וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופר יצחק בן-נר מצטרף ליגאל שוורץ ומסיר את מועמדותו לפרס ישראל

10.2.2015 / 22:17

יגאל שוורץ, עורך ראשי של הוצאת כנרת זמורה-ביתן דביר ופרופסור לספרות באוניברסיטת בן גוריון, שהיה מועמד לפרס ישראל על הישגיו בתחום חקר הספרות, הסיר את מועמדותו במחאה

: יצחק בן-נר. איליה מלניקוב,
יצחק בן-נר/איליה מלניקוב

במכתב ששלח הבוקר (רביעי) למזכירות פרס ישראל, דרש הסופר יצחק בן-נר להסיר את מועמדותו לפרס ישראל במחאה ההתערבות הפוליטית, לכאורה. "ברצוני להסיר את מועמדותי לפרס שהוגשה לכם", כתב, "במחאה על פריצת הרשות המבצעת ברגל גסה לתחום זה והפיכת פרסי ישראל לחלוקה גסה ע"פ טעמם של רה"מ ויועציו".

בכך הצטרף בן-נר ליגאל שוורץ, עורך ראשי של הוצאת כנרת זמורה-ביתן דביר ופרופסור לספרות באוניברסיטת בן גוריון, שהיה מועמד על הישגיו בתחום חקר הספרות והסיר אתמול את מועמדותו.

כזכור, בצעד מאוד יוצא דופן, ארבעה מתוך חמשת חברי ועדת השופטים לפרס ישראל בתחום חקר הספרות התפטרו מתפקידם, בטענה לפוליטיזציה של הפרס היוקרתי ושיקולים זרים לכאורה מצדו של ראש הממשלה. ההודעה על התפטרות חברי הוועדה בתחום חקר הספרות יצאה לאחר שהפרופסורים אבנר הולצמן ואריאל הירשפלד נפסלו בצעד חריג על ידי לשכת ראש הממשלה מלשמש כשופטים בפרס ישראל לספרות, לאחר שכבר החלו בעבודתם.

שר החינוך הוא האיש שחותם על כתבי המינוי של ועדת השופטים, ולאחר התפטרות שר החינוך שי פירון, ראש הממשלה בנימין נתניהו ממלא את התפקיד בימים אלה. לא ידוע מהי הסיבה הרשמית לפסילתם של הפרופסורים הולצמן והירשפלד. עם זאת, גורמים במשרד ראש הממשלה אמרו לוואלה תרבות כי כאשר התברר שאחד המועמדים בוועדה תומך בסרבנות, הוחלט לבחון מחדש את הרכב הוועדה. ככל הנראה מדובר בהירשפלד שחתם על רשימת אקדמאים התומכים במניעת נזק לימודי, כלכלי או מינהלי לסטודנטים שמסרבים לשרת בשטחים.


הידיעה עודכנה ב-11/2 ב-12:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully