וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכי פסטיבל הקולנוע בירושלים יהיו זכאים להתמודד על פרס הסרט הקצר של האוסקר

12.1.2015 / 14:45

קודם ניקח את ירושלים, אחר כך ניקח את לוס אנג'לס: האקדמיה האמריקאית הכירה בפסטיבל הקולנוע ירושלים כגוף רשמי שיכול להסמיך סרטים קצרים להתמודד על האוסקר לסרט הקצר הטוב ביותר

פסל אוסקר. GettyImages
אז מה אם הסרט קצר, האורך לא קובע. פסלון האוסקר/GettyImages

האקדמיה האמריקאית לקולנוע הכירה בפסטיבל הקולנוע ירושלים כאחד הגופים הרשמיים שיכולים להסמיך סרטים קצרים להתמודד בתחרות על פרס האוסקר בקטיגוריית הסרט הקצר הטוב ביותר. החל משנה זו, יוצרים שיזכו בפרסים בתחרות וים ון ליר לקולנוע ישראלי קצר, המתקיימת מדי שנה בפסטיבל הקולנוע בירושלים, יוכלו להגיש את סרטיהם לתחרות על הפסלון הנחשק בלוס אנג'לס.
הסרטים הזוכים של פסטיבל ירושלים יוקרנו בפני חברי האקדמיה האמריקאית ויתמודדו על מקום ברשימת המועמדים הסופית של האוסקר לסרט הקצר.

על פי תקנון האקדמיה האמריקאית לקולנוע, סרט קצר יכול להתמודד על פרס האוסקר רק במקרים שבהם הוקרן באולם קולנוע מסחרי במחוז לוס אנג'לס במשך שלושה ימים רצופים לפחות או זכה בפרס בתחרות סרטי הסטודנטים של האקדמיה האמריקאית או זכה בפרס באחד הפסטיבלים הרשמיים שבהם מכירה האקדמיה, ובהם ברלין, קאן, לוקרנו, סאנדנס, ונציה וטרייבקה. לרשימה זו נוסף כעת פסטיבל הקולנוע ירושלים. זו הפעם הראשונה בה האקדמיה האמריקאית לקולנוע מכירה באופן רשמי בפסטיבל ישראלי.

"אנו מודים להנהלת האקדמיה האמריקאית לקולנוע על הכרתה בפסטיבל הקולנוע ירושלים", מסרה נועה רגב, מנכ"לית סינמטק ופסטיבל ירושלים, "ומאוד שמחים על שיתוף הפעולה, שייחנך באופן רשמי ביולי 2015. החלטת האקדמיה מחדדת את חשיבותו ומעמדו הבינלאומי של פסטיבל ירושלים, ומאפשרת לנו להמשיך ולקדם את הקולנוע הישראלי בעולם".

טקס האוסקר הקרוב יתקיים ב-22 בפברואר. פסטיבל הקולנוע ירושלים יתקיים השנה ב-9-19 ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully