וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריקטוריסט ישראלי מביע תמיכה בתנועת החרם הפלסטינית

23.1.2015 / 13:08

המעצב הישראלי אמיתי סנדי מביע תמיכה במכתב הקריקטוריסטים שפורסם בצרפת וקורא לחרם על ישראל: "מייחל לשחרור מעול הכיבוש". אורי פינק, לעומתו, מתנגד: "חרם הוא מעשה אלים"

חרם באירופה נגד מוצרים מישראל שיוצרו בשטחים. AP
מאמצי ההחרמה מתרחבים/AP

המעצב ומאייר הקומיקס הישראלי, אמיתי סנדי, מביע תמיכה במכתב עליו חתומים עשרות קריקטוריסיטים מרחבי העולם, וקורא להחרים מוסדות וחברות ישראליות. "אני תומך בחרם של חברות ישראליות שמרוויחות מהכיבוש", אמר סנדי בתגובה לוואלה! תרבות, "אני מייחל ליום שבו הפלסטינים בשטחים ישתחררו מעול הכיבוש".

האמן והקומיקסאי הוותיק אורי פינק, לעומת זאת, מתנגד לחרם. "זו לא הדרך", אומר פינק לוואלה! תרבות, "גם אני כמה ליום שבו לא יהיה כיבוש יותר, ולא יהיו המוטציות שאתה רואה בשטחים, אבל חרם הוא מעשה אלים, ומאלימות אתה מקבל עוד אלימות. חרם לא מוביל לשום דבר חוץ מלעוד אנטגוניזם ולהיחלשות המחנה היחידי שיש סיכוי שיקדם את השלום. אני נגד חרם מכל סוג שהוא. אני אעשה סדנת קומיקס גם בהתנחלות וגם בקייטנת החמאס, אין לי שום בעיה לעשות את זה, אלה ילדים. רק דרך דיבורים אחד עם השני תהיה התקדמות לכיוון חיובי".

ביום שלישי האחרון (היום בו התרחש פיגוע הדקירה בקו 40 בתל אביב) פורסם בצרפת מכתב פתוח עליו חתומים יותר מ-80 קריקטוריסטים ואנשי תעשיית הקומיקס העולמית, ובו קריאה להימנע משיתוף פעולה עם חברות ומוסדות ישראליים. המכתב שמוען למנהל פסטיבל הקומיקס באנגולם, צרפת, נושא בין היתר את שמותיהם של 10 מזוכי הפסטיבל בעבר, של שני זוכי פרס מקארת'ור ושל קריקטוריסט פלסטיני שנכלא בעבר בישראל בשל עבודתיו.

יש לציין כי אמיתי סנדי לא ייקח חלק בפסטיבל השנה, אולם קומיקסאים ישראלים אחרים צפויים להשתתף בו. המשלחת הישראלית כוללת את אסף חנוכה, בועז לביא, הילה נועם, עומר הופמן, דן אלון, הדר ראובן, קרן כץ וגלעד סליקטר.

המאייר אמיתי סנדי. אליזבת צורקוב, באדיבות המצולמים
אמיתי סנדי בהפגנה/באדיבות המצולמים, אליזבת צורקוב

בפתיחת המכתב הביעו החתומים הזדהות עם הקריקטוריסטים הצרפתים שנרצחו במהלך פיגוע הטרור במערכת העיתון הסאטירי "שרלי הבדו". "מעשי האלימות הנוראים מאלצים אמנים ברחבי העולם לפעול בנחישות לטובת עולם שבו כל בני האדם יזכו לכבוד, חירות ושוויון". מכאן עוברים הדוברים לתאר את הכיבוש הישראלי וטוענים: "האימוץ של תנועת החרם הפלסטינית כנגד ישראל הוא צעד חשוב לקראת הגשמת החזון, ואנחנו מפצירים באחרים להצטרף אלינו.

מכתב האמנים הנוכחי הוא המשך למכתב קודם שנשלח לראשי הפסטיבל לפני שנה, ובו דרישה לנתק את הקשר עם חברת "סודה סטרים" הישראלית שמפעלה המרכזי מוקם במעלה אדומים. על אף שמאז הזיזה החברה את המפעל אל הנגב, ממשיכים החתומים לראות בה סמל ל"חברות הישראליות שפועלות לטיהור אתני של החברה הפלסטינית ואשר פועלות מתוך גזענות ואפליה".

בסיום המכתב טוענים החתומים כי הם מרחיבים את קריאתם לכל פסטיבלי הקומיקס ולכל החברות והמוסדות הישראליים המעורבים ב"פשעי המלחמה ובאפליה הישראלית". את המכתב הם חותמים בקריאה: "לא עוד עסקים כרגיל עם ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully