וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיאוריה של הכל: "ישראל בוחרת" היא "המוסף" רק עם מגישים אחרים

19.1.2015 / 7:00

תוכנית הבחירות החדשה של הערוץ הראשון היתה יכולה להיות אלטרנטיבה מרעננת. במקום זאת, היא נראית בדיוק כמו שאר התוכניות בערוץ הראשון. למה בעצם?

צילום מסך

על פניו, השקת "ישראל בוחרת", תוכנית האקטואליה החדשה של הערוץ הראשון, לא היתה יכולה להגיע בזמן טוב יותר. לכאורה, תקווה אמיתית לנגיסה נוספת בהצגה שמעלים הפוליטיקאים השונים לפנינו. כמו מים שחוצבים בסלע, כל תוכנית אקטואליה שתעסוק בבחירות היא כלי נשק נוסף נגד המנטרות, האמירות החלולות והסיסמאות שמופרחות באוויר. מתישהו, מישהו יהיה חייב להגיד את האמת. בפועל, "ישראל בוחרת" בהגשת מירב מילר ואמיר איבגי היא עוד תוכנית בה אנשים מברברים עצמם לדעת.

ומילא אם האנשים היו מברברים את עצמם לדעת באופן בלעדי. הם לא. האייטם הפותח של התוכנית החדשה עסק בהשתלשלות העניינים סביב הפנייה הפלסטינית לבית הדין הבינלאומי בהאג. שעה וחצי לאחר מכן, גם "המוסף" בהגשת גאולה אבן עסקה בהשתלשלות העניינים סביב הפנייה הפלסטינית לבית הדין הבינלאומי בהאג. מה בעצם ההבדל בין "ישראל בוחרת" ל"המוסף"? זו שאלה טובה. שאלה שלעולם לא נדע את התשובה אליה. לפעמים לא צריך לשאול אלא לקבל את החיים כמו שהם.

ישראל בוחרת. צילום מסך
מבט לפריים טיים/צילום מסך
אם כבר תוכנית הבחירות החדשה שמשודרת בשידור חי החליטה שהאייטם הראשון בה לא יעסוק בבחירות, כלום לא היה עדיף לעסוק באייטם אקטואלי כמו החיסול בסוריה?

ומילא אם ההתברברות לדעת שלא באופן בלעדי היתה רלוונטית. היא לא. כשלוש שעות לפני תחילת "ישראל בוחרת", מונחים של נצח מבחינת זמן טלוויזיוני, דווח על תקיפה מסתורית בגבול סוריה שהובילה, בדיעבד, למותו של ג'יהאד מורניה. אם כבר תוכנית הבחירות החדשה של הערוץ הראשון שמשודרת בשידור חי החליטה שהאייטם הראשון בה לא יעסוק בבחירות (העיסוק בבחירות יגיע רק 16 דקות מתחילת התוכנית. תוכנית הבחירות החדשה, כן?), כלום לא היה עדיף לעסוק באייטם אקטואלי? כמה זמן לוקח להקפיץ לאולפן כתב לענייני ערבים או מישהו בעל רקע בטחוני?

אם כן, למה בעצם "ישראל בוחרת" קיימת? התשובה הכי מופרכת אליה הגעתי לאחר חשיבה בת כמה שעות היא ש"ישראל בוחרת" קיימת כדי להרגיע את מירב מילר ואמיר איבגי בעקבות הגעתו של יעקב אילון לערוץ הראשון. לאור הדמיון המדהים בין "ישראל בוחרת" ו"המוסף", אי אפשר שלא לתהות האם בערוץ הראשון החליטו להעניק פרסי ניחומים לאנשים שפעם נגעו בתהילה והגישו את "מבט" ובעתיד הקרוב לא יוכלו לעשות זאת. פרס הניחומים הוא כמובן הגשת אותה תוכנית בשמות שונים בשעות שונות. מירב מילר, אמיר איבגי, גאולה אבן ובל נשכח את עודד שחר ו"פוליטיקה". כולם היו אנשי "מבט". היום הם אנשים של דברים אחרים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרשנית בשם אמילי לכל דורש/מערכת וואלה!, צילום מסך

נכון לשלב זה, לאחר תוכנית אחת כמובן, "ישראל בוחרת" נבדלת בזכות הפינה בה חברי כנסת עתידיים נפגשים לשיחה קלה על כוס קפה עם כתב התוכנית. הפינה הראשונה אירחה את יואב קיש שממוקם במקום ה-19 ברשימת הליכוד. מקום, שלפי הסקרים האחרונים, עוד עשוי להתגלות כלא ריאלי. קיש, נוהגים חכמים לומר, הוא מנה משביעה לימי חורף קרים. בגרסה של "ישראל בוחרת" שנהנית באופן טבעי מעצם שיבוצה בערוץ הראשון מתקלות טכניות שונות ומשונות, קיש הוא אפילו לא מתאבן.

מה אתם חשבתם על "ישראל בוחרת"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully