וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תובל פטר, אקורדיוניסט התרנגולים ולהקת הנח"ל, הלך לעולמו

15.2.2015 / 12:34

תובל פטר, האקורדיוניסט האגדי של להקת הנח"ל והתרנגולים, מת בגיל 75. "הוא היה איש ענק וצנוע ביותר", הספידה אותו בהלוויה נעמי פולני. "הוא ניגן כמו קוסם על האקורדיון", אמר לנו שייקה לוי

תובל פטר. עדי ברנדה,
תובל פטר/עדי ברנדה

האקורדיוניסט תובל פטר הלך לעולמו בגיל 75. פטר ניגן בלהקת הנח"ל ובהרכב התרנגולים. פטר הובא הבוקר למנוחות בבית עלמין ירקון.

"תובל פטר היה איש מדהים, כשרוני מאוד, ויותר מכל נגן אקורדיון מופלא", אמר לוואלה תרבות שייקה לוי, שהיה שותף איתו בהרכב התרנגולים. "הוא היה קוסם. הוא ניגן כמו קוסם על האקורדיון. הוא ממש הרגיש את הנשימות שלנו בתרנגולים. הוא ידע מה נעשה בנימי הנימים של המחשבה. נגן משכמו ומעלה. וגם איש צנוע מאוד ונחבא אל הכלים. הוא חי קשה. היה לו קשה למצוא פרנסה עם הכלי הזה, כי חלפו הימים של האקורדיון. הוא היה נגן מעולה שבמעולים. עצוב".

"תובל היה אחד מהאנשים הכי בקיאים במוזיקת ג'אז בארץ בזמנו", אומר לנו דניאל שריד, חברו הטוב של פטר ובעלי מועדון "לבונטין 7", "אני הכרתי אותו כבר בגיל 16-17, כשפגשתי אותו מסביב למוזיקה. הוא גילה לי ולאסיף צחר עולמות שלמים של מוזיקה שלא הכרנו. זה היה לפני האינטרנט. היה לו תקליטיה מדהימה של מוזיקה. היינו יושבים אצלו ופשוט מקשיבים למוזיקה. הוא לימד אותנו רבות על ג'אז ועל אהבה למוזיקה. היינו עכשיו בהלוויה, נעמי פולני הספידה אותו ואמרה בצדק שהוא היה איש ענק וצנוע ביותר. מאוד אהבנו אותו והוא היה מוזיקאי מדהים".

תובל פטר. עדי ברנדה,
תובל פטר/עדי ברנדה

"תובל אדם יקר, מוזיקאי שהיה לי קשר די קרוב איתו, חברי ומוזיקלי", אומרת המוזיקאית ירונה כספי, שעבדה עם פטר בשנתיים האחרונות. "היה לנו ערב משותף משירת סשה ארגוב, הופענו מספר פעמים והיינו גם אמורים להופיע ב-28 בחודש בתאטרון גבעתיים. עבדנו די הרבה לפני הופעות. כמוזיקאי הוא אהב לרדת לפרטים, אהב לדבר, אהב את שיתוף הפעולה. היתה דרך שלקחנו איתה את הזמן, עד שנוצר ערב שהיה לי תכנונים לגביו. כל הזמן הוא שלח מבט לתקופת נעמי פולני והתרנגולים, ותוך כדי כך רצה לתת דברים חדשים. הוא מאוד נתן לי את המקום. הרגשתי שהוא מאוד סומך עליי. דמותו תחסר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully