וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס עוז: "ביום שבו יתחילו פה לקרוא לנתניהו בוגד, אדע שסופסוף זז משהו"

10.2.2015 / 17:08

בהרצאה של עמוס עוז שהתקיימה ביריד הספרים הבינלאומי ה-27 בירושלים, בעקבות ספרו "הבשורה על פי יהודה", אמר הסופר כי מנהיגים רבים ששינו לטובה את ההיסטוריה כונו "בוגדים". "ביום שבו יתחילו פה לקרוא לנתניהו בוגד אני אדע שסופסוף זז משהו", אמר

מהדורה- אייטם ראשון. מערכת וואלה!
עמוס עוז/מערכת וואלה!

"ביום שבו יתחילו פה לקרוא לנתניהו בוגד אני אדע שסופסוף זז משהו", כך אמר היום הסופר עמוס עוז ביריד הספרים הבינלאומי ה-27 בירושלים, בהרצאה במשכנות שאננים על יצירתו וספרו האחרון, "הבשורה על פי יהודה". את דבריו של עוז פרסם שי זילבר, כתב רשת ב' של קול ישראל.

כך אמר עוז בהרצאה: "ירמיהו הנביא אמר לבני עמו אל תלכו ראש בקיר, אל תלחמו בכל העולם, אל תמרדו בבבל. השלטון לא אהב את זה. קראו לו בוגד, שמו אותו בבור. מה אמרו עליו הטוקבקיסטים אתם יכולים לתאר לעצמכם. תעברו דורות רבים קדימה לאברהם לינקולן ששחרר את העבדים בארצות הברית. מיליוני אמריקאים קראו לו בוגד, ויצאו נגדו למלחמת דמים. תעברו עוד קדימה. ווינסטון צ'רצ'יל שפירק את האימפריה הבריטית ומיליוני בריטים קראו לו בוגד. הקצינים הגרמנים שניסו להרוג את היטלר בשנת 1944 הוצאו להורג בעוון בגידה. דוד בן גוריון כשהסכים לחלוקת המולדת לשתי מדינות עצמאיות, אחת ליהודים ואחת לפלסטינים ב-1947, ומתנגדיו קראו לו בוגד. מנחם בגין כשהחזיר את כל סיני תמורת שלום. אנואר סאדאת שעלה על מטוס וטס לירושלים ושילם בחייו. יצחק רבין ושמעון פרס בהסכמי אוסלו. אפילו שרון כשהוא פינה את עזה הלבישו אותו כאפייה בפלקטים ברחוב וקראו לו בוגד. אני רוצה להגיד פה משהו בסוגריים. ביום שבו יתחילו פה לקרוא לנתניהו בוגד אני אדע שסופסוף זז משהו. סגור סוגריים". בשלב זה נשמעו מחיאות כפיים בקהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully