וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: מישהו חטף משהו לליאם ניסן

11.1.2015 / 11:48

הסרט השלישי בסדרת "חטופה" מזנק אל המקום הראשון בטבלת שוברי הקופות ופותח את 2015 עם נתון נאה אבל "סלמה" מזנב במקום השני. דורון פישלר עוקב אחרי מצב הקופות

יח"צ - חד פעמי

אחרי שהחגים עברו, חזרנו לשגרה. והשגרה אומרת שמישהו חטף משהו לליאם ניסן והוא יוצא לנקום. במקום הראשון השבוע ברשימת שוברי הקופות בארצות הברית נמצא "חטופה 3". ההערכות לגבי הכנסות הסרט לאורך סוף השבוע עומדות על כ-39 מיליון דולר. זוהי ירידה לעומת הפתיחה של הסרט הקודם בסדרה: "חטופה 2" פתח עם 50 מיליון דולר. אפשר להאשים בירידה את העובדה ש"חטופה 2" נחשב לאכזבה גדולה לעומת הסרט המקורי האהוב, ו"חטופה 3", על פי הביקורות, לא משפר בהרבה את המצב. ובכל זאת, 39 מיליון הם לא סכום להתבייש בו, בעיקר בחודש ינואר, שבדרך כלל דל מאוד בפתיחות ענק.

במקום השני נמצא "סלמה", סרטה של אווה דוברניי על המאבק למען זכויות השחורים בשנות השישים. הסרט יצא להפצה מצומצמת, בבתי קולנוע ספורים, לפני שבועיים – מה שהכשיר אותו להצטרף למירוץ לאוסקר – אבל רק השבוע הגיע לעיני הקהל הרחב בהפצה כלל ארצית. בתקופה שבה הפצתו היתה מצומצמת "סלמה" הספיק לקבל שבחים ופרסי מבקרים רבים, והשבוע הוא קוצר את הפירות, עם הכנסות של כ-14 מיליון דולר. עבור סרט היסטורי המתויג "איכות" ונטול ליאם ניסן, אלה הכנסות יפות. רבים חוזים ל"סלמה" ייצוג יפה גם במועמדויות לאוסקר – אם כי העובדה שהוא נעדר מהמועמדויות לפרסי האיגודים קצת מדאיגה בתחום זה. אם "סלמה" אכן יקבל מספר מרשים של מועמדויות לאוסקר (ההכרזה – ביום חמישי הקרוב), זה עשוי לחזק אותו קופתית גם בשבועות הבאים.

כל להיטי תקופת חג המולד וראש השנה הלועזית עדיין איתנו, אבל ברגע שחזרנו לימי החול, ההכנסות של כולם צנחו. "לא נשבר" של אנג'לינה ג'ולי, "ההוביט: קרב חמשת הצבאות" והמחזמר "אל תוך היער" מצטופפים במקומות השלישי עד החמישי, עם הכנסות של כ-8 מיליון דולר לכל אחד. אין מה לדאוג, כל שלושת הסרטים הם הצלחות: "לא נשבר" ו"אל תוך היער" חצו השבוע את קו ה-100 מיליון בהכנסות כוללות בארצות הברית בלבד, ו"ההוביט" הוא להיט כלל עולמי, שצבר כבר יותר מ-750 מיליון דולר ברחבי העולם ועשוי לטפס בקרוב עד למקום השני ברשימת הסרטים המכניסים ביותר של 2014, כשהוא עוקף את "שומרי הגלקסיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully