וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פסטיבל קישון להומור" יתקיים בתל אביב במלאת עשור למותו של אפרים קישון

29.12.2014 / 13:02

במלאת עשור למותו של אפרים קישון יתקיים "פסטיבל קישון להומור" ב-19-31 בינואר בתל אביב, שיכלול רטרוספקטיבה לסרטיו בסינמטק תל אביב, מחווה של תיאטרון הקאמרי והשקת "ספר קישוני"

אפרים קישון. יעל רוזן,
"הוא כמו הילד באגדה של אנדרסן שצועק בקול גדול 'המלך הוא עירום'". אפרים קישון/יעל רוזן

במלאת עשור למותו של אפרים קישון, יתקיים "פסטיבל קישון להומור" בין 19 ל-31 בינואר, בסינמטק תל אביב, בתיאטרון הקאמרי ובבית אריאלה בתל אביב. הפסטיבל הוא ביוזמה ובהפקה של משפחת קישון ושל אלינור לכטמן, מנהלת העיזבון התרבותי של אפרים קישון.

הפסטיבל המוקדש לקישון הסופר, הסאטיריקן, התסריטאי, המחזאי, הבמאי וחתן פרס ישראל, ייפתח ב-19 בינואר באירוע בסינמטק תל אביב, במעמד ראש העיר רון חולדאי ובהשתתפות גורי אלפי ואריק ברנשטיין, ויובאו בו הצצות לקטעים מסדרה חדשה שברנשטיין הוא אחד מיוצריה העוסקת בתולדות הקולנוע הישראלי ותשודר בערוץ הראשון. פרקה הראשון מתייחס לסרטיו של אפרים קישון. בנוסף עובד ברנשטיין על סדרה תיעודית בת שלושה פרקים עבור ערוץ 8 וארטה גרמניה על חייו ודמותו של אפרים קישון. באריוע יוקרן לראשונה עותק חדש באיכות גבוהה של הסרט "תעלת בלאומילך".

בנוסף ל"תעלת בלאומילך", יוקרנו בסינמטק תל אביב ובסינמטק ירושלים גם עותקים חדשים באיכות גבוהה של סרטיו של קישון "סאלח שבתי", "ארבינקא", "תעלת בלאומילך", "השוטר אזולאי" ו"השועל בלול התרנגולות", זאת במסגרת רטרוספקטיבה ליצירתו הקולנועית של קישון. סרטי קישון ישודרו גם בסוף השבוע של ה-31-30 בינואר במחווה ב-Yes קולנוע ישראלי.

אפרים קישון. יעל רוזן,
"האדם שהצליח להצחיק היה די מלנכולי". אפרים קישון/יעל רוזן

בארוע שיתקיים בבית אריאלה ב- 29 לינואר, יושק "ספר קישוני" בהוצאת "ידיעות ספרים", ובו אוסף חדש המקיף את יצירתו של אפרים קישון, וכולל סיפורונים שנכתבו לאורך חצי מאה של שנות יצירה. באירוע יוקראו קטעים מן הספר וייערך מפגש ששמו "האם הסאטירה החברתית והפוליטית של קישון עדיין מושחזת ותקפה?" בהשתתפות נרי ליבנה, רוביק רוזנטל, אלי אשד ונוית בראל, עורכת הספר.

בתיאטרון הקאמרי יתקיים ב-30 בינואר מופע מחווה תיאטרלי, בבימוי ועריכה של אבי גז, בו יבצעו שירים, מערכונים וקטעים מתוך מחזות, הומורסקות וסאטירות של קישון, על ידי השחקנים דביר בנדק, עזרא דגן, שלמה וישינסקי, איציק כהן, יעל לבנטל, רבקה מיכאלי, אלון נוימן, מיי פינגולד, ד"ר רפי קישון, איה שבא, תומר שרון, שחקני ההצגה "תעלת בלאומילך" ועוד. את הארוע ינחו שמואל וילוז'ני ואודיה קורן. במהלך הפסטיבל תוצג בקאמרי ההצגה "תעלת בלאומילך" בעיבודם ובבימויים של גורי אלפי ואלי ביז'אווי.

בנוסף, יתקיים אירוע מיוחד לציון יום פטירתו בבית העלמין טרומפלדור בתל אביב. בנו של קישון, רפי, מסר: "תמיד הפליא אותי שאדם היוצר הומור נפלא כל כך, ומצליח להצחיק בכוח המילה הכתובה בלבד, הוא עצמו די מלנכולי ורואה שחורות. זו לא רק השואה שהייתה האירוע המשמעותי והמכונן של חייו, אלא התכונה והיכולת שלו לחשוף את האמת הצרופה של ההוויה האנושית, ללא כחל וסרק, להסיר את כל המסכות, לקרוע את רשתות ההסוואה, להאיר את כל השקרים הספונים בחשכה, ולהצביע על הצביעות האנושית במלוא תפארתה. הוא היה בעיניי כמו הילד באגדה המופלאה של אנדרסן זה שצועק בקול גדול 'המלך הוא עירום'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully