וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגדת הבלוז רוברט קריי מגיע לראשונה להופעה בישראל

15.2.2015 / 13:00

האמן זוכה הגראמי החל את דרכו בשנות השבעים בהשראת בי בי קינג וג'ימי הנדריקס, ומאז הספיק לזכות בגראמי ולנגן עם בערך כל אושיית רוק ובלוז, דוגמת אריק קלפטון וסטיבי ריי ווהן

עם חמישה פרסי גראמי (ו-15 מועמדויות), מכירות של מיליוני אלבומים ואלפי מופעים מפוצצים מסביב לגלובוס, אייקון הבלוז רוברט קריי נחשב לאחד הגיטריסטים הגדולים בדורו, ומהקולות המובילים בתחייה המחודשת של הז'אנר. במשך ארבעה עשורים קולו החלק ושירתו המפתה, תמהיל הבלוז השורשי עם רוק אמריקאי, סול ג'אז, פאנק ואר אנד בי, זיכו אותו במוניטין של משורר בלוז מודרני מהחשובים של ימינו.

קריי, שבתחילת דרכו כמוזיקאי שאב השראה מנגינתם של הענקים ג'ימי הנדריקס, באדי גאי ובי בי קינג, הקים ב-1974 את ההרכב הנושא את שמו והביא משב רוח מודרני ורענן לבלוז המסורתי. אלבומו משנת 1986 "Strong Persuader", זיכה את קריי בפרס הגראמי אשר הזניק אותו להכרה בינלאומית וביסס את מעמדו ככוח מוביל במוזיקת הבלוז המתחדשת, לצד סטיבי ריי ווהן. שיריו "Smoking Gun", "Right Next Door (Because of Me)" מתוך האלבום באותו שם, כמו גם שיר הנושא מאלבומו העוקב "Don't be Afraid of the Dark", כיכבו במצעדים באותה תקופה, הישג גדול לאמן בלוז בשעתו.

מאז הקליט קריי 16 אלבומי סטודיו נוספים והופיע באולמות הנחשבים ובפסטיבלים הגדולים בעולם ביחד עם להקתו ועם רבים מאליטת הבלוז והגיטרה – מאריק קלפטון ועד סטיבי ריי ווהן, מבוני רייט לג'ון לי הוקר והרשימה עוד ארוכה – ונכנס להיכל התהילה של הבלוז ב-2011.

בשנה החולפת ממשיך קריי במסעו המדהים ושיחרר את אלבומו ה-17 In My Soul. בעקבות האלבום המעולה יצא לסיבוב הופעות עולמי נוסף אשר במסגרתו יגיע לראשונה לישראל. יחד עם קריי יגיעו חברי ההרכב הכולל את לס פלקונר (Les Falconer) בתופים וכלי הקשה, דובר ויינברג (Dover Weinberg) בקלידים, וריצרד קאזינס (Richard Cousins) בגיטרה בס.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

מחירי כרטיסים:

היכל התרבות - 11 באפריל
החל מ-184 ש"ח.
כרטיסים: www.eventim.co.il | *9066

זאפה אמפי שוני - 12 באפריל
החל מ-224 ש"ח במכירה מוקדמת (עד גמר המלאי) ולאחר מכן 294 ש"ח.
כרטיסים: www.zappa-club.co.il | *9080

מכירת הכרטיסים החלה.

המופע מותאם ומונגש לנכים, לפרטים יש לפנות טלפונית למשרד הכרטיסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully