וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוונים של כחול: הסרטים הכי סקסיים בקולנוע

5.2.2015 / 17:16

בעוד כמה שנים יכול להיות ש"חמישים גוונים של אפור" יככב ברשימות מהסוג הזה, אבל עד שג'יימי דורנן ודקוטה ג'ונסון יוכיחו לנו שהם ראויים, הנה הסרטים שעשו לנו את זה וממשיכים לעשות עד היום

יח"צ - חד פעמי

אינסטינקט בסיסי

הו, הימים שבהם שיכול רגליים יכול היה לגרום לאקסטזה עולמית. כמה נאיבי. לעולם לא נדע כמה ראשי הקלטה של מכשירי וידאו בעולם קיפחו את חייהם האלקטרוניים, לנוכח ניסיונות הקפאת הרגע שבו שרון סטון מגלה לחוקריה המיוזעים בתחנת המשטרה שהיא במוד קומנדו. למעשה, קתרין טראמל היתה פאם פאטאל כל כך מושלמת עד שהצליחה להשכיח מאיתנו שמדובר במותחן די מגוחך שניסה לשחזר מוטיבים היצ'קוקיים בדרך מאד חובבנית. מצד שני, מדובר בקאלט שנשאר איתנו הרבה אחרי שהחרמנות הראשונית מוצתה. מצד שלישי, על מי אנחנו עובדים? האקסטזה לשיכולי רגליים הרי לא עברה מן העולם. לא מאמינים? תשאלו את אן הת'אוויי.

בושה

ידוע גם בתור הסרט שהוכיח שמייקל פסבנדר נולד עם שלוש רגליים, ושום סיפור על תותב לא יקלקל את הרושם הזה לעולם כנראה. הדרמה האפלה של סטיב מקווין הכניסה אותנו לתוך עולמו של מכור למין באופן מטריד במיוחד, בעיקר בחלקים שלא ראינו ורק ריחפו מעל העלילה (כמו הרמיזה לכך שברנדון וסיסי נהגו לשכב זה עם זו). ברנדון אולי חי בבושה עם סודו על אורח חייו, אבל על המסך הסרט חשף אותם בפירוט גרפי במיוחד: מקוויקי על פח הזבל, דרך סקס בשעות היום בחדר מלון אל מול חלון פנורמי עצום ועד שלישייה. אחרי האלכוהול, הסמים, הטכנולוגיה והפאסט פוד, גילינו שעוד תחום מהנה בחיים עלול להוביל אותנו להרס עצמי. תודה סטיב מקווין.

נערות שעשועים

בפרפרזה על קירק לזארוס מ"רעם טרופי": אף פעם אל תלכו פול סליזבאג. פול ורהובן ניסה ומאז הוא לא ממש עובד יותר. "נערות שעשועים" היה הסרט הראשון שהביא את בשורת ה-Rated R להמונים ב-1995. עד אז סרטים עשו הכל כדי להימנע מהדירוג המחמיר, אבל כאן הוא שימש דווקא כמקדם מכירות מצוין. תוסיפו לזה כוכבת נוער מתוקה (אליזבת ברקלי) שבועטת בתדמית הילדה הטובה עם תפקיד כחשפנית והכל היה מוכן לאירוע קולנועי גדול. את הסוף אנחנו כבר מכירים: אובר אקטינג היסטרי, רצינות תהומית, דיאלוגים מביכים וסצנת בריכה אחת בלתי נשכחת, הפכו את כל הסליז הזה לאחד הדברים הכי מצחיקים שאי פעם אושרו להקרנה. בדיעבד, אם "נערות שעשועים" היה משווק כקומדיה, אולי פול ורהובן היה עושה היום מיליונים עם ג'אד אפאטו.

ואת אמא שלך גם

12 שנים לפני שייקח את סנדרה בולוק למסע בחלל שממנו תחזור עם פרס האוסקר לבימוי, לקח אלפונסו קוארון שני מתבגרים שטופי הורמונים ואישה בשנות ה-20 לחייה לאמא של סרטי המסעות. בניגוד להרבה סרטים אחרים מהז'אנר הזה, קוארון לא סמך על כך שהסקרנות סביב משולש אהבה בין שני בתולים לאישה מנוסה תספיק, ודאג ליצור סיפור התבגרות מרתק שעטף את הכל. התוצאה היא סרט שמצליח לשכנע באמינות התהליך שלו, לרגש ולהעצים את האפקט של סצנות הסקס שלו משמעותית, וכל זה בלי דוקרן קרח. מדהים.

כחול הוא הצבע החם ביותר

בדיעבד אנחנו יודעים היום שמאחורי סיפור האהבה קורע הלב בין אדל ואמה עמד פסיכופת עם פטיש די רציני למוטיב האוכל כסמל למין. מצד שני, גם הכוכבות שלו, שעברו לפי עדותן שרשרת התעללויות נפשיות מצד הבמאי עבדלטיף קשיש, מעידות שבלעדיו מאחורי המצלמה יצירת המופת הזאת לא היתה מגיעה לגבהים שהכרנו. נכון, אפשר היה לעשות את הסרט הזה מיוחד ומרגש גם עם סצנת מין קצרה משבע דקות, ודי בטוח שהיינו מתחברים אל יופיין של הכוכבות שלו גם בלי אקסטרים קלוזאפ על איברי המין שלהן בבריכה, ועדיין "כחול" הוא סרט התבגרות שסקס הוא חלק אינטגרלי וחשוב ממנו, כמו צילומי הנוף והשימוש החכם בצבעים. סמל לפריחה ואהבה וגם לעצב ופרידה.

עוד באותו נושא

ללקק ת'תות: הסצנות הלסביות הגדולות של הקולנוע

לכתבה המלאה

החולמים

אם "כחול הוא הצבע החם ביותר" הוא דוגמה לסרט סקסי עם משמעות מאחוריו, "החולמים" הוא נציג של הסרטים שמתיימרים להציג משמעות עמוקה אבל בעצם בסך הכל מחפשים תירוץ להראות לנו סקס מפורש. מערכת היחסים המשולשת בין איזבל ותיאו, אח ואחות שמגרדים את רף גילוי העריות, לבין מתיו האמריקאי שמגיע לביתם כדי לעבוד יחד על פרויקט קולנועי, לא באמת בנויה על דבר מלבד השאלה: האם השלושה ישכבו יחד. ברטולוצ'י מציג כמיטב המסורת הרבה איברים, גם גבריים וגם נשיים, באמתלה אמנותית, אבל בסוף? הדמויות מעצבנות, המסרים שטחיים והסקס קצת אוברייטד.

לילות בוגי

"פורנו זה לא קולנוע, מעניקים פרסים על קולנוע!", הזדעקה סקרלט ג'והנסון במבטא ברוקלינאי כבד תוך כדי לעיסת מסטיק כבדה, כלפי ג'וזף גורדון לוויט ב"דון ג'ון". האמת היא שלא רק שגם בפורנו מעניקים פרסים, אלא שדרמה על תעשיית הפורנו יכולה לקבל שלוש מועמדויות לאוסקר. מעבר לעובדה שמוטיב עלייתו ונפילתו כמעט ומתבקש כשמדברים על התעשייה הספציפית הזאת, "לילות בוגי" היה באמת השילוב המושלם בין הומור, ציניות, אנשים בעלי מודעות עצמית גבוהה מדי ("אני עושה סרטים שגם אנשים שגומרים ממשיכים לראות"), וכן, גם של לא מעט סקס נוסטלגי עם גלגיליות ברוח הסבנטיז. אנשי פורנו אתם חמודים, שיהיה בהצלחה עם האיידס.

נימפומנית

כמה גדול האגו של לארס פון טרייר? מספיק כדי לחלק סרט על הרפתקאותיה של מכורה למין לשני חלקים באורך מלא, וליהנות מעצמו כשמפיצי הסרטים בעולם מתפתלים בפני השאלה האם לקחת על עצמם את הסיכון ולהקרין אותו. זה בקיצור נמרץ גם הסיפור של סאגת ארבע-השעות-סקס-עם-שחורים-הצלפות-קטינות-נוזלי-גוף שיצר פון טרייר. המשמעות האמיתית שלה היא עצם העובדה שנוצרה וחיכתה כדי לבדוק האם מישהו יהיה אמיץ מספיק לצפות בה. אם ממש תחפשו תמצאו בה רגעים חביבים, חלקם אפילו מחרמנים, אבל כשהכל עטוף במיזנתרופיה המפורסמת של הבמאי הדני זה גם המקסימום שתקבלו.

תשעה וחצי שבועות של שיכרון חושים

היום זה נשמע מופרך בערך כמו להזמין את טום קרוז לעשות בייביסטינג על הילדים שלכם, אבל בשנות ה-80 כשדיברתם על סקס דיברתם על מיקי רורק. נשים רצו להיות איתו, גברים רצו להזמין אותו לדרינק ובמאים רצו לעשות עליו קלוז אפ כשהוא משרבב שפתיים. אחרי "כחום הגוף" ו"ליבו של אנג'ל" הוא נכנס כאן חמוש במגוון פרצופי עונג לא משכנעים לתפקיד המאהב של קים בייסינגר, בסרט שהקדים את זמנו בכל הקשור לתרבות היזיזים. השניים לא יודעים זה על זה דבר, וזה לא מפריע להם לדחוף ענבים, תותים, עגבניות, טונה במשקל, חומוס משפחתי וחטיפי צימקאו זה לפיה של זו. יותר מכל דבר אחר, הסרט הזה פשוט גורם לנו להיות רעבים.

בלו ולנטיין

כמעט בכל פרמטר השוואתי אפשרי "בלו ולנטיין" הוא לא סרט אירוטי או גרפי יותר ממרבית הדרמות ההוליוודיות שאתם מכירים. יש בו רק הבדל אחד קטן: הוא כולל סצנה שבה נראה גבר מבצע מין אוראלי באישה, במקום הגרסה ההפוכה והמקובלת יותר בכל הקשור לשמרנות האמריקאית. הקטע הזה (שבו בקושי נראה עירום) הספיק כדי להשליך עליו דירוג NC-17 ולצמצם דרמטית את כמות האנשים שהורשו להיחשף אליו. וחבל, כי "בלו ולנטיין" הוא סרט נהדר עם דגש הפוך לחלוטין מכל הסרטים האחרים ברשימה הזאת: הוא מתמקד באופן שבו נראה סקס כשהאהבה נגמרת. רק בזכות ניפוץ המיתוס ההוליוודי הקלאסי הזה על זוגיות מושלמת וסקס שנגמר בזיקוקים, שווה לתת לו הזדמנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    9
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully