וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישים למוזיאון ישראל: שנה של תערוכות, מופעים וחגיגות

9.2.2015 / 14:47

מוסד התרבות הגדול בישראל יציין בחודש מאי הקרוב יובל שנים להיווסדו. חגיגות שנת היובל ילוו בשורה של תערוכות מיוחדות ותוכנית אירועים עשירה, שתכלול גם מופעי מוזיקה של אמנים מישראל ומהעולם

מתוך התערוכה יום הולדת שמח 2005. מוזיאון ישראל, HARDY  ANN,
שיהיה במזל/מוזיאון ישראל, HARDY ANN

מוזיאון ישראל בירושלים, מוסד התרבות הגדול בישראל, יציין ב-11 במאי הקרוב 50 שנה להיווסדו. לאורך השנים הפך המוזיאון למוקד משיכה בינלאומי בזכות אוספיו המגוונים, בין היתר: האוסף הגדול בעולם של תגליות ארכיאולוגיות מארץ ישראל, האוסף הגדול בעולם של פריטים מעולם התרבות והאמנות היהודית, אמנות אירופאית מימי הביניים ואמנות חובקת עולם. תערוכות המוזיאון מוצגות מדי שנה באתרי תצוגה מרכזיים בעולם, ממוזיאון המומה בניו יורק, דרך מוזיאונים בפריז ובסט. פטרסבורג ועד מוזיאונים במזרח הרחוק.

לכבוד חגיגות החמישים מתכננים במוזיאון סדרת תערוכות מיוחד, שתתפרש על פני השנה הקרובה ותציג את העושר האמנותי של אוספיו כמו גם את קשריו הבינלאומיים. בין התערוכות שיוצגו במהלך השנה: "6 אמנים 6 פרויקטים" העוסקת באמנות ישראלית עכשווית; "1965 היום" המציגה מבט רחב על התרבות החזותית והחומרית בישראל של שנת 1965 (שנת ייסודו של המוזיאון); "קיצור תולדות האנושות: התערוכה", בהשראת ספרו של יובל נח הררי המציגה נקודות מרכזיות בהתפתחות האנושית (מפיתוח היכולת להבעיר אש ועד פצצת האטום); "ויהי ננו" שיציג את ספר התנ"ך הקטן בעולם, שגודלו כגודל גרגיר אורז, לצד המגילות הגנוזות שגילן למעלה מ-2,100 שנה; "יד ביד" המציג כתב יד מאויר ונדיר של משנה תורה לרמב"ם מהוותיקן ומירושלים; "לילה יורד על ברלין" - יצירת מהגלריה בברלין שנוצרו בין השנים 1906-1945 ומציגים את החופש האוונגרדי במדינה באותן שנים.

אבולוציה ותיאוריה. מוזיאון ישראל, באדיבות צדוק בן דויד,
מתוך התערוכה "אבולוציה ויצירה"/מוזיאון ישראל, באדיבות צדוק בן דויד

את התערוכות תלווה תוכנית אירועים עשירה, שראשיתה ב-11 במאי, אז תתאפשר כניסה לקהל הרחב ללא תשלום החל מהשעה 10:00 ועד שעות הלילה. במהלך חודש מאי יארח המוזיאון שורה של מופעי מוזיקה בהשתתפות חוה אלברשטיין, שלומי שבת, כנסיית השכל ומיכה שטרית וארקדי דוכין. במהלך חודשי הקיץ יוצג בגן הפסלים במוזיאון מופע של סגנונות מוזיקה שונים מהעולם.

בפתחה של שנת היובל אומר מנכ"ל המוזיאון ג'ימס סניידר: "כבוד הוא לי לעמוד בראשו של מוזיאון ישראל ולפתוח את שנת היובל. המוזיאון, פרי חזונו של טדי קולק, הפך בחמישים שנות קיומו למוסד התרבות הגדול בישראל ומן המוזיאונים האנציקלופדיים המובילים בעולם. יתרה מכך, מידי שנה מציג המוזיאון מתערוכותיו ואוספיו במוזיאונים מרכזיים ברחבי העולם,ומיליוני מבקרים בחו"ל נהנים גם הם מפירות עשייתו של המוזיאון המשמש כשגריר של תרבות ממדרגה ראשונה למדינת ישראל".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
טדי קולק. באדיבות מוזיאון ישראל,
טקס פתיחת המוזיאון ב-1965/באדיבות מוזיאון ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully