וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפיק והבמאי מיכה שגריר נפטר בגיל 77

4.2.2015 / 10:50

שגריר היה ממקימי הטלוויזיה הישראלית, במאי ומפיק שבין יצירותיו נמנו "אוונטי פופולו", "בת ים ניו יורק" ועשרות יצירות תיעודיות ועלילתיות. היום (רביעי) הוא נפטר ממחלת סרטן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיכה שגריר ז"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבמאי והמפיק מיכה שגריר נפטר היום (רביעי) בגיל 77 ממחלת הסרטן.

שגריר היה חתום בין היתר על הסרטים "אוונטי פופולו", "סיפור גדול" והסדרה "בת ים ניו יורק". בדצמבר האחרון קיבל פרס מפעל חיים על "50 שנה של עשייה קולנועית וטלוויזיונית" בטקס פרסי הקולנוע הדוקומנטרי 2014, ובעבר קיבל פרס מפעל חיים של פסטיבל הקולנוע בירושלים, וכן תואר עמית כבוד של בית הספר סם שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה, ששגריר היה אחד ממקימיו והיו"ר הראשון שלו.

בנימוקים של סינמטק ירושלים כאשר העניקו למיכה שגריר אות הוקרה נכתב, "בימים שבהם טלוויזיה היתה בקפריסין וסרטים היו בורקס, החל שגריר את דרכו בצוות ההקמה של הטלוויזיה הישראלית. כששב מבריטניה אחרי התמחות ארוכה ב-BBC, גילה שהפרויקט הוקפא. הוא החל להפיק ולביים עצמאית, ובמהלך שנות השישים, אחרי 'הסיירים' שכשל ו'המלחמה אחרי המלחמה' (הנהדר גם היום), הוא פנה להפקה ולבימוי של שורה ארוכה של סרטי תעודה עבור גורמים שונים".

את דרכו המקצועית החל שגריר ב-1958 ככתב בעל המשמר ובהמשך בגלי צה"ל וכעורך חדשות בקול ישראל. בשנת 1964 נשלח ללימודים ב-BBC בלונדון במסגרת צוות ההקמה של הטלוויזיה הישראלית, אולם כאשר חזר גילה שהפרויקט הוקפא והפנה את מרצו אל בימוי סרטים.

מאז שנות השישים שגריר הפיק וביים מאות סרטים והפך לאחד מבכירי המפיקים בישראל. בין הסרטים שביים נמנו "יומנו של חייל מצרי" ו"המלחמה אחרי המלחמה" התיעודיים ו"סיירים" העלילתי. בין הפקותיו ניתן למצוא גם "בת ים ניו יורק", "אוונטי פופולו", "אות קין", "סיפור גדול". תחת חברת ההפקה "קסטל תקשורת" שבניהולו הופקו עשרות סרטי תעודה של יוצרים כמו דוד פרלוב, לינה צ'פלין, אורי ברבש, נעמי בן נתן שחורי ורבים אחרים.

מגלי צה"ל נמסר: "גלי צה"ל מביעה צער עמוק על פטירתו של מיכה שגריר. במשך שנים רבות היה מיכה שגריר דמות פעילה בגלי צה"ל במגוון תחומי עשייה. בתחום הכתבות הצבאית, הוא דיווח מקרבות מלחמת ששת הימים, מלחמת יום הכיפורים ומלחמת לבנון הראשונה. בתחום התעודה - הוא יצר תכניות וסדרות הנוגעות לפעולות צבאיות, לדמויותיהם של נופלים, וכן לתחומים שאינם צבאיים. בין היתר, בלטה סדרת תוכניות התעודה אודות העיר תל-אביב. בשנות ה-90 נמנה מיכה עם צוות המגישים הראשון של התכנית הפופולרית "יש עם מי לדבר". הוא ביצע את עבודתו בגל"צ במסגרת שירות המילואים שלו ובשלב מאוחר יותר בהתנדבות, ותמיד שימש כמודל וכמקור השראה עבור חיילי התחנה ואזרחיה".

שגריר ביקש לתרום את גופתו למדע ועל כן לא מתוכננת לו הלוויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully