וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייבת לזוז 21: למי תעשו Follow ב-2015?

1.1.2015 / 16:24

סופים הם לפעמים געגועים ולפעמים הם ציפייה לעתיד טוב ואחר. מכיוון שהאופציה השניה מזמינה הרבה יותר ובדיוק נפרדנו מ-2014, חייבת לזוז ליקטה את הזמרים שכדאי לסמן בשנה הנוכחית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשמגיעים סופי החיים וכל הנותרים מצטופפים לחלל של שבעה ואבל, למציאות יש נטייה להפוך לפאטה מורגנה. אלו שאמורים לבכות את נפשם בצוותא הופכים לפעילים בהצפת זיכרונות, עד שהרגע הקודר הופך לחגיגה של תזכורות חיוביות ותקיעת בורקסים. הסנכרון בין הקינה לחברותא הוא מלא ובמהירות מתגלה שאלו טבען של פרידות, לפחות הצפויות שבהן, לבלבל ולהדחיק בטכניקה לא מפוענחת את רגעי ההינתקות. דצמבר הבלוזי הוא החודש בו מתרחשת התכנסות כמעט מקבילה, כשמרבית בני האדם מנופפים לשלום וחוצים את המחסום בדרך לינואר. הפעם זו 2014 שנשארת מאחור וכמו בכל שנה מסוכמת מכל צד בעצב ובציפייה.

השנה שריסקה עוד קצת את תרבות האלבומים וסימנה את חשיבותם של הסינגלים עברה עלינו בשלום יחסי. שכלול בחירות אלבומי השנה של מגזין NME מעיד שבחירות "הטובים ביותר" הן סטנדרטיות בתל אביב והלאה מכאן. וור און דראגז,St.vincent, Run The Jewels, FKAtwigs, סאן קיל מון ופליינג לוטוס למשל, כולם שמות שעם מינוס תושייה ומקלדת אפשר היה להיתקל בהם במהלך הזמן שחלף והגיעו לטופ 20 של המגזינים השונים. כולם מוצדקים ברמה כזו או אחרת, אבל בזמן הדוחק בו מסכמי השנה ממהרים לעשות את העבודה ולהמשיך לשגרת החיים, המוזיקה ממשיכה לדלוף מכל עבר ולא עוצרת בעצור של רחמים.

אחרי שהשלמתי עם זה שלעולם לא אצליח לשמוע הכל, החלטתי להתעכב על המוזיקאים שאחריהם כדאי לעקוב גם ב-2015. למי תעשו Follow?

seperator

MØ

עין הרע או רעלים חדרו לאטמוספירה ומנעו את פריצתה בענק של מו. הכוכבת הדנית, שכפי הנראה עמדה מתחת לאבקת הפיות של אלוהי הגזעיות, הוציאה בשנה האחרונה אלבום פופ ראשון שמורכב מדמן של הספייס גירלז ומערך הוויקפדיה "פאנק", ולמרבה הפלא זכתה להייפ מוגבל יחסית. יש לה קאבר מצליח, שיתוף פעולה כושל עם איגי אזיליה וחומרים מקוריים שלא זכו להערכה הראויה להם.

Follow#

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

Tei Shi

טאי שי, קצת כמו מו, הוא שם שחוזר במדור על מנת שכבר ייפול האסימון. הלהיט המבריק "Bassically" נבחר לשיר השנה של הבלוג הזה בזכות המנעד האלוהי של ואלרי טייכר, הגרון החרוך וההפקה שהופכת את הדיסקו הנויזי לתמצית השמחה והאושר. נחזיק אצבעות שתמשיך להתהלך על דרך המלכה.

Follow#

Yumi Zouma

ליומי זומה יש שיר כוח אחד ברפרטואר ובזכותו הפך הטריו הניו-זילנדי לתגלית מזן נדיר. זה התחזק כשגילינו שהיצירה שלהם נעשית בחילופי מיילים, כשכל אחד מקליט ושולח את ביצועו לאחר. הלייבל הניו-יורקי קסקין היה הראשון לתת להם הזדמנות וכך גם נחשפנו ל"The Brae" המכשף. ציפייה גדולה לקראת הדברים שיעשו בהמשך.

Follow#

KUČKA

קוצ'קה היא מוזיקאית אוסטרלית שאפילו גוגל לא יושיע מאנונימיותה. למרות זאת, אלו הדברים שכן הצלחנו לגלות בחיטוט עמוק: בתחילת 2015 היא צפויה להוציא מיני-אלבום שכמובן יהיה חלק מגלי האר אנ' בי החדשים, שמה האמיתי הוא לורה ג'ין לות'ר ו"Divinity" הוא השיר שפיזר את הערפל סביבה.

Follow#

EKKAH

השנה האחרונה היתה גם זו שהחזירה את הדיסקו לרחבה. כמעט אי אפשר היה להימנע מביטים שמשתקפים בכדורי מראות והרבה מאוד הרכבים ערבבו את הטראקים שלהם בז'אנר המושמץ שצמח בסבנטיז. EKKAH הוא צמד שמגיע מברמינגהם ועומד לקראת יציאת EP ראשון. יכול להיות שב-2015 הדיסקוטקים ישובו להיות הריסות מפוזרות בעיר מבולבלת, ויכול להיות שזה יהיה הקאמבק הביזארי, הגלוי והכן ביותר שהיה כאן בעשור האחרון.

Follow#

Mick Jenkins

2014 היתה שנה שנשלטה על ידי נשים. במעלה האינדי ועד תהומות המיינסטרים, נשים הפכו את הקערה על פיה, גזלו את השליטה הבלעדית מהבנים והגשימו לביונסה חלום. למרות הצל הענק, מיק ג'נקיס, יליד 1991, לא חמק מתחת לרדאר שלנו בזכות העובדה שהפרויקט האחרון " The Water[s]" ניתן להורדה דיגיטלית וסימן אותו כמוזיקאי יוצא דופן שמפציץ בפתיחות אמיתות קשות על החברה, וגם מחובר לצרכיו של הקהל.

Follow#

Nadya

נדיה היא מוזיקאית שבדית ממוצא פרסי שמסובבת על האצבע הקטנה את האינטרסיים המערביים, מוחאת נגד עליית הימין הקיצוני באירופה, מדגישה את הסאונד הים-תיכוני ככל שאפשר ועושה את מה שכולם מפחדים לעשות רוב הזמן. מי שלא עוקב שפן.

Follow#

DEERS

בנות מדריד המגניבות יגרמו לכם לרצות להיות חלק מהחבורה שלהן. הן יעשו את זה בקלילות, עם קליפים שצולמו על כדורי אושר, קולות שבורים, צחקוקים שהתווספו להקלטות, מלודיה לא מלוטשת וגיטרות עמוסות דיליי. איזה כיף, יא-ללה.

Follow#

King Krule

הילד בן 20 וכבר סיפר בפומבי שסבל "הרבה חרא מוזר" בחייו. מחלות נפש, גירושי הורים, נשירה מבית הספר, נדודי שינה שגרמו לו להישאר ער עד השעות הקטנות ולהקשיב לפיקסיז ולליברטינז. ארצ'י מרשל הוציא כמה EP's ואלבום ראשון, התנדף ב-2014 (מלבד קליפ ל"A Lizard State" והופעה על שער The Fader) והשאיר חלל. נקווה שבשנה הבאה יחזור לעצמו וייקח אותנו לעוד מערבולת של פאנק-ג'אז-טריפ הופ-ראפ-בלוז. תנו קצת אהבה לרון ויזלי של הרוקנרול.

Follow#

SOAK

בריידי מונדס ווטסון היא SOAK בת ה-16, שכבר בגיל הרך נמנעה מנשיותה ועד גיל 11 הסתובבה עם אוסף של מטפחות גנגסטר. אלו לא פרטים שנשלפו בפלישה, כי ווטסון שהרימה גיטרה לראשונה לפני שלוש שנים ונוסעת עם הורה מלווה להופעות, הניחה את כל הקלפים על השולחן והוציאה בזה אחר זה חומרים שהם יופי טהור.

Follow#

seperator

פרידה, חצי פרידה:

לעת עתה יהיה זה הטור האחרון ב"חייבת לזוז", שממשיך הלאה לבית אחר ולצלילי ד'אנג'לו.

שתהיה שנה טובה, על אמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully