אפשר היה לצפות להכנסות נכבדות: הרי צפייה ב"ראיון סוף" בשלב זה אינה סתם עוד בילוי בקומדיה מטופשת – היא עמידה על עקרונות הדמוקרטיה. בנוסף, הסרט קיבל כמות לא-תיאמן של פרסום חינם בשבועות האחרונים. ובכל זאת, האולמות שהקרינו את הסרט לא היו מפוצצים, בשום מובן של המילה. ביום הראשון להקרנתו (חמישי) הסרט הכניס כמיליון דולר; במהלך שלושת ימי סוף השבוע הוא הכניס כ-1.6 מיליון דולר בלבד. גם בהתחשב במספר בתי הקולנוע המוגבל, זה לא סכום גבוה: ההכנסות הממוצעות של הסרט היו כ-5,000 דולר לאולם, לעומת כ-10,000 דולר לאולם עבור "לא נשבר", לדוגמה. חלק מהסיבה להכנסות הנמוכות היא העובדה שסוני שיחררה את הסרט במקביל גם להפצה דיגיטלית, במחיר נמוך של 6 דולר בלבד – פחות מחצי מעלותו של כרטיס קולנוע בודד במקומות רבים בארצות הברית. אפשר להניח שהכנסות הסרט מערוץ הפצה זה הן גבוהות יותר, אבל המספרים לא מתפרסמים רשמית. על כל פנים, קשה להאמין שהכנסות הסרט קרובות לפצות את סוני על הנזקים שספגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully