וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילדת הבמאים: איסטווד בפנים, הנשים בחוץ

13.1.2015 / 19:24

עוד צעד בדרך לאוסקר: גילדת הבמאים פרסמה את רשימת המועמדים שלה, שגם השנה היא על טהרת הגברים, כולל קלינט איסטווד שהפתיע והשתחל פנימה

יומיים לאחר טקס גלובוס הזהב ויומיים לפני פרסום המועמדויות לאוסקר, הכריזה היום (שלישי) גילדת הבמאים האמריקאית על המועמדים לפרסיה. אלה נחשבים יוקרתיים במיוחד, שכן בדרך כלל יש התאמה גבוהה להפליא בינם לאוסקר.

והמועמדים הם: ריצ'רד לינקלייטר ("התבגרות") שנחשב פייבוריט ברור לזכייה, אלחנדרו גונזלס איניאריטו ("בירדמן"), ווס אנדרסון ("מלון גרנד בודפשט"), מורטן טילדום ("משחק החיקוי") וקלינט איסטווד ("צלף אמריקאי"). מבין אלה, יש לציין כי שניים לא אמריקאים - איניאריטו המקסיקאי וטילדום הנורבגי. גם אנדרסון ולינקלייטר נחשבים אאוטסיידרים למדי בהוליווד, כך שאיסטווד הוותיק והמעוטר הוא יוצא הדופן ברשימה והיחיד שמייצג את הדור הישן של התעשייה.

קשה גם להתעלם מהעובדה שהרשימה על טהרת הגברים בלבד. זאת אף שרבים העריכו כי לפחות אשה אחת תהיה מועמדת השנה - אווה דובריי ("סלמה") או אנג'לינה ג'ולי ("לא נשבר"). ההדרה של שתיהן תחזק את הטרוניות ההולכות ומתעצמות נגד ההגמוניה הגברית של התעשייה והשוביניזם שלה.

שמות בולטים אחרים שנשארו בחוץ הם דמיאן שאזל, הבמאי הצעיר של "וויפלאש", וכן דיוויד פינצ'ר ("נעלמת") ובנט מילר ("פוקסקצ'ר").

יש לציין כי למרות אותה התאמה כמעט מוחלטת בין הגילדה לאוסקר, בכל זאת מדי פעם יש הבדלים בין רשימות המועמדים, כך שעוד לא אבדו לגמרי הסיכויים של דוורני, שאזל, פינצ'ר ואחרים לקבל בשורות טובות מחרתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully