וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם ב-658 אקורדים: יצירה מוזיקלית כזאת עדיין לא שמעתם

22.1.2015 / 15:13

מוזיקאי ספרדי בן 30 שיחזר את הסוויטה המוזיקלית הראשונה של באך במשך שנה שלמה, תוך שהוא מקליט את עצמו מבצע שני אקורדים ביום, בכל פעם במקום אחר על פני הגלובוס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוי, כמעט שכחתי לנהום היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמה כיף בעידן האינטרנט: סמאטרפון, כסף לנסיעות ונהמות גרוניות יכולים להפוך אתכם עם קצת מזל לגיבורי התרבות של מחר. פובליו דלגאגו (30), מוזיקאי מברצלונה עם הרבה יותר זמן פנוי ממכם, החליט להקדיש את השנה החולפת לשחזור הסוויטה המוזיקלית הראשונה של באך. למה שנה, תשאלו? מכיוון שבכל יום הוא הרשה לעצמו לבטא שני אקורדים בלבד, כל זאת תוך כדי מסע חובק עולם.

את הדרך הארוכה החל דלגאדו ב-4 ביוני 2013 בביתו שבמדריד, ומאז הקפיד לצלם את עצמו בכל יום כשהוא מדלג בין לא פחות מ-25 ערים ברחבי העולם, מטוקיו דרך ניו יורק ועד ערים שונות בספרד. את הטיול היקר מימן כשניגן בקונצרטים שונים בערים בהן ביקר. התוצאה? קפסולת זמן מרשימה ולפרקים גם די מצחיקה, שמחברת את 658 האקורדים שנאספו במשך 328 ימים.

"הייתי זקוק ליצירה שיש בה מלודיה בלבד, בלי הרמוניה, כדי שאוכל לשיר אותה בעצמי מבלי להסתמך על קולות אחרים", הסביר דלגאדו את הבחירה ביצירה של באך, "זה היה מושלם בשבילי. לא רק בגלל שהיא התאימה לדרישות, אלא מכיוון שמדובר ביצירה שמוכרת ברחבי העולם". חודש לפני השלמת הפרויקט השאפתני עמד דלגאדו בפני משבר כשתוכנת העריכה שלו שבקה חיים ואיתה אבד הפרויקט כולו. למזלו, הוא דאג לגבות את כל הקלטה על כונן גיבוי ויכול היה לשחזר את העבודה ולהתחיל מחדש. "רציתי לצלם במקומות הכי יפים שאפשר, לחיות בכל יום תרבות אחרות עם אנשים אחרים ואווירה אחרת", הוא מסכם.

  • עוד באותו נושא:
  • באך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully