וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גם אני שרלי" אמר הסופר מישל וולבק ועיניו דמעו

13.1.2015 / 13:23

הסופר הצרפתי מישל וולבק הזיל דמעות בריאיון לטלוויזיה הצרפתית לאחר מות חברו הטוב בפיגוע ב"שרלי הבדו". קריקטורה של וולבק הופיעה בשבועון ביום הפיגוע, וספרו החדש עוסק בהשתלטות האיסלם על אירופה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מישל וולבק/מערכת וואלה!, צילום מסך

"גם אני שרלי", אומר הסופר הצרפתי מישל וולבק, שקריקטורה שלו הופיעה על שער המגזין "שרלי הבדו" ביום בו התרחש הפיגוע וספר חדש שלו העוסק בהשתלטות האיסלם על אירופה יצא בעיתוי מצמרר, בסמוך למתקפת הטרור שחוותה צרפת. המאייר ברנרד מאריס, חברו הטוב של וולבק, היה אחד מקורבנות הפיגוע במערכת המגזין. בריאיון שצולם ב-8 בינואר ושודר אמש בערוץ הצרפתי קאנאל פלוס וולבק התרגש עד דמעות. "זו הפעם הראשונה בחיי בה מישהו שאני אוהב נרצח", אמר וולבק, "הוא היה אדם אדיב". מאריס העריץ את וולבק, ואף כתב עליו ספר שיצא בשנה שעברה.

בסוף השבוע פורסם כי וולבק "ירד למחתרת" וביטל את אירועי קידום המכירות לספרו "כניעה" ("Soumission"), ככל הנראה עקב חשש לחייו לאחר מתקפת הטרור במערכת "שרלי הבדו" ברובע ה-11 במרכז פריז. ספרו החדש של וולבק עוסק בהשתלטות האיסלם על אירופה. בעקבות הפיגוע נאלצו לפנות את משרדי ההוצאה לאור שמוציאה את ספריו של וולבק ועלה חשש כי וולבק ומקורביו הם חלק מרשימת החיסול בעקבות התבטאויותיו בעבר.

ב-7 בינואר, יום הפיגוע בו נרצחו 12 בני אדם, פורסמה על קריקטורה של וולבק על השער האחורי של "שרלי הבדו" בה הוא מצוטט כאומר: "ב-2015 אני מאבד את השיניים שלי, ב-2022 אחגוג רמדאן". זאת בעקבות עיסוקו של ספרו החדש בעליית נשיא חדש ופיקטיבי בשם מוחמד בן עבאס לאחר תום הנהגתו של פרנסואה הולנד. בריאיון ששודר אמש נשאל וולבק מה חשב על הקריקטורה הלא מחמיאה שלו, ובתגובה צחק. "זה לא רע... זה מצחיק", והוסיף כי זה היה כבוד להופיע על השער האחורי.

וולבק, אחד הסופרים המצליחים והפרובוקטיבים בצרפת, השמיע לא פעם דעות שנויות במחלוקת על האיסלם, עליה אמר בין השאר כי היא "הדת המטופשת ביותר בעולם". הוא גם עזב בעבר את צרפת לאירלנד לאחר שנתבע בצרפת בטענה שהוא גזען ואנטי מוסלמי, אולם זוכה בבית משפט מאשמה. וולבק גם אמר כי אם היה נחטף על ידי טרוריסטים, ממשלת צרפת לא היתה משלמת עבורו כופר. ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס אמר לאחר הפיגוע: "צרפת היא לא וולבק. היא לא חסרת סבלנות, מלאת שנאה ופחד". בריאיון ששודר אמש נשאל וולבק אם הוא רואה את עצמו כפרובוקטור, והשיב: "בוא נדבר על חירות במקום על פרובוקטיביות. החירות לא אפשרית ללא מינון של פרובוקציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully