וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושת שופטי ועדת פרס ישראל לחקר הספרות התפטרו סופית

16.2.2015 / 20:09

שלושת שופטי ועדת פרס ישראל לחקר הספרות, הפרופסורים קלדרון, גרץ וחזן, פרשו מתפקידם, הביעו נכונות לחזור אליו, וכעת מתפטרים סופית, מאחר ולא קיבלו תשובה מהיועץ המשפטי לבעיית חשיפת שמותיהם ו"הנזק שנעשה להליכים התקינים בוועדה"

נסים קלדרון. ברני ארדוב
פרופ' נסים קלדרון/ברני ארדוב

שלושת שופטי ועדת פרס ישראל לחקר הספרות תחילה פרשו מתפקידם, אחר כך הביעו נכונות לחזור אליו, וכעת מתפטרים סופית. השלושה הם הפרופסורים נסים קלדרון, נורית גרץ ואפרים חזן והם מציינים בפנייתם לדוד פלבר, הממונה על פרס ישראל במשרד החינוך, כי הסיבה להתפטרותם הסופית היא שלא קיבלו תשובה מהיועץ המשפטי לבעיית חשיפת שמותיהם והנזק שנעשה להליכים התקינים בוועדה.

שלושת השופטים כתבו במכתב שנשלח הערב לפלבר: "אנחנו מודיעים על פרישה מועדת השיפוט למחקר הספרות. עברו שלושה ימים מאז פרסמנו את הודעתנו, ובה התנינו את חזרתנו אל השיפוט במציאת פתרון לבעיית חשיפת השמות. עד כה לא קיבלנו את חוות דעת היועץ המשפטי. קיבלנו ממך הודעה שהכנת חוות הדעת מתעכבת. אבל הנזק שנעשה להליכים התקינים בוועדה כבר איננו בר תיקון, ושום הנחיה משפטית לגבי העתיד לא תתקן את המצב שנוצר כעת. מן הרגע ששמות השופטים נחשפו, ועוד יותר מכך אחרי שלושת הימים האחרונים, כל החלטה שנקבל תוכתם בהטיה כזאת או אחרת - פוליטית, מקצועית או אישית. התוצאה תהיה פרס שיהיה אפוף בתככים. כאשר אולץ ראש הממשלה לחדול מן ההתערבות הפוליטית בהליכי הפרס, ראינו בכך הישג לדמוקרטיה, ורצינו לעשות ככל יכולתנו כדי לתקן את הנזק וכדי לשמור על מעמדו של פרס ישראל. לכן הסכמנו לחזור ולכהן כשופטים. איננו מצטערים על החלטה זו. חשבנו שמחובתנו המקצועית לעשות כמיטב יכולתנו כדי להגן על הפרס. אבל שלושת הימים האחרונים, ומה שהתפתח בהם, הוכיחו לנו שהדבר בלתי אפשרי. אנחנו פורשים רק כאשר מתברר שאין עוד אפשרות לוועדה לקבל החלטה מקצועית והוגנת. רצינו לתקן את הנזק שנגרם לפרס בעבר. אם נשאר בתפקידנו נגרום נזק נוסף לפרס בהווה ובעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully