וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית התקליט עם מיקי גבריאלוב

13.1.2015 / 7:43

מיקי גבריאלוב האגדי חולק את הסיפורים האישיים שלו מאחורי האלבומים שעיצבו את טעמו המוזיקלי בגילאים 13-22, כולל אלביס, הביטלס, לאונרד כהן, לד זפלין וטים הרדין

מתגנב לקולנוע ארגמן לראות את הסרט של הביטלס, שומע בטייפ שמונה ערוצים את האלבום הראשון של לד זפלין, מתחבר אל לאונרד כהן בזכות רקדנית בווילה בדרום צרפת עם הצ'רצ'ילים. אלה האלבומים שעיצבו את טעמו המוזיקלי של מיקי גבריאלוב מתקופת היותו נער בגיל 13 ועד גיל 22.

אלביס פרסלי, King Creole

הייתי בן 8 כשנחשפתי לראשונה למוזיקה ששר אלביס פרסלי. זה היה כשראיתי בשכונה שלי בחור מנגן על גיטרה ושר בשפת הג'יבריש שירים שלו. אחר כך שמעתי ברדיו את השיר "King Creole", וגם היה לזה עיבוד שכונתי לשפה העברית.
"אני הולך בכביש אני פוגש באיש
אומר לי בוא איתי אני מוכר חשיש
הוא לא נותן לי זמן לחשוב
אומר לי בוא, בוא, בוא בוא לקינג קיראול
אומר לי בוא, בוא, בוא בוא לקינג קיראול"

קליף ריצ'ארד והצלליות, הדריפטרס

אני בן 11, שומע בפעם הראשונה את להקת הצלליות מנגנת את "אפאש" ורץ לתחנה המרכזית לקנות מחנות הימאים את האלבום שיצא. מסתכל על העטיפה, קולט כל פרט בתמונה ועיניי קורנות משמחה למראה גיטרות הפנדר האדומות שלהם.לא הרבה אחרי כן מוציאים קליף ריצ'ארד והצלליות את השיר הזה עם "Move It" וזה היה השיא. הפכתי למעריץ של הלהקה והזמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הביטלס, Please Please Me

אני כבר בן 13.5 ומתחילה להתפשט היסטריית החיפושיות בעולם. האלבום הראשון Please Please Me יוצא לאור, ואני שומע בפעם הראשונה את הלהקה שרה ומתלהב בטירוף. מיד גם יוצא סרט עליהם ואני רץ לקולנוע ארגמן, שהיה ללא גג ושכן בשכונת פלורנטין בסביבת השכונה שלי שפירא, מטפס על גג הקולנוע יחד עם חברים לשבת על הקיר ולראות את הסרט. ולפעמים להטעות את הסדרן שיסתכל הצדה ואז להתפלח לקולנוע, כי כסף לא היה לי.

The Searchers - Meet the Searchers

מכיוון שהייתי בפוקוס על החיפושיות, הייתי דלוק גם על להקת המחפשים, שהייתה במקור מאותה עיר ודומה לה מבחינה קולית ומוזיקלית. השירים "Sweet For My Sweet" ו-"Needles And Pins" עשו לי חשק לנגן ולשיר את השירים שלהם. כמובן שהיו שירים ואלבומים נוספים מאותה תקופה.

אלבום הבכורה של לד זפלין

ההשפעות הראשונות של האלבומים הראשונים ששמעתי היו ממש בתחילת דרכי המוזיקלית. בשנת 1964 הקמנו את להקת הצ'רצ'ילים ונחשפתי למוזיקה שונה. האלבום הראשון שעשה לי את השינוי הדרסטי הזה היה בשנת 69 ונקרא לד זפלין. אני זוכר את עצמי יושב באוטו של מתופף הלהקה עמי טרייביטש ז"ל, היה באוטו מכשיר טייפ של 8 ערוצים, והוא שאל אותי אם אני רוצה לשמוע להקה רוק חדשה. אמרתי כן, ואז הוא הכניס את הקלטת למכשיר והשמיע את האלבום של לד זפלין. חשבתי שאני עף מהכיסא. זו הייתה מוזיקה שלא שמעתי לפני כן והיא ממש העיפה אותי.

האלבום השני של לאונרד כהן, Songs From a Room

הייתי בדרום צרפת עם להקת הצ'רצ'ילים בסיבוב הופעות. שכרו לנו וילה יפה ליד הים עם חצר ענקית ושתי מארחות שטיפלו בנו. אחת מהן הייתה רקדנית וכל בוקר השמיעה שירים של לאונרד כהן ורוקדת. ככה כל בוקר הייתי רואה אותה רוקדת ושומע את השירים של לאונרד כהן. לאט לאט התחברתי לשירים והתאהבתי בהם. לימים יצא ללהקת הצ'רצ'ילים להופיע בסיבוב שבו הופיע גם לאונרד כהן.

האלבום של טים הרדין

הכרתי את טים הרדין דרך חבר משותף שהשמיע לי את האלבום שלו והתאהבתי. בשנת 1972 כשהוא הגיע להופעות בארץ התיידדנו ונפגשנו כמה פעמים אצלו בחדר של המלון. הסעתי אותו להופעות שלו. הוא ניגן על גיטרה ופסנתר. כשהוא הופיע בצוותא תל אביב הוא לא הצליח לכוון את הגיטרה שלו ושבר אותה, ולכן נסעתי אני והבאתי לו את הגיטרה שלי. כך יכולתי לשמוע אותו שר.

המופעים הקרובים

מיקי גבריאלוב נמצא בסיבוב הופעות חדש עם כל שיריו האהובים ושירי האלבום החדש "ריח של ים"

15/01/2015, יום חמישי – זאפה ירושלים
30/01/2015, יום שישי – זאפה תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully