וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורדרוי 97: הדצמבריסטס חוזרים נגישים ואישיים מאי פעם

14.1.2015 / 8:01

הלהקה מפורטלנד שבה עם אלבומה השביעי ומפגינה אמביוולנטיות כלפי החיים כאן ועכשיו. וגם שובן של סלייטר קיני, רוקדים לאפגן וויגז ועוד כמה הרכבים שיעשו את שנת 2015

The Decemberists - The Wrong Year / Lake Song / A Beginning Song

היסטורית, חודש ינואר הוא לא חודש משמעותי מבחינה מוזיקלית, והפתיחה של 2015 איננה לגמרי שונה אבל יש עם מה לעבוד - מהאלבום החדש והמרים יחסית של בל אנד סבסטיאן (מתוק מדי בשבילי) ועד החדש של הדסמבריסטס, שמציע מזור לסערות שמשתוללות בחוץ וגם בפנים. קוראים לו "איזה עולם נורא, איזה עולם יפה", והוא האלבום השביעי של הלהקה מהעיר המעולה פורטלנד.

הדסמבריסטס חוזרים בדיוק ארבע שנים אחרי אלבומם האחרון, "The King is Dead" המוצלח והמצליח (והמאד אר.אי.אמי שלה), עם יצירה שהיא גם הכי נגישה וגם הכי אישית שלהם עד היום, פולק חכם להמונים שעוטף את המילים הנכונות של קולין מלוי. אחת הלהקות האמריקאיות הכי צודקות של העשרים שנה האחרונות עושה כאן עוד צעד בטוח לעבר המיינסטרים, ויש כמובן מי שלא יאהבו את הפופיות של יקירי האינדי האלה, אבל אני זורם.

מלוי הוא רומנטיקן שציניות אינו זרה לו, וכמו ששם האלבום יותר ממרמז, הוא אמביוולנטי לגבי החיים כאן ועכשיו. לא מן הנמנע שהוא טיפוס מעט מעצבן, אולי מודע מדי, אולי מנסה להתמודד עם ההצלחה בכלים מנג'סים. למשל בשיר שפותח את האלבום, "הזמר פונה לקהל שלו", שבו הוא דן ביחסים בין להקה למעריציה ("אנחנו יודעים שעטפתם אותנו בזרועותיכם בתקווה שלא נשתנה, אבל היינו צריכים להשתנות קצת"), או ב"Anti-Summersong" החזק, שבו הוא מצהיר שהוא לא ישיר יותר המנוני קיץ רגישים (ובעצם שר כזה). אבל במקומות אחרים, וכשברקע החיים המורכבים של בנו האוטיסט, מלוי וחבורתו מצליחים במשימתם עם לא מעט שירים שהם הפסקול המושלם לימים המבולבלים האלה. הנה שלושה מהם, כולל "A Beginning Song" שדווקא סוגר את האלבום והוא השיר הכי טוב בו.

Viet Cong - Silhouettes

גם ויט קונג הקנדים סוף סוף מוציאים את הבכורה שלהם שנושאת את שמם, והיא סערת פוסט פאנק באווירת אייטיז קודרת, וגם כוללת כמה מהשירים הכי טובים שאינטרפול לא הוציאו, כמו זה.

Sleater-Kinney - Bury Our Friends

כמה שנים לפני שהדסמבריסטס נולדו, ממש לא רחוק מפורטלנד, באולימפיה וושינגטון, הגיחה לעולם להקת הבנות סלייטר-קיני. השלישיה הPאנקית של קורין טאקר, קארי בראונסטין וג'נט ווייס היתה חלק מתנועת הריוט גירל ונחשבת עד היום לאחת מהלהקות המשמעותיות של שנות התשעים. אחרי שבעה אלבומים הן החליטו להיפרד ב-2006, ועכשיו חוזרות עם אלבום מספר שמונה, "No Cities to Love" האינטנסיבי והכועס, שכבר מסומן כאחד מהאלבומים הבולטים של 2015, בטח בסצינת הרוקנרול הנשית שצפויה להיות מוצלחת יותר השנה לעומת שנים קודמות. סנט וינסנט כבר אמרה שמדובר באלבום של סלייטר-קיני שהיא הכי אוהבת.

Chastity Belt - Time to Go Home

ואם כבר בנות, הנה שיר שיופיע ב-"Time to Go Home", האלבום השני של הלהקה מסיאטל שייצא במרץ. ג'וליה שפירו, קוראים לסולנית ולכותבת השירים של חגורת הצניעות, ואני אוהב אותה. תקשיבו ותורידו פה.

California X - Nights in The Dark

עוד אלבום חדש וממש לא רע הוא "Nights In The Dark", השני של ההרכב המעניין הזה ממסצ'וסטס, שמנסה להשתחרר מהשוואות הדיינאזור ג'וניור הבלתי נמנעות שנולדו אחרי האלבום הראשון שלהם. הנה קטע שיסייע לו להצליח.

Sun Hotel - After Peggy Tells Her Parents They Never Had Any Trouble in Their Relationship

נכון, זה שם ארוך מדי לשיר אחד, אבל הוא שווה. קצת סטרוקס וקצת פרקט קורטס, ההרכב מניו אורלינס מתכונן להוצאת האלבום החדש שלו, "Rational Expectations", בתחילת פברואר, ונראה שיש למה לחכות.

The Afghan Whigs -The Lottery

קליפ חדש לאחד השירים היותר טובים מהאלבום האחרון של האפגן וויגז, "Do to the Beast". הטוויסט: הכוכב של הקליפ הוא ריאן אוהרה, איש הסאונד של הוויגז, שפשוט תועד במהלך הופעות שונות כשהלהקה ביצעה את השיר על הבמה. ב-24 לפברואר גרג דולי והחבורה סוגרים את סיבוב ההופעות האירופי שלהם בבארבי. גם אוהרה יהיה שם.

Iron & Wine - Everyone's Summer of '95

ממש באותו יום יוציא סם בים, הלא הוא איירון אנד וויין, את החלק הראשון בפרויקט הארכיוני שלו שבמסגרתו הוא מלקט שירים שאותם הקליט (על קסטות) לפני שהפך ליקיר האינדי שהוא. "Archive Series Volume No. 1" קוראים לאלבום, וזה קטע ממש ממש יפה ונוסטלגי מתוכו.

The War on Drugs - An Ocean in Between the Waves

הלהקה שחתומה על אלבום השנה של קורדרוי (ושל רוב שאר העולם), "Lost in the Dream", הגיעה אל ג'ימי פאלון לבצע את אחד השירים הסוערים והמסעירים מתוכו.

בונוס

פנו שעה ותצללו להופעה המשולבת של ספון המעולים + ווייט דנים המעולים גם הם במסגרת התכנית "אוסטין סיטי לימיטס".

פצצה מהעבר

בדיוק לפני עשרים שנה שלט במצעדי הרוק בארה"ב אחד השירים הכי טובים ומשמעותיים בקריירה של פרל ג'אם - "Better Man". לקוח מתוך האלבום השלישי המצוין של הלהקה, "Vitalogy", השיר הזה נכתב על ידי אדי ודר כשעדיין היה בתיכון, ככל הנראה על בעלה השנוא של אמא שלו. היא משקרת ואומרת לו שהיא אוהבת אותו, לא יכולה למצוא גבר טוב יותר. חבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully