וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל איומי ארגוני טרור איסלאמיים: פסטיבל סרטים בלגי בוטל

23.1.2015 / 14:50

על פי פרסומים בתקשורת הצרפתית, פסטיבל "Ramadam", שהיה אמור להתקיים השבוע בעיר טורנה, בוטל לאחר שהמשטרה המקומית העריכה כי קיים סיכון גבוה במיוחד לפגיעה בחיי אדם

טימבוקטו. יוטיוב, צילום מסך
האיום הגדול? מתוך הסרט "טימבוקטו"/צילום מסך, יוטיוב

המתיחות באירופה בצל אירועי "שרלי הבדו" נמשכת על רקע איומים מצד ארגוני טרור איסלאמיים כלפי מי שפוגעים, לתפיסתם, בכבוד האיסלאם. על פי פרסומים בצרפת, קיבלה אתמול (חמישי) משטרת בלגיה החלטה לבטל את פסטיבל הסרטים "Ramadam" שנפתח ביום שלישי האחרון בעיר טורנה. הפסטיבל שנערך מאז 2011 מציג סרטים מעוררי דיון בנושאים רלוונטיים בשלוש קטגוריות: דוקומנטרי, עלילתי וקטגוריית Retorspective שעוסקת בנקודות מבט אמנותיות על אירועי עבר.

ההחלטה לבטל את הפסטיבל הגיעה לאור שורה של התראות שהתקבלו מצד ארגוני טרור בשל הסרטים שתוכננו להיות מוקרנים במהלכו. בין היתר עמדו במחלוקת הסרטים "טימבוקטו" המאוריטני (שזכה במועמדות לפרס האוסקר בקטגוריית הסר הזר), העוסק בחייה של משפחה המתגוררת ליד העיר טימבוקטו שנפלה לחסדיהם של קיצונים דתיים. גם הסרט הדוקומנטרי השבדי "מהות הטרור" הוזכר כאחד הטריגרים לאיומים. משטרת טורנה פינתה את אורחי הפסטיבל מהמתחם בשל מה שהוגדר כ"סיכון גבוה במיוחד" לפגיעה בחיי אדם.

בהודעה לתקשורת שהוציאה אתמול (רביעי) הנהלת הפסטיבל נכתב: "אנו מצרים על החלטת בית המשפט שהתקבלה אחר הצהריים לסגור את קומפלקס התיאטרון בו היה אמור הפסטיבל להיערך. בצער רב נאלצנו להודיע לקהל את הבשורה הזו". מתחם התיאטרון יישאר סגור עד ה-28 בחודש. "פתחנו בחקירת האירוע כמו גם בסריקות מסביב למתחם", נמסר בהודעה מטעם הרשויות המקומיות, "עם סיומה נוכל להעריך מחדש את חומרת הסיכון".

  • עוד באותו נושא:
  • טרור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully