וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש כוחותינו: מוזיאון תל אביב קורע לגזרים את הגבר הישראלי

28.1.2015 / 15:00

אוהבים לפרק גברים ישראליים? גם מוזיאון תל אביב! מחר (חמישי) באירוע הקונטרפונקט, דימוי הגבר המקומי ייקרע לגזרים, יצירות מחול ייפגשו עם אמנות חזותית ולכם יהיה יופי של סיפתח סופ"ש. צפו בהמלצה היומית מפרקת דימויים לארוחת בוקר

מערכת וואלה!

היוש שועלי תרבות!

השבוע מתקרב לקיצו וזה הזמן המתאים לשאול את עצמנו מתי בפעם האחרונה שברתם את מיתוס דמות הגבר הישראלי. פינת התרבות כמובן מקפידה לשבור את המיתוס הזה יום וליל וזאת ההזדמנות שלכם להצטרף לחגיגה. בנימה זו, מחר (חמישי) במוזיאון תל אביב קורה הקונטרפונקט!

למי מכם ששאל "מה?" רק נבאר: קונטרפונקט היא סדרת אירועים המפגישה תחת גג אחד מחול ואמנות חזותית. כל אחד מהאירועים יוצר קשר מסוים בין תערוכה המוצגת במוזיאון ובין עבודת מחול עכשווי וכולל ביקור בתערוכה, צפייה בעבודת מחול ודיון בין אוצרים ויוצרים על הבעה, על פרשנות ועל מוסכמות אמנותיות מבעד לעדשת שתי הדיסציפלינות השונות.

באירוע הקונטרפונקט הנוכחי, יעמוד כאמור במרכז "שבירתו של מיתוס – דמות הגבר הישראלי באמנות". לרגל פתיחת התערוכה "המוזיאון מציג את עצמו 2: אמנות ישראלית מאוסף המוזיאון", הפרק הנוכחי של "קונטרפונקט" יתמקד בהיבט אחד באמנות הישראלית: דמות הגבר הישראלי. נושא זה אינו עומד במרכז ההצבה המחודשת של האוסף, אך זוהי הזדמנות להתבונן בו מבעד למשקפת זו – כיצד מיוצג הגבר הישראלי באמנות הישראלית? מהו מסלול שינויו של ייצוג זה לאורך השנים? ומה מבטא שינוי זה?

לאחר ביקור עצמאי בתערוכה, הקהל יתכנס להרצאה של ד"ר גדעון עפרת שיציע תשובות לשאלות אלו מתוך הדגמתם של דימויים "גבריים" ארכיטיפיים מתולדות האמנות בארץ. בתום ההרצאה, ישרטט הכוריאוגרף רועי אסף, בעבודתו "הגבעה", את המהפך מהגבורה העולצת של היהודי החדש אל ההתפכחות הכואבת של הישראלי העכשווי.

קונטרפונקט 4#, רועי אסף / אמנות ישראלית מאוסף המוזיאון, 29.1.15, 20:00-22:00. 70 שקלים לכרטיס רגיל, 55 שקלים לסטודנטים, גמלאים ובעלי קוד הנחה. הכרטיס כולל כניסה למוזיאון, הרצאה ומופע מחול. טלפון קופות: 03-6077020.

מחוללים במחולות? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully