וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימה ביפן: ילדה בת 12 נכנסה לתרדמת בעקבות תוכנית טלוויזיה

5.2.2015 / 17:14

הילדה, חברה בלהקת פופ, השתתפה בתוכנית טלוויזיה בה ניסתה לשאוף הליום ולשיר. מיכל ההליום שניתן לה סומן כניתן לשימוש למבוגרים בלבד. "אנו מתנצלים מקרב לב וליבנו כואב", נכתב בהודעה מטעם רשת הטלוויזיה

3b junior. youtube, צילום מסך
טעות פטאלית/צילום מסך, youtube

גימיק טלוויזיוני שהשתבש כמעט ועלה בחייה של ילדה יפנית בשבוע שעבר. הילדה בת ה-12, חברת להקת הפופ המקומית 3B Junior, השתתפה בתוכנית הטלוויזיה "Stardust Shoji" של רשת Asahi היפנית, שם קיבלו חברות הלהקה משימה לשאוף הליום ואז לנסות לשיר את אחד מביצועיהן. כתוצאה מכך נוצרה בועת אוויר שמנעה את אספקת הדם הסדירה אל מוחה של הילדה, שהתעלפה ונכנסה לתרדמת. היום (חמישי) חזרה הילדה להכירה אחרי מספר ימים של חוסר תגובה, אך היא עדיין מתקשה בדיבור ובתנועה.

בהודעה רשמית מטעם רשת הטלוויזיה נכתב: "אנחנו מתפללים להחלמתה המהירה. אנו מתנצלים מקרב לב על התאונה וליבנו כואב". בחקירת המקרה נמצא כי על מיכל הגז ששאפה הילדה נכתב במפורש כי השימוש בו מותר למבוגרים בלבד, אך הפקת התוכנית לא הבחינה באזהרה. במקביל לחקירת המשטרה הודיעה הרשת כי תערוך בדיקה פנימית בנוגע לכשלים שהובילו לתאונה.

על אף שהתעלול של שאיפת הליום מוכר ונפוץ במופעים רבים, מומחים מזהירים שמדובר בסכנת מוות. "מלבד החלפת הקול הזמנית, הסימפטומים של הליום הם ערפול חושים, כאבי ראש חזקים וחנק", נכתב בהבהרה מטעם איגוד הבריאות הבריטי, "במידה ונתקלתם בתופעות שכאלה בעקבות שאיפת הליום, ההמלצה היא לאפשר לאדם לנשום אוויר נקי במהירות. במידה והתופעות נמשכות יש לפנות לעזרה רפואית בהקדם".

  • עוד באותו נושא:
  • הליום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully