וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית התקליט עם שחר אבן צור

2.2.2015 / 0:00

במקביל להופעות חגיגות עשרים השנה לאלבום הבכורה של מוניקה סקס, "פצעים ונשיקות", שחר אבן צור התפנה לבחור עבור וואלה! תרבות את האלבומים שהכי השפיעו עליו, כולל ניל יאנג, סיד בארט, סופר פרי אנימלס, רעש, לו ריד ואחרים

Neil Young - Harvest

אלבום שראה אור בשנת 1972, השנה שבה נולדתי. פגשתי בו בתחילת שנות התשעים כשהייתי חוקר מוזיקה צעיר בדירת הגג "המפורסמת" שלי בביאליק 9.

Syd Barrett - An Introduction to Syd Barrett

"Terrapin" מתוך האלבום הוא אחד משירי האהבה היפים והמיוחדים שנוצרו אי פעם. שיריו של סיד בארט, מייסד פינק פלויד, הולכים איתי לכל מקום ומבחינתי הוא אחד מכותבי השירים הגדולים בכל הזמנים, והיחיד שיצר רוק פסיכדלי עם גיטרה ושירה.

The Flaming Lips - The Soft Bulletin

להקה גאונית שעשתה דרך ארוכה. התאהבתי בהם כשחייתי בניו יורק, היה נפלא לקבל אלבום כזה בזמן אמת. השיר שבחרתי פותח את האלבום ועטוף בסאונד מדהים של תופים וכינורות, האלבום הזה מהווה עבורי השראה אדירה מאז ועד היום.

Super Furry Animals - Guerrilla

להקה וולשית שהכרתי דרך חבר. אני מאד אוהב את הסאונד והטקסטים שלהם, לא רק שירי אהבה. גם האלבום הזה התנגן אצלי לא מעט והשיר שבחרתי, "יש דברים שקורים משום דבר", מתאר במדויק את הרגשתי לגבי אמנות בכלל ושירים בפרט. להקה מקורית ומיוחדת במינה.

Os Mutantes - Os Mutantes

להקה ברזילאית משנות השישים שעשתה רוק פסיכדלי בקו אחד עם העולם באותה התקופה, ועם השפעות מהמקום שבו חיו. אני ממליץ בחום לשמוע את העולם הקסום והמופלא שיצרה החבורה המהפכנית הזו לפני למעלה מחמישים שנה.

רעש - רעש רק רעש. ק

"נוסע לבד" הוא שיר ענק מתוך אלבום ענק - הראשון והמושלם של רעש מהדהד עד היום. בעיניי מדובר באחת הלהקות הכי טובות שידענו.

Lou Reed - Berlin

אלבום ענק שהכיר לי חברי הטוב למוניקה סקס, יהלי סובול. "Men of Good Fortune", שיר שתמיד מצליח לרגש אותי ורלוונטי מאד לתקופתנו, מדבר בפשטות על הקשר בין הון ושלטון, על אנשים ללא סיכוי מול אחרים שנולדו לעושר ולאין ספור אפשרויות, מנקודת מבטו של אחד שכביכול לא איכפת לו בכלל. "And me, I just don't care at all"

The Stone Roses - The Stone Roses

האלבום הראשון של הלהקה הבריטית הוא אלבום מופתי, חסר זמן, שפשוט זוכה אצלי להגדרה מושלם! "This is The One" הוא שיר הסיום וגם זה שאשתי ואני נכנסנו איתו לחופה ביום חתונתנו. פשוט לשמוע בלופ‫!‬

ירמי קפלן - הדפוק הזה

ירמי ואני חברים כבר שנים, מאז התקופה שבה הפיק למוניקה את האלבום הראשון ,‫"‬פצעים ונשיקות‫"‬. ראיתי את ירמי מבצע את השיר הזה יותר ממאה פעמים והסקיצה שלו הוקלטה על 4-טראק של אחי אייל אבן צור עוד כשגרתי עם הוריי. בקיצור, יחי ירמי קפלן. עם או בלי הפרחים - הדפוק הזה עושה לי טוב.

אסיים עם איגי פופ ואומר שבלי חברים טובים לא הייתי מכיר דבר מכל המוזיקה שהמלצתי לכם. רוקנ'רול קליבלנד‫!

seperator

להקת מוניקה סקס חוגגת בימים אלה עשרים שנה לאלבום הבכורה שלה, "פצעים ונשיקות". ההופעות הקרובות:
6 בפברואר בבארבי תל אביב (הכרטיסים אזלו)
10 בפברואר בלייב פורום באר שבע. אורח: ירמי קפלן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully