וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשואים באושר וחושקים בגברים: התוכנית שמעוררת סערה בארה"ב

7.1.2015 / 12:11

ספיישל ברשת TLC יעסוק בחבורת גברים מורמונים נשואים, שמדברים על משיכתם לגברים אך מסרבים להגדיר את עצמם כהומוסקסואלים. בארגוני הלהט"בים זועמים

יוטיוב

לא ברור למה ציפו ברשת TLC האמריקאית כשהחליטו להעלות לשידור את הספיישל "בעלי לא הומו" (My Husband's Not Gay), שמתוכנן לעלות לשידור ב-11 בינואר, אבל אם מדובר בניסיון לעורר רעש המשימה הוכתרה בהצלחה. הספיישל מתאר (כך על פי התקציר הרשמי שנמסר לתקשורת) חבורת גברים מורמונים אדוקים הנשואים באושר לנשים, אבל שנמשכים לגברים אחרים". על פי אותו תיאור הגברים מגדירים את עצמם כ"נמשכים לבני מינם" אך באותה מידה מסרבים להכיר בעצמם כהומוסקסואלים.

ההגדרה המבלבלת הזאת עוררה, כצפוי, זעם גדול בקרב הקהילה הגאה בארה"ב. עצומה שמכילה 71,000 חתימות הוגשה למנהלי רשת TLC בדרישה לבטל את השידור המתוכנן. את המהלך יזם ג'וש סנדרס, המגדיר את עצמו כנוצרי הומוסקסואל, שמסביר: "התוכנית מקדמת את הרעיון השקרי והמסוכן לפיו הומוסקסואלים יכולים וצריכים להפוך לסטרייטים על מנת להיות חלק מקהילת המאמינים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נמשכים לגברים, אבל ממרחק/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם הליגה נגד השמצת הומוסקסואלים ולסביות (GLAAD) תקפה בחריפות את התוכנית. "זה חוסר אחריות ממדרגה ראשונה", קבעה נשיאת הארגון שרה קייט אליס בהצהרה שמסרה ל"הוליווד ריפורטר", "אף אחד לא יכול לשנות את האופן בו הוא אוהב, ויותר מזה – אף אחד גם לא צריך לעשות זאת. באמצעות ההשקעה בתוכנית הזו, רשת TLC מציבה אינספור צעירים לה"טבים בסכנה".

גורם מטעם הרשת הגן על ההחלטה לשדר את הספיישל. "ל-TLC יש מסורת של שידור סיפורים מרתקים על אנשים אמיתיים והדרכים השונות בהן הם חיים את חייהם. האנשים שמתוארים בתוכנית הזו מסבירים את ההחלטות שקיבלו ומדברים בעד עצמם". בשלב זה מתכננת הרשת להמשיך עם השידור כמתוכן, אף על פי שהמוחים לא מתכוונים להפסיק את מאבקם כדי לבטלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully