וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האובססיה שתקעה אותי: איך ולמה לעזאזל צ'רצ'יל העריץ יהודים?

למה ווינסטון צ'רצ'יל התאבסס על יהודים ואיך החיבה המוזרה הזאת כמעט עלתה לו בחייו הפוליטיים? הסרט "אובססיה לא צפויה" מנסה לענות על השאלה המסקרנת. פינת התרבות ווינסטון לייט

מערכת וואלה!

שלום לכם שועלים!

הגענו לסוף השבוע וזה הזמן הנכון להתאבסס על מה שבא לכם. מי שאין לו אובססיה מגניבה יכול לקחת השראה מווינסטון צ'רצ'יל, הפוליטיקאי הבריטי שהקדיש חלק ניכר מחייו להגנה על האמונה היהודית מפני השמדה פוליטית. כן, החל מימיו הראשונים במנצ'סטר ועד להיותו ראש ממשלת בריטניה בימי מלחמת העולם השניה - מתברר שלצ'רצ'יל היה תחביב מוזר במיוחד, תחביב ושמו יהודים.

הסרט "אובססיה לא צפויה" שישודר במוצאי שבת הקרובה בערוץ הראשון עוסק באהדתו של צ'רצ'יל ליהודים ולחזון הציוני עוד מנעוריו, כאשר אביו קירב אותו ליהודים רבי השפעה. החיבה הזאת נמשכה מהרגע שנכנס צ'רצ'יל לחיים הפוליטיים כאשר תמך בוויצמן ובשאיפותיו הציוניות, בין שתי מלחמות העולם בסדר יומו הכמעט כפייתי של צ'רצ'יל, שהתעקש ללמוד על האמונה היהודית ולהגן עליה מפני כליה. האובססיה הזאת אגב היתה מאוד לא אהודה בקרב הציבור האנגלי, וזה כמעט עלה לצ'רצ'יל בקריירה שלו. אבל רק כמעט. שתהיה צפיה מהנה חבר'ה ואל תשכחו את האובססיה שלכם לפינת התרבות!


"אובססיה לא צפויה", 14.2, 22:00, ערוץ 1


מה האובססיה שלכם? ספרו לנו בפייסבוק אם אתם חייבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully