וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונה אליאן פורשת מוועדת פרס ישראל: "לא מסוגלת לתפקד באווירה כזאת"

11.2.2015 / 21:35

גל הפרישות מוועדת פרס ישראל נמשך. השחקנית יונה אליאן הגישה הערב (רביעי) את התפטרותה בעקבות אירועי הימים האחרונים. בתגובה לוואלה תרבות אמרה: "אני לא אוהבת להיכנס למים עכורים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יונה אליאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

גל ההתפטרויות של שופטי ועדת פרס ישראל נמשך. אחרי חשיפת ההתערבות החיצונית של משרד ראש הממשלה בעבודת הוועדה והתפטרותם של ארבעה מהשופטים החברים בה, הצטרפה הערב השחקנית יונה אליאן לפורשים. בכך עלה מספר החברים שעזבו את הוועדה לשבעה.

יונה אליאן אמרה הערב לוואלה תרבות: "הפרסומים שהגיעו פתאום על התהליכים, על האווירה העכורה וכל מיני החלטות שלא נובעות משיקולים אמנותיים, זה בהחלט נוגד את האמונה שלי. כי כשאני אמרתי שאני באה בשמחה לקחת חלק בועדת הפרס, אני באתי בלב טהור ונקי, ואני לא אוהבת להיכנס למים עכורים. דרך אגב, השם שלי היה אמור להיות חסוי, אבל כבר לפני יומיים צלצלו אליי עיתונאים. זאת אומרת שזה כבר לא היה חסוי. איך אני יכולה למלא את תפקידי במין מצב כזה?"

"זה לא מתאים לי. אני באה מהמקום של האמנות, ממקום של אהבה ולא מתככים ולא מאווירה כזאת. אני לא מסוגלת לתפקד באווירה כזאת. אני לא יודעת מה היו השיקולים לפטר ולמנות. קראתי שחיים שריר מונה ופוטר ומונה שוב. אני לא יודעת. כשדברים מתנהלים ככה אין לי רצון לקחת חלק בזה".

נסים קלדרון. ברני ארדוב
עוד אחד מהפורשים. נסים קלדרון/ברני ארדוב

כזכור, הסערה החלה עם החלטת גורמים בלשכת ראש הממשלה לפסול שלושה מחברי הוועדה: הפרופסורים אבנר הולצמן ואריאל הירשפלד בתחום הספרות וחיים שריר בתחום הקולנוע. בתגובה החליטו רם לוי, הסופרת גיל הראבן, הפרופסור נורית גרץ, הפרופסור נסים קלדרון והד"ר אורי הולנדר להתפטר מתפקידם. יגאל שוורץ ויצחק בן נר שזכו למועמדות לפרס בתחום הספרות הודיעו על הסרת מועמדותם.

מוקדם יותר היום התיייחס לראשונה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לסערה כשכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "הרכב הוועדה שבוחרת את הזוכים בפרס ישראל חייב להיות מאוזן ולשקף נאמנה את מגוון הזרמים, העמדות והרבדים המרכיבים את החברה הישראלית. ואולם במשך השנים מונו לוועדה הבוחרת יותר ויותר גורמים קיצוניים בעמדותיהם, ובהם גורמים אנטי ציוניים - למשל כאלה התומכים בסרבנות לשרת בצה"ל - ופחות מדי נציגים אותנטיים של חלקים נרחבים אחרים בעם.

לעיתים קרובות מדי, נדמה היה שחברי הוועדה הקיצוניים מחלקים את הפרסים לחבריהם, בשיטת חבר מביא חבר. מי שלא מזוהה עם הקו שלהם, מי שלא שייך לקליקה שלהם, התקשה מאוד להשתלב בוועדת הפרס או לקבל את הפרס.
מצב זה, שבו קבוצה קטנה וסגורה בעלת עמדות קיצוניות מעבירה את המקל מיד ליד ושומרת על השליטה בבחירת מקבלי פרס ישראל, חייב להשתנות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully