וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולאש של סגנונות: האופרטה ההונגרית "הביידר" תעלה בישראל

8.1.2015 / 0:00

איך נראה שילוב של ריקודים הודיים, דיאלוגים הונגריים, מזמוזים אמריקאיים, תפאורה של פריז וקהל תל אביבי? כמו האופרטה ההונגרית "הביידר" שתגיע בחודש הבא לישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האופרטה "הביידר" | צילום: יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם זה נראה כמו מחזמר ומרגיש כמו מחזמר אבל נשמע כמו אופרה – כנראה שהגעתם לאופרטה. ייצור כלאיים משונה ואירופי שמערבב בין המוזיקה והשירה האופראית, לקלילות ולעלילה הספק-מצחיקה-ספק-רומנטית של מחזות זמר. או פשוט, אקלקטיות מבדרת.

האופרטה "הביידר", שמעלה תיאטרון האופרטה הממלכתי של בודפשט ושתתארח בחודש הבא באופרה הישראלית, לוקחת את האקלקטיות המבדרת הזאת לקיצון. זה הסיפור בקצרה: נסיך הודי שגר בפריז מתאהב בשחקנית צרפתייה, או כמו שהיא מכנה את עצמה "פרימדונה" – ומפעיל את כל קסמיו בניסיון להינשא לה ולא לשידוך ההודי ההולם שיועד לו מילדות.

מתוך האופרטה "הביידר"

את האופרטה הלחין אמריך קלמן והיא עברה עיבוד ושדרוג כדי שהטקסטים יתאימו גם לקהל שלא חצה את גיל הפנסיה. זה סיפור דיסני-רומנטי למבוגרים, עם ריקודים הונגריים, פיזוזים הודיים, תפאורה צרפתית והומור פשוט ומוכר (כולל אופנוע כבד שעולה ויורד על הבמה כאילו היה כוכב הוליוודי בעצמו). תכניסו לזה גם עיתונאי הונגרי ומזמוזים אמריקאיים – וקיבלתם גולאש של סגנונות שלא תמיד נאמנים למקור אך בהחלט מבדרים.

אף שלא מדובר בבילוי היפסטרי במיוחד, חובבי מחזות זמר, מתחילים בסצינת האופרה ואוהבי תרבות הונגרית ייהנו מההפקה הגרנדיוזית הזאת. ונראה שיש לא מעט כאלו: בפעם הקודמת שתיאטרון האופרטה של בודפשט התארח בתל אביב עם "נסיכת הצ'רדש", זכתה ההפקה להצלחה בקרב הקהל הישראלי. גם הפעם נראה שהקהל לא יתאכזב עם ריקודים מרשימים, שירה ברמה גבוהה והפקה מושקעת.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האופרטה "הביידר" | צילום: יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הביידר" יעלה בישראל בתאריכים 21-12 בפברואר באופרה הישראלית עם תרגום לעברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully