וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישל וולבק: "ישראל מוסרית יותר מהפלסטינים"

14.2.2015 / 22:20

הסופר מישל וולבק יצא להגנת ישראל בסוף השבוע האחרון בריאיון שפורסם בשבועון הנפוץ לה-פואה. "בניגוד לישראלים, שפוגעים במטרות מסומנות מראש, ההתקפות של הפלסטינים עיוורות", אמר

בזמן שמאות אמנים בריטים הודיעו כי יטילו חרם תרבותי על ישראל, היא מקבלת חיבוק מעולם הרוח הצרפתי: הסופר מישל וולבק הגן עליה בסוף השבוע האחרון בשבועון הנפוץ לה-פואה, במסגרת פרויקט מיוחד שלו על יהודי צרפת.

הריאיון פורסם כחודש לאחר צאת רב-המכר המדובר והשערורייתי של וולבק, "כניעה", המדמיין מציאות בה מפלגה מוסלמית עולה לשלטון בצרפת. הסופר, שכבר כמה שנים מזוהה כפרו-ישראלי, הצהיר בו שהוא אכן כזה והסביר – "ישראל מוסרית יותר מהפלסטינים. בהתחלה הייתי נייטרלי, אבל פיגועי ההתאבדות של הפלסטינים זעזעו אותי. בניגוד לישראלים, שפוגעים במטרות מסומנות מראש, ההתקפות של הפלסטינים עיוורות וזה מוסרי הרבה פחות. המטרה לא מקדשת את האמצעים, ולכן הפלסטינים איבדו לגיטימיות בעיני".

וולבק האשים גם את השמאל הקיצוני בצרפת בכך שהפך את ישראל לאויבת ולמעשה הסית נגדה את המוסלמים במדינה. לדבריו, אינטלקטואלים, עיתונאים ופוליטיקאים שמאלנים קיצוניים הם שאחראים למתח בין הקהילה המוסלמית והיהודית במדינה. "מה למוסלמים בצרפת ולפלסטינים?", אמר לעיתון, "למה המוסלמים בצרפת לא מזדעקים על מה שקורה לאחיהם באפריקה ובאסיה, אלא רק על אחיהם הפלסטינים? זה רק באשמת האנטי-ישראליות של השמאל הקיצוני והחיבור שלו לאסלם"

כמו כן, נשאל וולבק למה הוא כה פופולרי בישראל. תשובתו "מאותה סיבה שאני אהוד בגרמניה: הישראלים אוהבים דיונים פילוסופיים, משהו שהם לא מוצאים ברוב הספרות הצרפתית, אבל כן מוצאים אצלי והם מתים על זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully