וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו זוכי פרסי שרת התרבות בתחומי היצירה הספרותית בשווי של כ-850 אלף ש"ח

16.2.2015 / 16:13

השרה לבנת הודיעה על מתן פרסים חדשים לעשרה סופרים בראשית דרכם בהיקף של 250 אלף ש"ח, ועל הגדלה משמעותית של הפרסים למשוררים בתחילת דרכם ולהוצאות לאור על הוצאת ספרי ביכורים

עדי קיסר. יעל ברנט,
עדי קיסר/יעל ברנט

עדיין לא דעכה סערת פרסי ישראל לספרות ולספרות יפה, ועם זאת יש גם חדשות שונות הנוגעות לפרס ממסדי בתחום הספרות. במסגרת אישור החוק להגנת הספרות והסופרים, הכריזה שרת התרבות לימור לבנת על מתן פרסים חדשים לעשרה סופרים בראשית דרכם בהיקף של 250 אלף ש"ח, וכן על הגדלה משמעותית של הפרסים למשוררים בתחילת דרכם ולהוצאות לאור על הוצאת ספרי ביכורים: 200 אלף ש"ח יוענקו לעשרה משוררים בראשית דרכם, ו-200 אלף ש"ח יוענקו כ"פרס ביכורים" לעשר הוצאות לאור על הוצאת ספרי ביכורים.

פרס לסופרים בתחילת דרכם בשווי 250 אלף ש"ח יוענק ליונתן ברג עבור הספר "הפינוי", ליואב בן ארי עבור הספר "כל הורידים הולכים אל הלב", לאריאלה גולדמינץ עבור הספר "מירוץ שליחים", ליואב רוזן עבור הספר "קופי פייסט", לאופיר עוז עבור הספר "שם של התחלה", לענת לוין עבור הספר "הארכיברית", לאליענה אלמוג עבור הספר "מבט חטוף של הנצחי", לסלין אסייג עבור הספר "צעקה הפוכה" ולדליה ביטאולין שרמן עבור הספר "איך שהעולם נהיה לבן".

לימור לבנת. ניב אהרונסון
שרת התרבות לימור לבנת/ניב אהרונסון

פרס למשוררים בראשית דרכם בשווי 200 אלף שקלים יוענק לאלפרד כהן, לתהילה חכימי, לסיגל בן יאיר, לסיון שיקנאג'י, לעדי קיסר, לדנה לובינסקי, לעמרי זיידנברג, לשלמה חתוכה, לעמיחי חסון ולערן צלגוב.

פרס לספרי ביכורים להוצאות ספרים בשווי 200 אלף שקלים יוענק להוצאת הקיבוץ המאוחד עבור הספרים "מלכת הזמנים העצובים" של שרה כוי ו"אוריאן" של שירה פנקס, להוצאת אחוזת בית עבור הספר "צעקה הפוכה" של סלין אסייג, להוצאת ידיעות ספרים עבור הספר "העריק" של עילי ראונר, להוצאת כנרת זמורה ביתן עבור הספרים "מבט חטוף של הנצחי" של אליענה אלמוג ו"איך שהעולם נהיה לבן" של דליה ביטאולין שרמן, להוצאת פרדס עבור הספר "ילדות מקוצרת" של אילה בן לולו, להוצאת עיתון 77 עבור הספר "תחביר ערש" של חיה סדן, להוצאת כתר עבור הספר "משוחרר" של יונתן פיין ולהוצאת רסלינג עבור הספר "ספר עלטה" של עיגול שחור.

"זו השנה הראשונה בה משרד התרבות מעניק פרסים אלו במסגרת החוק להגנת הספרות והסופרים בישראל, במטרה לעודד יצירה ספרותית חדשה ואיכותית", מסרה שרת התרבות והספורט לימור לבנת. "פרסים אלו, המצטרפים לתמיכתו הגדלה של המשרד מדי שנה ביוצרים, יעניקו לסופרים ומשוררים בראשית דרכם את ההכרה והתמיכה, הנדרשות להם, ויסייעו להם בהמשך יצירתם הספרותית. אני מברכת את הסופרים, המשוררים וההוצאות לאור על זכייתם בפרסים אלו, ושמחה על הגיוון הספרותי, הכתיבה האישית והמיוחדת של כל סופר ומשורר אליה ייחשף הציבור הרחב, ועל היצירות החדשות המצטרפות לשוק הספרות בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully